Pengikut

Nuffnang

Jumaat, 13 Disember 2013

Anak Muda Kampung Nak Senang

sumber :-

Anak Muda Kampung Nak Senang


TAK KAN MELAYU HILANG DI DUNIA !

Posted: 13 Dec 2013 01:30 AM PST




Takraw: Keputusan kita betul-betul memalukan

13 Disember 2013. 
Sukan SEA 2013. 

Dalam perlawanan hari ini, skuad negara tumpas 1-2 kepada Indonesia untuk menduduki tempat tercorot dalam kalangan empat pasukan yang menyertai acara berkenaan.

Semalam, Malaysia kalah 0-3 kepada Thailand dan 1-2 di tangan pasukan tuan rumah, Myanmar.

PERJUANGAN ISLAM TIDAK BERAKHIR DENGAN SYAHIDNYA ABDUL QUADER MOLLA DARI JAMAAT-E-ISLAMI BANGLADESH

Posted: 13 Dec 2013 12:49 AM PST

KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PAS
10 Safar 1435/ 13 Disember 2013

PERJUANGAN ISLAM TIDAK BERAKHIR DENGAN SYAHIDNYA ABDUL QUADER MOLLA DARI JAMAAT-E-ISLAMI BANGLADESH

Pada hari ini sejarah mencatatkan syahidnya saudaraku Abdul Quader Molla (14 Ogos 1948 – 12 Disember 2013) yang juga merupakan Penolong Setiausaha Agung Jamaat-e-Islami Bangladesh di tali gantung yang tidak mengenal erti kebenaran.

Perbicaraan as-Syahid adalah satu momokan terhadap sistem keadilan, apabila disabitkan kesalahan dengan fakta yang meragukan dan penuh dengan sentimen politik dalaman Bangladesh.

Ianya bukan sahaja mendapat bantahan dalam negara Bangladesh sendiri tetapi juga turut dikecam oleh komuniti Islam di peringkat antarabangsa. Jelas sekali tindakan menukar hukuman asal terhadap as-Syahid dari penjara seumur hidup adalah di atas desakan politik dalaman menerusi demonstrasi jadian seperti protes Shahbag pada Februari 2013 lalu yang menjadi tulang belakang agenda jahat kumpulan sekular yang bencikan Islam.

Kepada pendokong Jamaat-e-Islami Bangladesh dan ahli keluarga as-Syahid, serta bakal as-Syahid yang lainnya yakinlah bahawa kehidupan akhirat adalah kekal abadi dan syurga adalah janji dari Allah.

Teruskan perjuangan menentang kezaliman, mengikut al Quran dan as Sunnah serta sirah para Nabi A.S., di mana fajar kemenangan Islam akan menyinsing jua dengan izin Allah. Allahu akbar !.

Saudaramu,

Abdul Hadi Awang
Presiden PAS Malaysia


Pemimpin Islam digantung sampai mati, pemimpin negara Islam membisu

Posted: 12 Dec 2013 07:24 PM PST


Semoga Allah menempatkan roh beliau bersama roh para syuhada. Hari yang amat sedih untuk para pejuang dan pendakwah Islam seluruh dunia. Tahniah kepada Perdana Menteri Turki, satu-satunya pemimpin negara Islam yang bersuara.

ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR !

Pemimpin Jamaat-e-Islami Bangladesh, Abdul Qader Mullah Digantung
13 Dis 2013

DHAKA (voa-islam.com) - Sekjen Jamaat-e-Islami Bangladesh Abdul Qader Mullah,di hukum gantung atas tuduhan melakukan  kejahatan perang yang dilakukan pada tahun 1971, kata seorang pejabat pemerintah, Kamis/12/12/2013.

Mollah, digantung di Penjara Pusat kota Dhaka, ungkap Wakil Sekjen Partai Jamaat-e-Islami, yang dilarang ikut pemilu, dan merupakan kekuatan oposisi utama di Bangladesh, dan lawan kekuatan sekuler, yaitu Partai Nasionalis Bangladesh (BNP).

Ekskusi hukuman gantung  terhadap Abdul Qader Mullah, ditunda dua kali, karena adanya tekanan internasional, termasuk Perdana Menteri Turki, Erdogan, tetapi Mahkamah Agung Bangladesh, Kamis, melakksanaan keputusan hukukaman gantung terhadap Sekjen  Jamaat-e Islami, atas tuduhan melakukan pembunuhan, pemerkosaan dan penjarahan selama Perang Kemerdekaan tahun 1971, dan Mahkamah Agung  menolak permintaan banding  peninjauan hukuman mati.

PM Turki Erdogan menelepon Perdana Menteri Bangladesh Sheikh Hasina, agar menghentikan hukuman mati kepada Abdul Quader Mullah, Sekjen Partai Jamaat-e Islami, tetapi semuanya sia-sia. Perdana Menteri Sheikh Hasina, tokoh sosialis, dan menjadi rivalitas Partai Jamaat-e-Islami, dan sangat berkepentingan memusnahkan tokoh Islam, seperti  Abdul Qadir Mullah.


0 ulasan:

Pimpinan

Angkatan Muda

Cabang