Isnin, 2 September 2013

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Kumpulan gengster Melayu adalah penyakit dan liabiliti kepada Pekida.

Posted: 02 Sep 2013 03:59 AM PDT


31 Ogos 2013

Polis akan menyiasat bagi mengesan sama ada wujud kegiatan kumpulan kongsi gelap Melayu yang didakwa mempunyai hubungan dengan Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida).

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, pihaknya mendapat maklumat mengenai Geng Tiga Line, Geng 30 dan geng-geng kongsi gelap Melayu yang diumumkan kerajaan semalam didakwa mempunyai kaitan dengan pertubuhan itu.

Dalam pada itu, Pekida dalam satu kenyataan hari ini memberitahu, pengumuman nama-nama kumpulan kongsi gelap semalam adalah selari dengan 'pemutihan' yang dilakukan oleh pertubuhan itu.

"Kumpulan 77, Tiga Line, Kumpulan 30 adalah penyakit dan liabiliti kepada pertubuhan Islam terutamanya Pekida.

Rusuhan dan pergaduhan pelatih PLKN di Negeri Sembilan

Posted: 02 Sep 2013 03:54 AM PDT


2 Sep 2013 - Polis menahan 19 pelatih PLKN berusia antara 17 ke 22 tahun dari Kem Titian Bintangor, Rembau kerana terlibat dalam pergaduhan. 6 pelatih cedera dalam pergaduhan tersebut dan telah mendapat rawatan. Kesemua pelatih baru 2 minggu menyertai latihan PLKN. Polis telah mengklasifikasi kes ini sebagai merusuh.


19 NS trainees held over brawl at Negri camp
2 September 2013
REMBAU: Police detained 19 National Service (NS) trainees who were involved in a fight at the Titian Bintangor camp canteen here on Saturday. District police chief Deputy Superintendent Mizan Md Dom said the fight was between two groups of trainees aged between 17 and 22. Mizan said the case had been classified as rioting, under Section 148 of the Penal Code and that the detainees had been remanded.

Tiada ulasan: