Pengikut

Nuffnang

Jumaat, 3 Disember 2010

Zulkifli Noordin

0 ulasan
sumber :-

Zulkifli Noordin


NUJUM PAK NON!!

Posted: 03 Dec 2010 02:24 AM PST

(Rasid Rosidi, bekas pembantu khas Anwar membuat lapuran polis beliau dipaksa buat Surat Sumpah palsu untuk pembelaan kes liwat Anwar)

Salam 2 all.

Pak Non @ Anwar semalam membuat ramalan pilihanraya umum ke 13 akan diadakan bulan Mac 2011. Sifir Nujum Pak Non mudah je, sebab UMNO tangguh pemilihan mereka, maka pilihanraya akan diadakan tak lama lagi. Cukup mudah punya putarbelit. Dia berharap umpan baru ni akan mengena, dan orang akan brcakap mengenainya!

Sebenarnya ini adalah taktik Anwar untuk mengalihkan tumpuan kepada tembelang PKR yang sudah mula tidak terkawal. Konspirasi Anwar untuk menubuhkan Dinasti 3A berdasarkan konsep Ketuanan Anwar didalam PKR sudah terbongkar. Kenyataan calun Ketua AMK Badrul Hisham @ Chegu Bard mengenai campurtangan langsung Anwar dalam penentuan dan pemilihan calun wahyu dari beliau membuktikan konspirasi itu. Pembongkaran Zaid Ibrahim tentang penyelewengan proses pemilihan PKR, dan desakan beliau supaya Anwar-Azmin berundur memparahkan lagi keadaan. Akhirnya Zaid yang terbungkam!

Demonstrasi oleh ahli-ahli PKR sendiri di waktu Kongres PKR baru-baru ini, dan masih berterusan dihadapan ibupejabat PKR mendesak Anwar & Azmin berundur dengan kenyataan pedas saperti "take your love nest out of PKR" sangat membimbangkan Anwar. Tidak pernah terfikir dalam benak Anwar bahawa ahli PKR akan memberontak terhadap dirinya yang dianggap hero Hindustan "Sivaji the Boss" bagi PKR. Ego Anwar terlalu besar. Dia pemimpin "anugerah tuhan" saperti yang terpaksa diisytihar oleh bininya merangkap Presiden PKR! Mana boleh pemimpin anugerah tuhan didesak berhenti!! Anwar perlu menutup semua ini.

Apatah lagi dengan pendedahan terbaru rakan karib Anwar iaitu Dato' Sallehudin Hashim, bekas Setiausaha Agong PKR yang membongkar pembohongan dan penipuan berkaitan isu konon Timbalan Setiausaha Agong PKR Jenapala, yang bercadang brtanding jawatan Timbalan Presiden melawan Azmin anak emas Anwar, yang didakwa kononnya telah dipecat. Dan mereka menggunakan satu surat kononnya ditandatangani oleh Dato' Sallehudin. Bekas Setiausaha Agong PKR yang mengisytiharkan diri keluar PKR itu membuat lapuran polis atas aduan tandatangan beliau telah dipalsukan. Bekas rakan sekolah Anwar itu menyatakan berlaku pembohongan dan penipuan dalam isu pemecatan Jenapala.

Sudah terlalu banyak pembongkaran dan pendedahan tentang pekung dan tembelang didalam PKR khususnya kepimpinan Anwar sendiri. Dengan nafsu yang meluap-luap untuk memahkotakan dirinya sebagai Perdana Menteri anugerah tuhan ini, Anwar tidak boleh mebiarkan pembongkaran dan pendedahan ini berterusan. Apatah lagi dengan dia berhadapan dengan tuduhan meliwat kakitangannya sendiri Saiful Bukhori, yang boleh menyebabkan impian ke Putrajaya bertukar igauan ngeri ke Sg. Buloh! Diparahkan lagi dengan lapuran polis oleh dua bekas pembantu beliau Rahimi dan Rasid yang mendedahkan bagaimana mereka dipaksa membuat Surat Akuan palsu untuk digunakan dalam pembelaan kes liwat Anwar, dan cubaan untuk memalukan dan mengaibkan YAB Perdana Menteri dan isteri.

Anwar perlu berbuat sesuatu untuk mengalihkan isu daripada diri dia dan parti tunggangannya PKR kepada isu lain. Sebab itu isu Ketuanan Melayu diputar balik oleh Anwar. Isu yang dia tahu akan mengundang reaksi aggresif dari orang Melayu. Dari professor kepada penoreh, pasti orang akan bercakap mengenainya. Isu yang dia sendiri cipta dan ditunggangi semasa zaman sebagai pemimpin UMNO, konsep yang diterjemahkan dalam bentuk budaya "pink form", kini isu itu dimainkan untuk memukul gendang perkauman! Habis segala tok lebai dan pak jangoat turut terheret. Anwar pasti tersenyum sumbing melihat temberangnya mengena lagi. Beliau tahu orang Melayu pasti melompat mencabut keris tumpul mempertahankan isu Ketuanan Melayu.

Kini Anwar memukul gendang pilihanraya. Konon pilihanraya umum akan dibuat lagi 3 bulan sahaja lagi. Teman dah boleh nampak temberang Anwar. 12 tahun yop bergelumang dengan Pak Non ni, teman dah boleh baca otak Anwar. Sifir Pak Non mudah aje. Kalau umpan pilihanraya umum dia ni mengena, sudah pasti ahli PKR yang memberontak akan mula membisu, mungkin juga mula mencium tangan dan kaki pemimpin anugerah tuhan ini, kerana berharap akan dapat jadi calun pilihanraya. Lawan pemimpin anugerah tuhan kalu takde peluanglah nak jadi calun. Anwar tahu diluar sana ramai ahlinya yang terlalu ghairah nak menjadi YB. Tu yang siap sepak terajang baling kerusi bertarik rambut sampai bertumbuk nak menang jawatan sebab memegang jawatan itu laluan mudah menjadi calun YB!

Dengan meyakinkan ahlinya yang taksub bahawa pilihanraya sudah dekat, Anwar berharap tiada lagi pemberontakan terhadapnya. Tiada lagi demonstrasi, bantahan dan memorandum menuntut dia letak jawatan dan berundur. Semuanya akan jadi setan bisu, baik dok diam ada peluang jadi calun. Bising kalu tak merasa lah kawan nak dok dalam dewan rakyat dan dewan undangan negeri.

Sebenarnya inilah formula yang Anwar pakai selepas Mac 2008. Dia tahu ramai wakil rakyat yang tidak puas hati dengan isu perlantikan Menteri Besar, Exco, ahli majlis dan lain-lain. Dah mula ada yang mengutuk dan mengkritik secara terbuka. Ini perlu dibendung. Maka timbullah konspirasi 16 Sept. Paluan kompang sumbang yang pembangkang sudah ada cukup MP dari BN untuk melompat bagi membolehkan beliau ke Putarajaya. Dipusing dan diputar wayang 16 Sept ini, sehingga akhirnya ramai yang terpedaya. Maka selamatlah Anwar. Tetapi bila terbongkar pembohongannya, ramai yang memilih untuk keluar dan tidak bersekongkol lagi dengan sandiwara Anwar.

Begitu jugalah apa yang akan berlaku. Dunia sekarang adalah dunia tanpa sempadan. Dunia yang maklumat sampai dengan hanya satu klik. Dunia yang mana putar-putaran dan belit-belitan begitu mudah terbongkar. Sebab itu teman yakin, sebagaimana ranapnya PKR dan Pakatan Pembangkang selepas terbongkarnya pembohongan 16 Sept, begitu jugalah pasti PKR akan hancur selepas pembohongan dan penipuan proses pemilihan PKR baru-baru ini terbongkar! Nama-nama gah dan besar dalam PKR sudah angkat kaki. Hero hindustan PKR Zaid Ibrahim pun dah cabut. Teman tahu ada beberapa nama besar lagi akan angkat kaki tak lama lagi.

Kepada rakyat dan umat, nasihat teman janganlah terpedaya dengan mainan politik temberang dan cakap tak serupa bikin manusia bernama Anwar ini. Isu ketuanan Melayu, perlantikan Kit Siang sebagai TPM, dan terbaru konon pilihanraya umum akan diadakan bulan Mac ini, semuanya hanyalah sandiwara dan temberang Anwar untuk menutup pekung dan tembelang hanyir yang sudah terbongkar!! Teman cukup yakin akan main lebih banyak isu untuk menyelamatkan tengkuknya. Sekarang dibawa cerita kononnya dia akan digantung dari Parlimen kerana pembohongan isu APCO. Kononnya sekali lagi dizalimi dan dianiaya.

Sebenarnya bagi teman Anwar tidak patut tunggu digantung. Beliau sepatutnya mengundurkan diri dan bercuti sebagai Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang. Kerana beliau sedang menghadapi satu pertuduhan jenayah meliwat kakitangannya sendiri. Pertuduhan yang boleh membawa hukuman penjara tidak melebihi 20 tahun! Sebagaimana pegawai dan kakitangan kerajaan akan dikenakan tindakan gantung kerja dengan setengah gaji jika dikenakan pertuduhan jenayah di Mahkamah, begitulah sepatutnya Anwar juga patut digantung dan diberi elaun setengah bulan sementara menunggu perbicaraannya selesai.

Dan kepada Anwar, terimalah nasihat ikhlas bekas Mufti Perlis Dr. Mohd. Asri Zanul Abidin, berundurlah secara terhormat sebelum diundurkan secara yang mengaibkan. Dan nasihat teman kepada Anwar, eloklah dikala umur senja ni bermuhasabah diri banyak-banyak, pintu taubat masih terbuka. Bertaubatlah!

Adios amigos, grasias senor.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
26 Zulhijjah 1431
03 Disember 2010

@@@@@@@@@@@@@@@@@@
(Lapuran daripada media pro-Anwar MalaysiaKini)

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim meramalkan pilihan raya umum diadakan pada bulan Mac 2011 ekoran pengumuman penangguhan pemilihan Umno selama 18 bulan.Menurutnya, Umno hanya pandai mengkritik PKR tetapi tidak berani mengadakan pemilihannya kerana parti itu tidak cukup kuat untuk berdepan dengan perwakilannya. Anwar yang juga ahli parlimen Permatang Pauh menegaskan bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, yang juga pengerusi BN dan presiden Umno, mesti mengadakan pilihan raya awal untuk menunjukkan beliau mempunyai mandat dari rakyat. Bagaimanapun, katanya, Najib mesti menunjukkan bahawa beliau mempunyai keazaman politik untuk membersihkan daftar pemilih sebelum pilihan raya umum diadakan. "Beliau mesti beri kita tarikh awal, March atau April, dan kita serahkan kepada rakyart untuk buat keputusan," katanya.

Anwar Ibrahim

0 ulasan
sumber :-

Anwar Ibrahim


Anwar To Be Suspended Without His Defence Heard

Posted: 03 Dec 2010 12:49 AM PST

From Malaysikini

Opposition Leader Anwar Ibrahim today accused Parliament’s rights and privileges committee of pushing for his suspension without hearing his defence on his allegations about US-based consultancy Apco.

Bukit Gelugor MP Karpal Singh, who is a member of the powerful committee, said today’s meeting was called without any fixed agenda.

Karpal said the committee members were given a letter from Apco, dated Aug 19, at the meeting.

“Suddenly, Muar MP Razali Ibrahim moved a motion that the matter to be heard and the motion was seconded by Alor Gajah MP Dr Fong Chan Onn,” he said.

“R Sivarasa (Subang Jaya MP) was also there, and we protested against the hearing of the matter. I questioned the hurry, and Razali asked, ‘why not?’,” added Karpal.

Following this, Karpal said that he and Sivarasa walked out of the meeting in protest.

“The meeting went on without our presence,” he said. Karpal and Sivarasa said they had no idea what transpired at meeting after they left.
Pandikar: Committee has reached a decision

Anwar, who was also present at the press conference, described the process as “totally outrageous”.

“When I was referred to the committee, the speaker had promised a proper hearing where documents will be presented, and I will be able to defend myself,” he said.

“However, this is not being done. This is unfair, and a black mark in Parliament’s history,” he added.

The committee, which is tasked to discuss the 1Malaysia and One Israel issue, comprised House speaker Pandikar Amin Mulia, deputy speaker Ronald Kiandee, Karpal Singh, Sivarasa, Nancy Shukri, Dr Fong Chan Onn and Razali Ibrahim.

When contacted later, Pandikar Amin, who chaired today’s meeting, said that the committee had made its decision.

However, he declined to reveal the decision, saying the matter would be finalised next Wednesday. It would then be tabled to Parliament for further action.

Anwar Dijangka Digantung Tanpa Peluang Bela Diri

Posted: 03 Dec 2010 12:45 AM PST

Dari Malaysiakini

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dipercayai akan digantung daripada menghadiri sidang Dewan Rakyat berhubung pendedahan beliau bahawa kerajaan Umno-BN mengupah syarikat pelobi pro-Israel antarabangsa Apco Worldwide.

Pada sidang akhbar petang ini, ahli parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh berkata jawatankuasa hak dan kebebasan Parlimen bersidang hari ini tanpa agenda khusus.

Katanya, pada mesyuarat itu sepucuk surat dari APCO, bertarikh 19 Ogos dikemukakan.

“Tiba-tiba ahli parlimen Muar, MP Razali Ibrahim menggerakan usul supaya perkara itu didengar hari ini dan usul itu disokong oleh ahli parlimen Alor Gajah, Datuk Seri Fong Chan Onn,” katanya.

“Turut hadir adalah ahli parlimen (Subang Jaya) R Sivarasa dan kami membuat protes. Saya persoalkan mengapa tergesa-gesa dan jawapan Razali adalah mengapa tidak?" katanya.

Berikutan itu, Karpal berkata beliau dan Sivarasa meninggalkan mesyuarat berkenaan.

“Mesyuarat itu berlangsung tanpa kehadiran kami sebagai tanda protes," katanya.

Menurut Karpal dan Sivarasa, mereka tidak tahu perkembangan mesyuarat berkenaan.

Sivarasa berkata mereka akan menunggu keputusan mesyuarat itu sebelum bertindak.
Tindakan melampau

Anwar yang turut hadir pada sidang akhbar ini berkata tindakan itu sesuatu yang melampau, memeranjatkan dan tidak seharusnya dibiarkan berterusan.

“Apabila saya dirujuk ke jawatankuasa itu, Speaker berjanji perbicaraan adil dengan segala dokumen dibenatngkan dan saya akan dibenarkan membela diri dengan fakta-fakta," katanya.

“Namun, sekarang, ini tidak dilakukan. Ini adalah ketidak-adilan dan satu titik hitam dalam sejarah parlimen kita dan di antara Kesatuan Inter-Parlimen," katanya.

Jawatankuasa hak dan kebebasan yang dipertanggungjawa membincangkan isu 1Malaysia dan 1Israel itu merangkumi Speaker, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, timbalannya, Datuk Ronald Kiandee dan Karpal Singh.

Ahli lain adalah Sivarasa, Nancy Shukri, Fong dan Razali.

Sebelum ini desas-desus bertiup kencang bahawa Anwar akan digantung selama enam bulan selepas beliau mendakwa tindakan Apco dalam mengubal slogan 1Malaysia yang dikaitkan dengan slogan 1Israel yang diguna pakai oleh rejim Zionis.

Pada ucapan di Dewan Rakyat, Anwar memberikan pelbagai contoh ketara untuk menunjukkan persamaan antara 1Malaysia dan 1Israel.

Pada 8 Jun lalu Anwar dipanggil oleh jawatankuasa tersebut berhubung dakwaan beliau bahawa konsep 1Malaysia yang diwar-warkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebenarnya diceduk daripada slogan One Israel di bawah Perdana Menteri Ehud Barak pada 1991.

Kerajaan pimpinan Najib dilaporkan membayar lebih RM70 juta sebagai upah kepada Apco untuk khidmatnya selain memperbaharui kontrak syarikat itu.

Sesi parlimen baru dijadual bermula pada 7 Mac tahun depan.

N37 Batu Maung

0 ulasan
sumber :-

N37 Batu Maung


Surat KM P.Pinang kepada PM

Posted: 03 Dec 2010 07:09 AM PST


"...Bagi pihak Kerajaan Negeri dan rakyat Pulau Pinang, saya ingin menyampaikan hasrat dan minat Kerajaan Negeri untuk mengadakan satu perbincangan dengan pihak Kementerian Kewangan untuk membeli dan mengambilalih Penang Port. Kami amat menyokong penuh pengumuman yang dibuat Yang Amat Berhormat Dato' Sri bahawa setiap penswataan utama dan penganugerahan projek akan dilaksanakan dengan telus dan terbuka menerusi Tender Antarabangsa untuk memaksimumkan hasil, yang mana Kerajaan Negeri Pulau Pinang ingin menyertainya...."

2 Disember 2010

YAB Dato' Sri Mohd Najib bin Tun Haji Abdul Razak
Perdana Menteri Malaysia
Jabatan Perdana MenteriBlok Utama, Bangunan Perdana Putra,Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,62502 Putrajaya, MALAYSIA

Yang Amat Berrhormat Dato' Sri,

HASRAT KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG UNTUK PENGAMBILALIHAN ATAU PENSWASTAAN PENANG PORT

Dengan segala hormatnya saya merujuk perkara di atas kepada Yang Amat Berhormat selaku Menteri Kewangan Malaysia, dengan ini ingin menyampaikan hasrat Kerajaan Negeri di atas minat ke atas Penang Port Sdn Bhd (Penang Port). Merujuk kepada laporan media, baru-baru ini Kementerian Kewangan telah menerima kertas cadangan daripada pihak sektor swasta untuk mengambilalih dan membeli Penang Port, yang dimiliki sepenuhnya oleh Kementerian Kewangan Diperbadankan.

2. Bagi pihak Kerajaan Negeri dan rakyat Pulau Pinang, saya ingin menyampaikan hasrat dan minat Kerajaan Negeri untuk mengadakan satu perbincangan dengan pihak Kementerian Kewangan untuk membeli dan mengambilalih Penang Port. Kami amat menyokong penuh pengumuman yang dibuat Yang Amat Berhormat Dato' Sri bahawa setiap penswataan utama dan penganugerahan projek akan dilaksanakan dengan telus dan terbuka menerusi Tender Antarabangsa untuk memaksimumkan hasil, yang mana Kerajaan Negeri Pulau Pinang ingin menyertainya.

3. Penang Port adalah aset strategik utama kepada pertumbuhan ekonomi bahagian utara Malaysia yang merupakan antara penyumbang terbesar kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) serta hasil cukai Negara. Pelabuhan yang berdaya maju dan moden amatlah diperlukan untuk menambah baik perkhidmatan akhir dan perantara seperti logistik dan perkhidmatan pelabuhan sebagai sebuah hab untuk Wilayah Ekonomi Koridor Utara (NCER), Sumatra Utara dan Selatan Thailand. Ianya juga dapat memanfaatkan kedudukannya yang hampir dengan populasi Islam yang terbesar dan kedua terbesar masing-masing di Indonesia dan China untuk menyediakan sebuah hab pengilangan halal bersepadu, dengan pemprosesan secara langsung dari pengilang pembuatan, logistik hinggalah ke peringkat penghantaran mutakhir.

4. Sekiranya Kerajaan Negeri Pulau Pinang berjaya dalam pembelian Penang Port, kami akan membawa masuk rakan teknologi asing dan tempatan, khasnya Melayu Pulau Pinang tempatan, untuk mengendali pelabuhan tersebut dan kemudahannya ke tahap bertaraf antarabangsa. Jika perlu, kami akan menawarkan ekuiti kepada rakan teknologi asing pada harga pasaran. Pemilikan ekuiti akan mencipta suatu jajaran kepentingan yang selari antara semua pihak agar pengurusan pelabuhan dapat dibuat dengan cara bertaraf antarabangsa. Kami telah mengenal pasti beberapa rakan strategik kelas dunia dan tempatan tetapi akan meneruskannya melalui proses tender terbuka untuk menggalakkan ketelusan dan mendapatkan urus niaga terbaik. Sejajar dengan nama baik dan semangat bekerjasama dengan Kerajaan Persekutuan, Kerajaan Negeri akan turut menawarkan ekuiti kepada Kerajaan Persekutuan (tentunya pada harga diskaun yang bersesuaian daripada harga terbitan pembekal teknologi asing).

5. Di samping itu, kami juga ingin mencadangkan agar diwujudkan satu Lembaga Penasihat yang terdiri daripada pelbagai tokoh terkemuka daripada Malaysia dan juga antarabangsa yang berpengalaman luas dalam bidang pelaburan, keupayaan dan kelayakan di dalam pengurusan pelabuhan, perdagangan antarabangsa dan logistik. Lembaga Penasihat ini akan dipengerusikan oleh Yang Amat Berhormat Dato' Sri bersama-sama dengan wakil daripada Kerajaan Negeri.

6. Di bawah pemilikan baru ini, Penang Port akan mengguna pakai tatacara urus tadbir yang bertaraf antarabangsa selaras dengan prinsip CAT (Cekap, Akauntabiliti dan Telus) serta pengurusan tender terbuka untuk semua kelulusan projek dan perolehan dalam usaha untuk mendapatkan nilai terbaik. Seiring dengan Lembaga Penasihat, ini akan mengekalkan "checks and balances" di dalam Penang Port.

7. Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjangkakan pulangan yang berterusan melalui pelbagai pelaburan ekonomi yang berhubungkait dengan Penang Port. Pulangan ini akan disalurkan semula untuk pembangunan strategik dan lain-lain projek sosial yang berkaitan dengan kesihatan, pendidikan, infrastruktur dan pembasmian kemiskinan untuk meningkatkan taraf hidup dan menjana kemakmuran rakyat Pulau Pinang.

8. Sekiranya Yang Amat Berhormat Dato' Sri ingin mendapatkan sebarang butiran lanjut, saya amat berbesar hati untuk membuat pembentangan kepada Yang Amat Berhormat Dato' Sri mengikut kelapangan Yang Amat Berhormat Dato' Sri untuk menggariskan sepenuhnya struktur, strategi dan mekanisma rancangan Kerajaan Negeri untuk Penang Port. Sekiranya diberi kebenaran untuk menyertai mana-mana jualan Penang Port, Kerajaan Negeri percaya bahawa Yang Amat Berhormat Dato' Sri akan memberi sokongan sepenuhnya ke atas inisiatif Kerajaan Negeri ke arah penjanaan ekonomi yang mampan dalam jangka sederhana dan panjang, yang boleh disalurkan semula kepada pembangunan strategik dan projek sosial bagi menambah baikkan kehidupan rakyat Pulau Pinang.

9. Malah, ini bukan sahaja seiringan dengan program transformasi ekonomi Yang Amat Berhormat Dato' Sri, malahan ianya juga sejajar dengan wawasan Yang Amat Berhormat Dato' Sri untuk menyatukan semua rakyat Malaysia ke arah satu entiti ekonomi dan politi politik.

Sekian, terima kasih.

"CEKAP, AKAUNTABILITI DAN TELUS"

LIM GUAN ENG
Ketua Menteri Pulau Pinang

AMK KLGT

0 ulasan
sumber :-

AMK KLGT


Posted: 03 Dec 2010 01:51 AM PST

Posted: 03 Dec 2010 01:40 AM PST

PKR DUN 19 Kepayan P174 Penampang, Sabah.

0 ulasan
sumber :-

PKR DUN 19 Kepayan P174 Penampang, Sabah.


PKR Central Supreme Council member cum PKR Sabah Treasurer

Posted: 03 Dec 2010 09:08 AM PST


PKR Central Supreme Council member cum PKR Sabah Treasurer – Dr Roland Chia Ming Shen condemn the government decisions to increase the prices of RON95 grade of petrol, diesel, liquified petroleum gas as part of its mechanism in the NEM- New economy Model.

The fuel price increases will cause inflation in the transportation sector and that will escalate prices in all sectors of the economy. Food supply will cost more. The increase of prices of daily groceries will certainly add burden to the ordinary citizens especially the wage earners with families to feed, the old aged and also the pensioners. Even our neighbor oil producing country Brunei has lower petrol selling prices compared to us by 40%, why can't we have the similar pricing in terms of pump fuel in the kiosk.

The sudden announcement by the government and flash lightning implementation in less than 7 hours is a cheap and cunning trick by the Government. If they were genuine, these hikes would have been planned and implemented in stages with prior full public notice. This is ambush tactics. Afraid of public reaction.

On another issue, Dr Roland Chia is puzzled because the reason the government claimed that the subsidy withdrawal is to save the government money yet they still insisted to build the 100 storey tower. 1MalaysiaBoleh! Just like the Twin Towers, this 1-Malayia Tower once built - our GLCs will be forced to rent all the floors and suck up the costs of maintaining the project.

So in conclusion, where does it benefit the ordinary Rakyat? What are needed to be removed are not the subsidies BUT Corruption which is costing the country at least RM4.0 Billion annually instead of the expected savings of RM1.9 Billion from subsidy cuts. This certainly does not augur well with the concept - Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.

Anak Muda Kampung Nak Senang

0 ulasan
sumber :-

Anak Muda Kampung Nak Senang


MB N.Sembilan ajar Mat Rempit cara tunggang motosikal

Posted: 03 Dec 2010 05:34 AM PST


Inilah yang dinamakan kepimpinan melalui tauladan. Mat-Mat Rempit seluruh 1Malaysia terutamanya di 1N.Sembilan harus mencontohi Menteri Besar N.Sembilan, Dato Seri Mohamad Hasan cara menunggang motosikal. Bukan Mat-Mat Rempit sahaja harus mencontohi MB N.Sembilan ni, polis-polis yang mengiringi MB di belakang MB pun mesti mencontohi cara MB bawa motosikal. Kalau tidak pelajar sekolah yang baru nak ambil lesen motosikal akan gagal dalam ujian JPJ kerana keliru cara menunggang yang betul. Cara MB kah, atau cara polis belakang MB.

Sebelum ini pun Timbalan Perdana Menteri telah menunjukkan cara membonceng motosikal. Cerita lanjut di http://pasns.blogspot.com/2009/11/tim-perdana-menteri-tunjuk-contoh-naik.html


KEPIMPINAN MELALUI TAULADAN

*****************
Program bukti kerajaan bela nasib rakyat
Utusan Malaysia 3 Dis 2010


Mohamad Hasan menunggang motosikal mengelilingi Kampung Sawah dan Kampung Stesyen untuk bertemu dengan penduduk kampung ketika mengadakan lawatan rumah ke rumah Program Pemimpin Bersama Rakyat DUN Rantau, semalam.

-------------------------------------------------------------

REMBAU 2 Dis. - Penduduk di kawasan Kg. Kuala Sawah dan Kg. Stesyen di sini hari ini melihat program Pemimpin Bersama Rakyat Kampung ke Kampung Dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau merupakan salah satu inisiatif kerajaan dalam membantu golongan yang memerlukan.

Malah mereka yang ditemui Utusan Malaysia melihat program yang dilakukan ini sekali gus dapat menyalurkan segala masalah yang dihadapi oleh penduduk untuk diambil tindakan segera.

Bagi Saedah Yasin, 70, kunjungan Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan ke rumahnya diibaratkan sebagai mimpi jadi nyata selain berasa gembira dengan kehadiran beliau ke rumahnya.

''Sebelum ini saya mempunyai masalah rumah yang bocor serta lantai yang bermasalah. Perkara ini telah saya ajukan kepada pihak berwajib dan ia dapat diselesaikan dengan dengan cara terbaik oleh pihak kerajaan.

''Tetapi saya tidak sangka pula Menteri Besar akan datang ke rumah saya selain memberikan bantuan kepada saya. Bagi saya ini merupakan saat yang paling mengembirakan dalam hidup saya," katanya.

Seorang lagi penduduk, Ramlah Silong, 71 berkata, sebelum ini dia pernah meminta pihak berwajib untuk menyelesaikan masalah rumahnya yang kerap kali dimasuki air kerana mengalami masalah bumbung bocor dan memerlukan pengubahsuaian.

''Sekarang ini bukan sahaja rumah saya telah dibaiki malah saya juga menerima bantuan projek perumahan rakyat (PPR) yang kini saya diami bersama keluarga.

''Saya amat bersyukur dan berterima kasih dengan bantuan yang diberikan oleh kerajaan negeri," katanya.

Sementara Mohd. Ali Wahid pula memberitahu, program seperti ini perlu diteruskan kerana ia merupakan salah satu cara bagi pemimpin mengetahui apa juga masalah yang dihadapi rakyat secara lebih dekat.

''Saya fikir ia adalah cara terbaik yang mana walaupun dasarnya ada dan diketahui tetapi mereka (pemimpin) mahu ia dilakukan secara menyeluruh bagi memastikan orang ramai mendapat hasilnya.

''Bagi saya, cara ini lebih baik untuk dilakukan di semua kawasan lain kelak," katanya.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1203&pub=Utusan_Malaysia&sec=Selatan&pg=ws_02.htm
ri

BULETIN RAKYAT

0 ulasan
sumber :-

BULETIN RAKYAT


RAKYAT SELANGOR HARUS BANGUN, HALANG SYABAS JIKA TIDAK MAHU AIR SEMAHAL SINGAPURA!

Posted: 02 Dec 2010 05:52 PM PST

SHAH ALAM, 2 Dis - Sekiranya rakyat Selangor membenarkan diri mereka diperlakukan sewenang-wenangnya oleh Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas), yang disokong sepenuhnya oleh Kerajaan Pusat, maka tidak mustahil harga air di negeri ini akan menyamai atau melebihi harga air di Singapura.
Demikian kata Ahli Jawatankuasa, Mohamad Sabu dalam taklimat, 'Kembalikan Hak Air Rakyat Selangor' malam tadi, sambil mengingatkan rakyat di Selangor, agar tidak membenarkan perkara seumpama itu berlaku kerana air adalah keperluan awam, dan tidak wajar dikawal oleh pihak berkepentingan.
"Dengan keadaan itu, air di Selangor barangkali sama atau lebih mahal daripada air di Singapura," kata Mohamad kepada kira-kira 400 penduduk di Batu Tiga Shah Alam.
Mohamad Sabu yang juga Ahli Lembaga Pengarah Pembekalan Air di Pulau Pinang, turut mengingatkan rakyat Selangor agar tidak terus-terusan diperkotak-katikkan oleh Kerajaan Persekutuan dan syarikat kroninya, Syabas dengan fakta-fakta yang sengaja diada-adakan.
Beliau juga mahu rakyat Selangor memahami siapa sebenarnya yang mendapat keuntungan daripada penswastaan air di Selangor, dengan membandingkan gaji Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) konsesi air di negeri ini dengan Pulau Pinang.
"Saya bagi tahu Ketua Menteri Pulau Pinang, CEO Syabas, gajinya RM425 ribu sebulan. Ertinya, 40 kali ganda daripada CEO air di Pulau Pinang. Dan sudah tentulah berkali-kali ganda daripada gaji Perdana Menteri, menteri-menteri, dan yang paling tinggi lebih daripada gaji dan elaun Yang di-Pertuan Agong.
Menurut Mohamad lagi, kerajaan negeri Pulau Pinang mengambil pendekatan mesra rakyat dengan tidak menaikkan harga air, namun hanya mengenakan surcaj kepada pengguna domestik yang menggunakan iar melebihi kadar sepatutnya bermula 1 November lalu.
Bahkan, tanpa menaikkan harga air sebelum ini, syarikan pembekalan air di negeri berkenaan berjaya meraih keuntungan di antara RM20 hingga RM24 juta setahun.
Namun di Selangor pula, situasinya berbeza kata Mohamad, apabila industri air yang diswastakan sejak puluhan tahun lalu dijadikan lubuk kepada pihak tertentu untuk meraih keuntungan berlipat ganda.
"Hebat tidak hebat Syabas ini, walaupun berhutang dengan pelbagai agensi lebih kurang RM6 bilion, tetapi masih boleh membayar gaji CEO nya sebanyak RM425 ribu sebulan dengan pelbagai bonus lain yang diberi kepada orang-orang atas yang berada di Syabas," kata beliau.
Justeru Mohamad Sabu menyeru seluruh rakyat Selangor, segera bertindak menghapuskan sistem monopoli terhadap industri air di Selangor dengan bersama-sama Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada Ahad ini untuk menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong.
Beliau juga menasihati rakyat supaya tidak takut dengan sebarang tindakan kerana katanya, perhimpunan aman adalah sesuatu yang dibenarkan, merujuk kepada kesnya dalam dakwaan menyertai perhimpunan awam yang dianjurkan oleh Gabungan Pilihan Raya bersih dan Adil (Bersih) sebelum ini.
"Polis menangkap orang di kawasan masjid bertentangan dengan Perlembagaan Malaysia. Oleh itu, tuan-tuan dan puan-puan, tidak perlu takut kerana kita bukan pergi untuk bergaduh dengan sesiapa, tetapi kita pergi dengan cara paling aman, paling tenteram, kerana hendak sampaikan hasrat penduduk Selangor," tambah Mohamad lagi.
Sementara itu ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata, tindakan Umno-Barisan Nasional (BN) menswastakan air di Selangor merupakan satu perbuatan yang menzalimi rakyat.
"Itulah sebabnya kita membantah kerana kita tahu keputusan Umno-BN menswastakan air ini merupakan satu tindakan yang zalim,"katanya.
Justeru tambahnya, walaupun kerajaan negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat (Pakatan) berusaha keras untuk menyelesaikan masalah dengan menawarkan membeli syarikat konsesi air tesebut dengan bayaran lumayan dan membatalkan perjanjian konsesi sebelum ini, Syabas menolaknya dan tindakan tersebut disokong oleh Kerajaan Persekutuan.
Malah Syabas juga tidak berpuas hati setelah kerajaan negeri berjaya menghalang kenaikan 37 peratus harga air pada tahun lalu.
"Dia akan gunakan isu konsesi air ini untuk ugut rakyat Selangor. Kata kalau kerajaan BN memerintah, kita akan serahkan konsesi air ini balik kepada kerajaan negeri tapi kalau Pakatan, tidak," tambahnya lagi.

Posted by RAKYAT MARHAEN

Suara Anak Muda : Angkatan Muda Keadilan Cabang Pendang.

0 ulasan
sumber :-

Suara Anak Muda : Angkatan Muda Keadilan Cabang Pendang.


Wan Azizah pukul tepat sasaran "kelemahan" Umno

Posted: 03 Dec 2010 10:22 AM PST

Bahagian Pertama

Oleh Kim Quek

Presiden PKR Wan Azizah Wan Ismail memukul tepat sasaran "kelemahan" Umno apabila beliau mengibaratkan konsep 'Ketuanan Melayu' sebagai ideologi songsang, yang menjadi tempat penggantungan Umno sejak bertahun-tahun lamanya.

Ketika menyampaikan ucapannya pada Kongres Tahunan parti 27 November lalu, beliau berkata, konsep 'Ketuanan Melayu' digunakan oleh golongan elitis Melayu untuk memperdaya orang-orang Melayu bagi mengekalkan kuasa politik mereka.

Namun hasilnya, majoriti orang-orang Melayu dan Bumiputera tetap miskin dan hidup seperti 'melukut ditepi gantang' walaupun Umno memerintah lebih 53 tahun.

Menyeru orang-orang Melayu supaya membuang jauh-jauh ideologi itu, beliau berkata, konsep "Ketuanan Melayu" hendaklah ditinggalkan supaya anak-anak kita membesar dengan visi saling hormat menghormati di antara kaum.

Mengikut standard demokrasi, seruan Wan Azizah untuk membuang faham perkauman harus dipuji sejajar dengan nilai fundamental yang diterima oleh setiap masyarakat di dunia ini.

Meskipun Malaysia terlepas dari kutukan dunia seperti mana yang dialami oleh dasar apartheid Afrika Selatan, suatu ketika dahulu, namun penyakit rasis masih kekal sebagai satu wabak yang menghancurkan integrasi nasional dan membantut perkembangan ekonomi.

Ketuanan Melayu tak dapat dipertahankan

Mungkin atas kesedaran bahawa 'Ketuanan Melayu' tidak dapat dipertahankan di mata dunia maka Umno kelihatan kehilangan punca bagaimana untuk respon terhadap asakan tanpa duga daripada Wan Azizah.

Untuk mendiamkan diri bermakna membenarkan kata-kata Wan Azizah dan ini boleh membawa padah dan masalah besar kerana melalui hasutan rasis sebeginilah Umno berharap dapat merentangi halangan pilihan raya umum akan datang. Jadi, bagaimana mungkin Umno dapat membebaskan diri dari mendokong konsep 'Ketuanan Melayu'?.

Di samping itu, selagi Umno terus mempertahankan ideologi lapuk ini bermakna menarik kritikan dan penghinaan dari dunia luar. Ini tidak dapat dielak, memandangkan penggunaan peralatan komunikasi moden yang mampu membawa berita dan maklumat dengan sekelip mata maka kritikan dari masyarakat antarabangsa sukar untuk dibendung.

Jadi, selepas pulih dari kejutan yang dibuat oleh Wan Azizah, respon mula mencurah datang daripada para pemimpin tertinggi Umno tetapi alasan yang diberi sama ada tidak relevan atau mereka cuba mengelak dari menyentuh isu sebenar dan malah tidak ada yang berani berdepan dengan Wan Azizah.

Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden Umno Muhyiddin Yassin menyifatkan kenyataan tegas daripada Wan Azizah itu sebagai langkah "menyelamatkan kapal yang sedang tenggelam" dan mengembalikan sokongan orang ramai selepas pepecahan dalam pemilihan parti PKR.

Menteri Pertahanan dan Naib Presiden Umno Zahid Hamidi pula berkata Wan Azizah "cuba mengalihkan perhatian rakyat dari masalah serius dalam partinya."

Beliau berkata PKR mahu mengambil hati masyarakat Cina dan India bagi mendapatkan sokongan mereka pada pilihan raya umum akan datang. Sekali lagi, beliau mengelak dari menyentuh isu 'Ketuanan'.

Kerja kotor Perkasa

Seperti yang dijangka, kerja kotor ini dilemparkan kepada sayap ultra rasis Umno, Perkasa untuk menjawabnya. Ketua Pemudanya Arman Azha Abu Hanifah (gambar diatas bersama seorang wanita berpakaian seperti pelacur) menyerang Wan Azizah dengan menyifatkan beliau sebagai "pelacur politik."

Beliau berkata beliau (Wan Azizah) dan pemimpin Melayu PKR yang lain terhutang budi kepada dasar 'Ketuanan Melayu' atas pencapaian profesional mereka dan sekarang ini mereka telah mengkhianati bangsa Melayu semata-mata untuk mendapatkan sokongan orang Cina dan India.

Lebih menarik, sikap kurang ajar dan tidak sensitif yang diperlihatkan Arman dengan menghentam para pemimpin Melayu yang lain menjustifikasikan seruan Wan Azizah untuk menolak mentaliti 'Ketuanan Melayu' bagi memulih semula penghormatan dan harga diri bangsanya.

Kenyataan beliau menyifatkan Wan Azizah sebagai "pelacur" merupakan satu penghinaan terhadap bangsanya sendiri.

Kenyataan beliau bahawa orang-orang Melayu tidak mampu mencapai kemajuan tanpa mendapat layanan istimewa disebabkan bangsa merupakan satu lagi penghinaan terhadap bangsanya sendiri.

ESOK: Bukti jelas perkauman Umno

Parti KeADILan Rakyat, Gopeng * 务边人民公正党

0 ulasan
sumber :-

Parti KeADILan Rakyat, Gopeng * 务边人民公正党


JOM! DAFTAR UNDI

Posted: 02 Dec 2010 08:29 PM PST

天猛莪议员交特委会调查

Posted: 02 Dec 2010 08:06 PM PST

Politik kemiskinan ala-Ketuanan Melayu UMNO

Posted: 02 Dec 2010 06:33 PM PST

Aku tahu benar rasa keperitan kerana miskin semenjak kecil lagi. Ibu yang mengajar otak durianku erti kemiskinan. Ibu mengopek udang. Kakak mengopek udang. Aku satu-satunya anak jantan “keluarga tanpa ayah” juga mengopek udang. Di tempat perempuan mengopek udang dan berbicara panjang lebar mengenai politik kehidupan harian dan politik suami isteri, aku seekor jantan wujud tanpa [...]

刘天球被点名指贪污民联议员火冒三丈,天猛莪州议员交特委会面对处分。

Posted: 02 Dec 2010 05:49 PM PST

Perakview Date:02.12.10(怡保2日讯)国阵司南马州议员莫哈末尤索夫今日在州议会辩论环节中,在没有指名道姓的情况下,炮轰雪州民联某议员贪污,公正党迪渣州议员打抱不平起身反击,要求对方出示证据,没料到国阵天猛莪区州议员哈斯布拉随即抛出"刘天球"的名字,朝野议员再展激烈舌战。 由于郑立慷起身提出动议,议长只好接纳,并在公正党新邦波赖州议员曾敏凯附议下,议决将哈斯布拉交由特权委员会面对处分。 挖苦议长来届大选到半港上阵胜算不高 另外,郑立慷在辩论预算案环节时,挖苦议长将柯沙文禁足议会一事已引起半港的人民愤怒,他更借此机会调侃议长,指如果来届大选要到半港上阵,恐怕胜算不高,逗得全场哄堂大笑。 重组村地段被巫统强人夺走? 郑立慷指出,重组村土地和单位应该是给贫穷人士,可是其选区的重组村土地和计划却被巫统强人(Orang Kuat Umno)取得,高级行政议员兼双溪喇叭(Sg Rapat)州议员哈米达起身反驳指这是不确实的指责,要求郑立慷让路作出解释,可是郑立慷坚持不肯让路,遭到哈米达炮轰不敢让路。 郑立慷不甘示弱说,他不是不敢,只是因他所剩的辩论时间不多,所以不能让路给哈米达。 首次有午休 召开至晚上7时 本季州议会召开3天以来,议长今日在州议会上首次宣布有午休,让朝野议员享有45分钟的午餐,然后再继续辩论预算案。 同时,今日的州议会也是国阵重夺政权后首次召开至晚上7时结束,让朝野议员有较多的时间辩论。另外,议长在州议会结束前,宣布明日州议会从早上9时开始,比之前的州议会提早1小时开始。

MEDIA Rakyat MALAYSIA

0 ulasan
sumber :-

MEDIA Rakyat MALAYSIA


HALANG SYABAS, JIKA TIDAK MAHU AIR MAHAL MACAM SINGAPURA!

Posted: 02 Dec 2010 05:47 PM PST

Pimpinan

Angkatan Muda

Cabang