Selasa, 12 November 2013

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Polis edar lakaran wajah suspek kes bunuh pegawai kanan JAIP

Posted: 12 Nov 2013 05:30 AM PST


Polis edar lakaran wajah suspek kes bunuh pegawai kanan JAIP
2013/11/12

KUANTAN: Polis Pahang hari ini mengedarkan lakaran wajah seorang suspek kes pembunuhan Ketua Penolong Pengarah Penguat Kuasa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Ahmad Rafli Abd Malek, Ahad lalu.

Ketua Polis Pahang, Datuk Sharifuddin Ab Ghani, berkata lakaran itu membabitkan suspek yang memberi salam kepada mangsa sebelum rakannya melepaskan tiga das tembakan ke arah mangsa.

"Suspek dianggarkan berusia lingkungan 50 tahun dan saya percaya kes ini dapat diselesaikan tidak lama lagi," katanya pada sidang media sebentar tadi.

Kenapa kumpulan ajaran sesat Tuhan Harun berpusat di Pahang?

Posted: 11 Nov 2013 02:43 PM PST


Setelah ketua kumpulan ajaran sesat "Tuhan Harun" yang terlibat dengan penyelewengan pelaburan beratus-ratus juta ringgit ditangkap oleh As Syahid Ustaz Rafli yang mati ditembak pada 10 November 2013 barulah pihak berkuasa mendakwanya atas kesalahan penyelewangan wang. Secara tidak langsung As Syahid Ustaz Rafli bukan saja berjaya membanteras ajaran sesat tetapi berjaya membongkar kes penipuan wang melibatkan beratus-ratus juta ringgit. Di mana wang beratus-ratus juta ringgit itu disimpan sekarang?????

KUALA TERENGGANU: Individu paling dikehendaki Bank Negara Malaysia (BNM) berhubung kes penipuan membabitkan kerugian RM200 juta, Harun Mat Saat, 45, dipercayai menggunakan alamat palsu bagi mengelak diburu pihak berkuasa ketika menjalankan kegiatan.

DINA MENCURI LEBIH BND $91 JUTA DARI HAMPIR 5000 ORG BRUNEI.

Wednesday June 8, 2011
Self-styled prophet talks about lewd acts
HARUN MAT Saat, who claims to be the prophesied messiah Imam Mahdi, talked about lewd acts during a series of "religious" ceramah aimed at promoting his get-rich-quick scheme, reported Harian Metro.

Jumaat April 10, 2009
Konsert Malam Seribu Karya diteruskan tanpa Siti
VISUAL laser bertulis kalimah Allah, Nabi Muhammad dan bismillah merupakan antara tarikan dalam Konsert Malam Seribu Karya Rock Rohani di Stadium Malawati, Shah Alam pada 18 April ini. Jalan cerita tersebut berkisarkan tentang kehidupan, perniagaan dan visi yang ingin dicapai oleh penaung Karya Hadani, Ustaz Harun Mat Saad.
Selain Ustaz Harun, konsert ini akan dijayakan oleh artis yang bernaung di bawah Karya Hadani Yantzen, Razak Ahmad, Ezam Akar, Sham Barongan dan Rahmad Mega.

Ustaz Harun lucah
KUALA LUMPUR: Bukan hanya mengaku dirinya jelmaan Imam Mahdi dan berkuasa mengalih posisi bulan, bintang dan matahari, malah Ustaz Harun tanpa segan silu beraksi 'panas' ketika menyampaikan ucapan atau syarahan kepada pengikutnya.
"Lebih menghairankan, sepanjang menjadi pengikutnya saya tak pernah melihat dia menunaikan solat dan sering menolak ajakan kami dengan pelbagai alasan," katanya.

Tiada ulasan: