Isnin, 27 September 2010

AMK KLGT

AMK KLGT


Posted: 27 Sep 2010 09:37 AM PDT

Setiausaha agung PKR, Saifuddin Nasution perlu mengakuai kelemahan JPP bukannya keluar kenyataan sebelum menyiasat apa yg berlaku di beberapa Cabang semasa MATC , AMK KLGT berharap agar beliau tidak menyalahkan pihak luar untuk menutup kelemahan JPP , kami berharap pihak atasan Parti keADILan Rakyat menyiasat punca sebenar kekecohan yg berlaku di beberapa Cabang terutama di Cabang KLGT


Kenyataan Saifuddin Nasution


Saifuddin mengesahkan AGM dan proses pemilihan di sekurang-kurangnya tujuh cabang terpaksa ditangguhkan kerana pelbagai isu, termasuk dakwaan perbuatan merosakkan kotak undi oleh orang luar.

Katanya, pihak parti telah mengenal pasti beberapa individu melalui rakaman video dan foto yang terlibat, yang didakwa terbabit dalam perbuatan vandalisme.

Perkara itu, tambahnya, mendorong kepimpinan parti mempercayai kemungkinan ada anasir yang mahu mensabotaj bagi mencemarkan imej PKR.

Bercakap dalam satu sidang akhbar hari ini, Saifuddin berkata, mereka memecah membuka kotak-kotak undi, menabur kertas undi dan beredar.

petikan dari Malaysiakini

AMK KLGT Membersihkan Kawasan Sekitar Dewan Wawasan

Posted: 27 Sep 2010 08:35 AM PDT










AMK KLGT Berani Kerana BENAR

Posted: 27 Sep 2010 08:17 AM PDT

AMK KLGT berasa sungguh sedih dgn apa yg berlaku di MATC 26.09.2010

Kami terpaksa berkelakuan agresif dgn pegawai JPP kerana mereka tidak menjalankan tanggungjawap mereka seperti mana termaktub dlm ETIKA Pemilihan Parti

AMK KLGT serta TIGA calon Ketua Cabang membuat empat bantahan supaya pemilihan di tangguhkan kerana berlaku byk unsur penyelewengan tetapi tidak di endahkan oleh pegawai JPP . ( Bukti akan di hantar ke pejabat JPP dlm masa terdekat )
Disebabkan itu kami terpaksa berkeras dgn Pegawai JPP ( tidak berlaku sebarang insiden tumbuk menumbuk )

Apa yg Berlaku Pada Hari Pemilihan MAT Cabang KLGT

Posted: 27 Sep 2010 07:27 AM PDT
















Makanan di sediakan di dua khemah oleh dua calon Ketua Cabang
. ( Baca Etika Pemilihan di bawah)

AJK AMK mendengar perbualan dua ahli PKR yg mengeluh kerana hanya mendapat RM20 tetapi menunggu lebih tiga jam utk mengundi ( Baju Putjh dan Biru ) . AJK AMK cuba merakam perbualan mereka tetapi tidak berjaya. ( Baca Etika Pemilihan di bawah)


BYK lagi gambar2 akan diuploadkan dlm masa yg terdekat
( jurugambar AMK KLGT berada di luar atas urusan peribadi)

Tatalaku Pemilihan Parti

Posted: 27 Sep 2010 07:17 AM PDT


1. Setiap anggota tidak boleh menyalahgunakan kedudukan dan kuasa-kuasa dalam Parti dengan tujuan mempengaruhi keputusan pemilihan Parti.

2. Setiap anggota tidak boleh memberi atau menerima dari anggota lain sebarang bentuk rangsangan, termasuklah (tetapi tidak terhad) hadiah-hadiah, wang, derma, makanan, dan perkhidmatan dengan tujuan untuk mempengaruhi keputusan pemilihan Parti.

3. Setiap anggota tidak boleh menganjurkan dan menggunakan sebarang jamuan sebagai sebahagian daripada kempennya dengan tujuan mempengaruhi keputusan pemilihan Parti. "Jamuan" bermaksud acara jamuan/kenduri yang lengkap dengan makanan dan minuman.

4. Pada masa Pemilihan parti, tatatertib anggota berkaitan dengan pemilihan akan dikendalikan oleh Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) dan jika anggota berkenaan didapati bersalah, JPP diberikan kuasa untuk memutuskan berkenaan pencalonan anggota tersebut mahupun keputusan terhadap pemilihan calon anggota tersebut serta apa-apa tindakan lain yang difikirkan wajar dan sesuai dalam tempoh kempen pemilihan tersebut. Tempoh kempen bermula daripada penghantaran notis pengishtiharaan tarikh-tarikh pemilihan parti daripada Setiausaha Agung Parti kepada cabang-cabang sehingga pengishtiharaan keputusan muktamad di Kongres Nasional.

Tiada ulasan: