Pengikut

Nuffnang

Ahad, 6 Mac 2011

Suara Sri Andalas

0 ulasan
sumber :-

Suara Sri Andalas


Jemputan Ke Majlis Sambutan 3 Tahun Pentadbiran Pakatan Rakyat Kerajaan Negeri Selangor Anjuran ADUN Sri Andalas

Posted: 06 Mar 2011 10:55 PM PST

Tarikh : 10hb Mac 2011 (Khamis)
Masa : 8.00 hingga 11.00 mlm
Tempat : Dewan Sukan Sri Andalas, Taman Seri Andalas, Klang

Bersempena dengan Sambutan Tiga Tahun Pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor oleh Pakatan Rakyat, satu majlis sambutan akan diadakan di Dewan Sukan Sri Andalas, Taman Sri Andalas, Klang pada 10 Mac 2011, Khamis dari jam 8 hingga 11 malam.

Majlis sambutan ini dianjurkan oleh YB Dr Xavier Jayakumar, EXCO Kerajaan Negeri Selangor yang juga merangkap ADUN Sri Andalas.

Tetamu-tetamu kehormat yang dijemput hadir dan antaranya dijadualkan memberi ucapan pada malam tersebut adalah;

YB Datuk Sri Tan Sri Dato Abdul Khalid Bin Ibrahim – Dato Menteri Besar Selangor
YB Datuk Sri Anwar Bin Ibrahim – Penasihat Ekonomi Negeri Selangor / Ketua Umum PR
YB Tuan Azmin Bin Hji Ali -  Ahli Parlimen Gombak / Timbalan Presiden PKR
YB Tuan Saifuddin Nasution Bin Ismail – Ahli Parlimen Machang / Setiausaha Agung PKR
YB Tuan Chua Tian Chang – Ahli Parlimen Batu / Naib Presiden PKR
YB Datuk Haji Mahfuz Bin Omar - Ahli Parlimen Kuala Muda / Naib Presiden PAS
YB Datuk Teng Chang Kim – Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor
YB Tuan Dr. Xavier Jayakumar – Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor
YB Puan Dr. Hajah Mariah Bt Mahmud – Ahli Parlimen Kota Raja 
YB Tuan Mat Suhaimi Bin Shafie – Ahli Dewan Undangan Negeri Sri Muda
YB Tuan Khalid Bin Samad - Ahli Parlimen Shah Alam
YB Tuan Ng Suee Lim – Ahli Dewan Undangan Negeri, Sekinchan
YB Tuan Siva Kumar – Ahli Dewan Undangan Negeri Tronoh, Perak
YB Tuan Charles Santiago – Ahli Parlimen Klang

Majlis sambutan ini, dijangkakan akan menarik lebih 5,000 orang untuk mendengar ucapan isu-isu semasa, program Kerajaan Negeri serta amanah yang akan diberikan oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat.

Orang ramai dijemput hadir mendapatkan informasi terkini, mendaftar program-program Kerajaan Negeri Selangor seperti Skim TAWAS (Tabung Warisan Anak Selangor), MUES (Mesra Usia Emas) dan sebagainya. Kaunter Pendaftaran Pemilih juga akan dibuka pada hari tersebut. Turut dibuka gerai-gerai jualan makanan dan minuman.  

Para petugas media, wartawan dan jurufoto dijemput hadir membuat liputan.

Haniza Talha - Landscaping New Politics

0 ulasan
sumber :-

Haniza Talha - Landscaping New Politics


Konsep baru pemilikan rumah

Posted: 06 Mar 2011 01:07 AM PST

SHAH ALAM 16 Jan – Kerajaan Negeri Selangor akan memperkenalkan satu konsep baru mengenai pemilikan rumah yang selari dalam Program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) untuk menyelesaikan masalah polisi pemilikan dan pembinaan rumah di Negeri Selangor.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyatakan keperluan perancangan sebegini perlu bagi memastikan penduduk Selangor dapat memiliki rumah mengikut kemampuan mereka.

Khalid membayangkan konsep Pakatan Rakyat (Pakatan) adalah berbeza dengan konsep biasa yang diamalkan sebelum ini, di mana segmentasi masyarakat terjadi ekoran tiada kawalan penuh mengenai pemilikan dan pembelian rumah oleh individu.

"Itu konsep kita, bukan sekat-sekat, perlu ada mobiliti kepada penduduk untuk berpindah ke tempat lain. Kalau tidak kita akan segmenkan masyarakat. Pada kita masyarakat makin lama akan makin maju sebab itu.

"Kita akan bentangkan nanti sebab itu kita katakan 'merakyatkan ekonomi' itu konsep yang besar," katanya.
Beliau menyatakan demikian ketika sidang media sempena Program Menaik Taraf Kehidupan Rakyat Petaling Jaya bersama Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Taman Medan, Haniza Talha dan Ahli Parlimen Petaling Jaya, Selatan Hee Loy San.

Program naik taraf ini dijalankan bagi membantu penduduk di pangsapuri di bawah kelolaan Kerajaan Negeri Selangor dan Majlis Perbandaran Petaling Jaya dapat dicantikkan dan dibaiki sekali gus meningkatkan kualiti hidup rakyat.

Sebelum ini, kerajaan negeri telah mencuba satu polisi dalam satu projek syarikat pemaju TPPT Sdn. Bhd. di mana pembinaan rumah mampu milik untuk menggantikan rumah kos rendah. dengan keluasan 700 kaki persegi dengan harga tidak lebih dari RM65,000.

Menurut Khalid, hal ini memberi lebih kebebasan kepada pemilik untuk memiliki rumah.
Bagaimanapun Khalid menyatakan kerajaan negeri telah mempunyai pengkalan data dan rekod pemilikan rumah bagi mengelak individu membeli sewenang-wenangnya.

"Kami tidak selektif dalam hal ini… tidak semestinya orang kaya akan membelinya. Boleh jadi pembeli daripada golongan berpendapatan rendah, tapi taraf keluarga dah bertambah baik atau anak dia sudah berjaya, dia berkongsi untuk beli rumah tersebut.

"Kita akan kaji semuanya, akhirnya akan ada rumah yang cukup untuk semua orang," katanya lagi.
Menurut Khalid lagi, perbincangan dan kajian masih dilakukan sebelum polisi yang efektif dan menyeluruh dapat dikeluarkan.

"Masalahnya yang utama ialah projek terbengkalai. Kalau tandantangani polisi pun tak selesai sebab pemaju lari. Sebab itu kita kata Selangor akan tengok secara pragmatik untuk selesaikan masalah," katanya.


CERAH – Program Pemeriksaan Mata Percuma

Posted: 06 Mar 2011 12:48 AM PST

Program CERAH diadakan setiap tahun di DUN Tmn Medan, khusus untuk pelajar sekolah

Antara pelajar yang sedang memilih bingkai cermin mata yang ditawarkan

Mac 2011 – CERAH, program pemeriksaan mata percuma dan cermin mata bagi pelajar-pelajar yang dipilih daripada keluarga kurang mampu. Oleh sebab CERAH banyak membantu pelajar-pelajar mendapatkan cermin mata pada harga yang murah, ia akan dikembangkan ke sekolah-sekolah dengan menawarkan cermin mata pada harga yang patut.

Program CERAH akan ke sekolah-sekolah rendah di sekitar DUN Tmn Medan tidak lama lagi.


Anwar Ibrahim

0 ulasan
sumber :-

Anwar Ibrahim


Usah Dilayan Kerenah Penguasa Angkuh,Pakatan Rakyat Terus Mara Dengan Agenda Perubahan

Posted: 06 Mar 2011 07:07 PM PST





This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Anwar, Dalam Lelah Yang Meninggi

Posted: 06 Mar 2011 06:00 PM PST

Dalam derita yang panjang
Engkau dihina dan ditelanjang
Perjuangan murni tetap kau julang
Gerak mu menghapus durjana pertualang

Batas beranjau engkau harungi
Derita rakyat turut kau rasai
Biasan jiwa mu mekar mewangi
Gelita rakyat ingin kau terangi

Anwar Ibrahim yang aku kasihi
Sesekali engkau turut aku marahi
Bukan kerna kau aku benci
Cuma pengharapan ku terlalu tinggi

Ranjau berduri telah kau harungi
Tembok batu jeriji besi telah kau diami
Lantaran durjana Umno harami

Anwar Ibrahim yang aku kenali
Jiwa mu kental bersulam seni
Yakinlah engkau tidak sendiri
Sokongan rakyat diri mu dilingkari

Andai jasad mu dipagari lagi
Jangan gusar jangan kau ragui
Perjuangan mu akan terus disusuri
Nama mu bertatah emas dihati

Anwar,
Dalam lelah yang meninggi
Aku susun sepuluh jari
Mohon kehadrat Illahi
Agar usaha mu kan terus diberkati

Sofi
Kerajaan Rakyat

The PM & The Minister Of Finance Saw The PKFZ Cabinet Papers

Posted: 06 Mar 2011 05:36 PM PST

Notis Rakyat Pada Najib Razak

Posted: 05 Mar 2011 08:32 PM PST

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Wee Choo Keong

0 ulasan
sumber :-

Wee Choo Keong


MATTA: Profits from travel fair come with responsibilities

Posted: 06 Mar 2011 07:51 AM PST

On 04-03-2011 MATTA president, Yg Bhg Datuk Khalid Harun told the Star that “consumers can purchase tickets at the MATTA fair without any worry of falling prey to any fly-by-night scams“, in HERE.  I believed that he was responding to my posting of 28-02-2011, in HERE. He also said that all participants at the MATTA [...]

Anak Muda Kampung Nak Senang

0 ulasan
sumber :-

Anak Muda Kampung Nak Senang


ADUN Umno N.Sembilan Perasuah Pemfitnah, kata Mahkamah

Posted: 06 Mar 2011 03:12 AM PST


Itu mahkamah yang kata, mahkamah dunia, bukan mahkamah akhirat. Bukan Pakatan Rakyat yang kata, bukan PKR yang kata, bukan PAS yang kata juga bukan DAP yang kata, tapi mahkamah yang kata. Hukuman di dunia untuk perasuah dan pemfitnah ikut mahkamah dunia, hukuman di akhirat, ikut mahkamah akhirat. Nampaknya ADUN Umno N.Sembilan ini kena hadir kursus agama anjuran JAKIM atau Majlis Agama Islam N.Sembilan, bagaimana untuk mengelakkan diri dari jadi perasuah dan pemfitnah.

Baik buat cepat kursus tersebut sebelum Pilihanraya Umum ke 13, rakyat dah celik sekarang, mereka perhati saja, protes secara senyap lagi bahaya dari tunjuk perasaan.


ADUN LENGGENG BERSALAH ATAS TUDUHAN RASUAH
4 Mac 2011

ADUN Lenggeng, Mustafa Salim hari ini didapati bersalah atas tuduhan menerima rasuah RM2,000 sebagai dorongan untuk mengeluarkan surat sokongan bagi mengeluarkan surat sokongan berkaitan dengan projek pasir, lebih dua tahun lalu.

Beliau didapati bersalah atas tuduhan menerima wang berkenaan di sebuah restoran di Mantin pada 31 Ogos, 2008.

Sehubungan itu, Mahkamah Sesyen Seremban pada petang ini memutuskan supaya hukuman ke atas wakil rakyat itu ditetapkan pada 1 April.

Keputusan itu dibuat oleh Hakim Mahkamah Sesyen Amran Jantan.

ADUN Umno itu didakwa mengikut Seksyen 10(a)(aa) Akta Pencegahan Rasuah 1997.

Tuduhan tersebut membawa hukuman penjara antara 14 hari hingga 20 tahun dan didenda lima kali jumlah rasuah atau minimum RM10,000.
http://malaysiakini.com/news/157675

MAHKAMAH ARAH ADUN LENGGENG BAYAR RM18,000
Khamis, Februari 24, 2011

Harakahdaily. SEREMBAN, 24 Feb 2011: Mahkamah Sesyen Seremban hari ini mengarahkan Adun Lenggeng, Mustafa Salim membayar sebanyak RM18,000 kepada seorang imam masjid ekoran tindakannya mengeluarkan satu surat yang dikira bersifat fitnah.

Dalam perbicaraan yang ditetapkan hari ini Adun Lenggeng tersebut dengan tanpa pengakuan liabiliti BERSETUJU MEMBAYAR IMAM TERSEBUT.

Pada 12 September 2008 imam tersebut Sungai Machang Hilir, Haji Baharudin Jalu memfailkan saman fitnah ke atas Adun berkenaan atas dakwaan memfitnah beliau melalui surat Adun tersebut kepada pegawai agama Islam, pejabat Agama Islam daerah Seremban bertarikh 16 Juali 2007.

Surat itu juga disalinkan kepada Menteri Besar Negeri Sembilan, mantan Adun lenggeng dan Setiausaha JKKK Kampung Sungai Machang.

Dalam surat tersebut antara lain Adun lenggeng tersebut menulis:

"Saya difahamkan bahawa Haji Baharudin bin Jalu yang merupakan imam (ketua pakatan pemecah masyarakat kampung)...

"Di kesempatan ini Haji Baharudin Jalu sebagai manusia rakus dan bodoh sombong bertindak melulu untuk mencapai matlamat nafsu dia terutama kewangan."

Dalam penyata pembelaannya sebelum ini, Adun tersebut menafikan beliau ada mengeluarkan surat tersebut.

Dalam perbicaraan hari ini, imam tersebut diwakili Mohamed Hanipa Maidin manakala Adun Lenggeng itu diwakili Encik Rafizi Zainal Abidin manakala hakim adalah Puan Rosnani

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=31033:mahkamah-arah-adun-lenggeng-bayar-rm18000&catid=1:utama&Itemid=50

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

0 ulasan
sumber :-

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


Kalau PAS Tak Boleh Guna Dewan Serbaguna Felda Bersia....UMNO Pun Tak Boleh Juga !!!!

Posted: 05 Mar 2011 08:14 PM PST

Haa..macamana pihak pengurusan felda bersia......semasa pas nak buat ceramah nak guna dewan serbaguna felda bersia dibatalkan....yang ni macamana...kalau dah kena batang hidung sendiri kena jawab tuuu !!!!


Ini buktinya pihak felda kata jangan adakan sebarang bentuk ceramah politik di kawasan rancangan......haaa gambar yang atas tu bukan ceramah politik ker atau ceramah agama.....kita tengok pihak felda nak buat apa samada nak batal atau tidak.....kerat jari mampuihhh tak batal !!!

Yang ni surat kelulusan


ANGKATAN MUDA keADILan CABANG PARIT SULONG

0 ulasan
sumber :-

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG PARIT SULONG


TAK TAKUT AZAB NERAKA? TANYA AZWAN KEPADA UMMI HAFILDA

Posted: 05 Mar 2011 06:28 AM PST

KUALA LUMPUR: Ummi Hafilda Ali diingatkan supaya berhenti memfitnah orang lain sebaliknya berusaha membersihkan dosa yang dilakukan terutama terhadap keluarga sendiri. Peringatan tersebut dibuat oleh adiknya sendiri, Azwan Ali.

Sejak akhir-akhir ini Ummi yang merupakan salah seorang watak utama dalam konspirasi pertama tahun 1998 muncul dan menjaja cerita kononnya beliau tahu keburukan abangnya Azmin Ali yang juga Timbalan Presiden KEADILAN.

Beliau juga sering mencaci peribadi Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sikap Ummi semakin menjadi-jadi apabila ada pilihan raya kecil. Terbaru, ketika berucap di pentas BN dalam pilihan raya Merlimau, beliau memberi amaran kepada pengundi-pengundi kononnya Anwar merupakan seorang individu yang sangat merbahaya kepada agama dan juga negara.

Dalam SMSya kepada KeadilanDaily.com, Azwan mengingatkan kakaknya bahawa seksaan dari Allah menanti kepada mereka yang melakukan fitnah. "Tak takut azab neraka ker?" kata Azwan.

Sehubungan itu, Azwan yang juga personaliti TV terkenal menasihati Ummi supaya membersihkan diri sendiri sebelum bercakap mengenai orang lain.

"Bersihkan dosa pada adik beradik sebelum nak menyalak berpolitik sambil busukkan darah daging (sendiri). (Ia juga termasuk) dosa kepada saya," tambah Azwan.

Pada September 1998, ayahnya Haji Ali Omar (Allahyarham) melalui sebuah surat wasiat memutuskan pertalian zuriat dengan Ummi kerana sikapnya yang suka melakukan fitnah.

KEDAH online

0 ulasan
sumber :-

Pimpinan

Angkatan Muda

Cabang