Rabu, 18 Disember 2013

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Garis Panduan Orang Islam Turut Merayakan Hari Kebesaran Agama Orang Bukan Islam

Posted: 17 Dec 2013 11:24 PM PST




Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-68 yang bersidang pada 12 Apr 2005 telah membincangkan Garis Panduan Orang Islam Turut Merayakan Hari Kebesaran Agama Orang Bukan Islam. Muzakarah telah memutuskan bahawa:

Keputusan :

Dalam menentukan perayaan orang bukan Islam yang boleh dihadiri oleh orang Islam beberapa kriteria utama perlu dijadikan garis panduan supaya ia tidak bertentangan dengan ajaran Islam. Kriteria-kriteria tersebut adalah seperti berikut;

1. Majlis tersebut tidak disertakan dengan upacara-upacara yang bertentangan dengan akidah Islam.

Contohnya;

i. MENYERTAKAN simbol-simbol agama seperti salib, memasang lampu, lilin, POKOK KRISMAS dan sebagainya.

Puteri UMNO perlu tunjuk contoh dulu macamana nak kurangkan bil

Posted: 17 Dec 2013 10:22 PM PST




Ketua Puteri UMNO sepatutnya menunjukkan contoh dahulu macamana dia kurangkan perbelanjaan dan bil bulanan rumah dia? Macamana dia guna 'kaedah hijau' di rumah dia? Keuntungan melampau tu banyak mana?

Puteri UMNO saran tiga langkah atasi isu peningkatan kos sara hidup
18 Dis 2013

Pergerakan Puteri UMNO menyarankan tiga langkah penting bagi dilaksanakan rakyat, kerajaan, syarikat awam serta swasta untuk mengatasi masalah kos sara hidup yang semakin meningkat.

Ketuanya, Mas Ermieyati Samsudin berkata masalah yang dipandang serius dan menghimpit terutamanya golongan muda itu mampu diatasi sekiranya semua pihak bekerjasama melaksanakan langkah digariskan pergerakan itu.

"Langkah pertama bermula dengan rakyat sendiri perlu sedar tentang kepentingan meningkatkan kesedaran untuk berjimat dan mengurangkan perbelanjaan seperti mengurangkan bil bulanan," katanya.

Langkah kedua ialah menggalakan 'kaedah hijau' di kalangan rakyat, kerajaan serta syarikat, antaranya dengan meningkatkan usaha kitar semula dan menggalakkan penggunaan teknologi hijau.

Langkah ketiga ialah kerajaan perlu memantau syarikat monopoli berkepentingan awam supaya syarikat itu tidak mendapat keuntungan melampau tanpa memberikan bebanan kepada rakyat.

Kekosongan Jawatan Pegawai/Ahli Farmasi

Posted: 17 Dec 2013 06:56 PM PST



Sebuah kedai farmasi di Bukit Mahkota, Bangi memerlukan seorang Pegawai/Ahli Farmasi.

1. Kelulusan – Diploma/Ijazah Farmasi atau bidang berkaitan
2. Gaji – Boleh dirunding
3. Tarikh tutup permohonan – 31 Dis 2013
4. Hubungi – Tn Hj Mohamad 019-6506540

Tiada ulasan: