Pengikut

Nuffnang

Isnin, 21 Mac 2011

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah

0 ulasan
sumber :-

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah


Anwar - Manusia Istimewa

Posted: 21 Mar 2011 04:54 PM PDT

Lepas satu, satu fitnah dibuat terhadapnya. Dr Mahathir terlibat dengan fitnah 1, Najib terlibat dengan fitnah 11.

Kini, Datuk Najib terlibat dengan fitnah 3.

Anwar adalah manusia istimewa. Jika sekiranya manusia lain, waima, Dr Mahathir atau Datuk Najib atau mana-mana pemimpin UMNO yang difitnah sehebat beliau, mereka sudah angkat tangan, dan mungkin sudah "membunuh diri".

Fitnah 1 berakhir dengan Anwar didapati tidak bersalah. Fitnah 11, dari bukti Pendakwa, sudah tidak ada asasnya lagi, dan kalau fitnah 11 bukan kes politik mahu "membunuh" Anwar, sudah lama kes ini dibuang, dan jika ini melibatkan orang lain, tidak akan dibawa ke Mahkamah untuk perbicaraan.

Maka Fitnah 3 ini diiharapkan boleh menghancurkan Anwar.

Fitnah 3 berbeza sama sekali dengan fitnah 1 dan 2; Anwar yang sentiasa ditonjolkan sebagai "kaki bontot" kali ini ditonjolkan pula sebagai "kaki betina", kes seumpama ini tidak diharapkan oleh perikanya untuk dibawa ke Mahkamah, kerana "lelaki-betina" tidak melakukan apa-apa kesalahan dibawah Kanun Kesiksaan melainkan kes rogol.

Maka sudah tentu tujuan fitnah 3 ini adalah semata-mata untuk menjatuhkan imej Anwar sebagai seorang ahli politik yang mempunyai moral yang tinggi, untuk menggambarkan bahawa Anwar tidak layak menjadi ahli politik apatah lagi menjadi pemimpin Negara.

Fitnah 3 amat jahat dan jijik. Tujuannya amat jelas. Perika video palsu ini memberi amaran bahawa jika Anwar dan Wan Azizah tidak meletakkan jawatan masing-masing maka video ini akan didedahkan kepada umum.

Ini adalah "blackmail" - political blackmail (blackmail politik) yang sangat jelas bertujuan supaya Anwar dan Wan Azizah dikeluarkan dari kedudukan masing-masing dan justeru itu memberi jalan mudah kepada Najib dan pimpinan korupnya memerintah dan melakukan kerosakan kepada Negara ini.

Ini bertepatan juga dengan Pilihanraya di Negeri Sarawak dan video ini bertujuan untuk melemahkan Pakatan Rakyat di Sarawak.

Tape ini juga akan digunakan untuk Pilihanraya Umum yang tidak lama lagi akan berlangsung.

Anwar adalah manusia istimewa.

Orang lelaki yang ditunjukkan didalam video itu memiliki perut yang boroi, tidak seperti Anwar; ini bererti bahawa "doctored video" yang dibuat oleh Datuk T itu walaupun dibuat secara profesional tetapi tidak mengambil kira struktur Anwar yang sebenar, maka yang palsu itu tetap palsu dan amat jelas bahawa Anwar sekali lagi difitnah semata-mata kerana beliau mengancam kedudukan Najib sebagai Perdana Menteri.

Kenapa Najib terlalu takut kepada Anwar? Beliau adalah seorang pemimpin yang korup, beliau telah melakukan banyak kerosakan kepada Negara, beliau melindungi pemimpin-pemimpin yang korup, beliau melindungi Mubarak Sarawak, dan beliau tidak akan mengambil tindakan kepada pemimpin-pemimpin yang korup kerana beliau sendiri terlibat dengan korupsi.

Jika Pakatan Rakyat memerintah Negara ini dalam tempoh 100 harinya, segala kes-kes korupsi yang melibatkan semua pemimpin-pemimpin Negara dan Negeri akan dibawa ke Mahkamah. Inilah yang menakutkan Najib dan pemimpin-pemimpin BN.

Anwar adalah manusia istimewa. Allah akan membantu orang yang teraniaya. Anwar, Insya Allah, akan selamat dari fitnah ini dan beliau Insya Allah akan terus memimpin gerakan rakyat dan mengambil alih Putrajaya.


Suara Sri Andalas

0 ulasan
sumber :-

Suara Sri Andalas


YB Dr Xavier Lancar Buku Jingga Versi Tamil di Cabang Batu Gajah

Posted: 20 Mar 2011 09:00 PM PDT

Batu Gajah, Perak, 20 Mac 2011 -YB Dr. Xavier Jayakumar EXCO Negeri Selangor telah meluangkan masa ke Cabang Keadilan Batu Gajah bagi menyempurnakan program pelancaran Buku Jingga dan Seminar 'Masyarakat India Abad 21' petang tadi.

Turut hadir ialah YB Sivakumar Speaker Dun Perak merangkap Adun Tronoh, Perak, Sdra Lee Soo Har Ketua Cabang, AJK Cabang Batu Gajah  dan beberapa orang lagi ahli Panel yang membentangkan kertas seminar masing-masing.

Dalam ucapan alu-aluannya Dr. Xavier menegaskan bahawa parti-parti dalam Pakatan Pakyat iatu Keadilan, DAP dan Pas adalah komited untuk merealisasikan agenda yang terkandung dalam Buku Jingga  dalam memastikan ianya terlaksana apabila Pakatan Rakyat berjaya menjejak kaki ke Putrajaya.

Tegas beliau kerajaan UMNO/BN telah gagal sejak 53 tahun merdeka dalam membina sebuah bangsa Malaysia yang bersatu padu dan Negara yang makmur sebaliknya sejak beberapa tahun kebelakangan ini kerajaan UMNO/BN telah memainkan isu perkauman yang sempit dalam usaha menarik perhatian rakyat untuk terus menyokong mereka.


Ujarnya lagi isu novel Interlok jelas menunjukkan kerajaan Barisan Nasional tidak peka dan sensatif terhadap perasaan masyarakat India yang mewakili kaum ketiga terbesar di Malaysia.

Tegasnya lagi kerajaan BN mengamalkan sikap 'pilih kulit' apabila bertindak menangkap setiap orang India yang kelihatan di persekitaran KLCC semasa perhimpunan masyarakat India bulan lepas tetapi tidak mengambil sebarang tindakan apabila Perkasa, Pekida dan NGO pro-UMNO mengadakan beberapa siri demonstrasi terhadap kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor dan Pulau Pinang.

Tambah beliau lagi kerajaan Pakatan Rakyat lebih-lebih lagi di Selangor telah mengambil beberapa pendekatan dalam usaha pembasmian kemiskinan di seluruh negeri Selangor.

Usaha-usaha agresif sedang dijalankan bagi membantu sekolah-sekolah Tamil dan anak-anak  pekerja ladang  di negeri Selangor.

Pelbagai bantuan telah diberi untuk menaikkan taraf pendidikan di sekolah dengan pemberian dana bagi membaikpulih infrastruktur sekolah, pembinaan kelas tambahan,  pembelian kerusi meja baru dan juga pembinaan beberapa buah makmal komputer di beberapa buah sekolah tamil.

Anak-anak pekerja ladang juga dibantu dengan pemberian subsidi bas sekolah bagi meringankan  bebanan kewangan ibubapa mereka yang rata-rata miskin dan berpendapatan rendah.

Beliau mengucapkan syabas kepada AJK penganjur kerana berjaya mengadakan program tersebut.






Zulkifli Noordin

0 ulasan
sumber :-

Zulkifli Noordin


VIDEO-KLIP LAGI!

Posted: 21 Mar 2011 03:31 AM PDT

(Video "Pak Yangoat Yang Terlampau"-tiada kena mengena dengan videoklip ini ;)

Salam 2 all.

Hari ni riuh di Parlimen dan media cyber mengenai satu videoklip yang didakwa sebagai adengan seksual seorang pemimpin pembangkang dengan seorang pelacur muda Cina. Video tersebut dikatakan dirakam secara sulit di sebuah hotel di Kuala Lumpur. Menurut orang yang menemui video tersebut, dikenali sebagai Datuk T, beliau menjumpai rakaman videoklip tersebut selepas disuruh oleh pemimpin pembangkang itu untuk naik ke bilik hotel itu mengambil jam beliau yang tertinggal. Dalam mecari jam tersebut, beliau menjumpai alat perakam video itu yang mengandungi adengan seksual pemimpin tersebut.

Videoklip itu mengambil masa beberapa minit, dengan segmen pertama menunjukkan pemimpin tersebut memasuki bilik hotel berkenaan dengan seorang wanita (disyaki seorang pelacur Cina) diiringi seorang lelaki. Segmen kedua menunjukkan pemimpin tersebut diberikan layan oral oleh wanita tersebut. Ini diikuti dengan segmen adengan "menyudu" dalam pelbagai posisi sehingga ke segmen "tembakan ke muka wanita tersebut". Segmen akhir menunjukkan pemimpin itu ke bilik sebelah kemungkinannya tandas. Keseluruhan adengan mengambil masa dalam 17 minit.

Kata seorang rakan yang menonton videoklip tersebut, "kalah Chua Soi Lek yop!". Kalah dari segi kecepatan dan kepantasan adengan yop!!! Takde "muqaddimah", takde "starter", terus "tomahawk missile" je yop! Kata kekawan yang tengok "200%" mamat tu yop!!!

Kita sebagai umat Islam mengambil pendirian bahawa dalam perkara berat saperti ini, kita mesti hati-hati. Kena periksa dahulu kesahihan videoklip itu. Beberapa persoalan yang berbangkit ialah:

1. kenapa penama yang dikatakan "Datuk T" itu memilih untuk mendedahkannya kepada para editor akhbar dan wartawan dahulu?
2. siapa Datuk T tersebut, mengapa perlu identitnya dirahsiakan?
3. mengapa tiada lapuran polis dibuat?
4. kenapa mereka yang mendedahkan videoklip itu begitu berhati-hati, dengar kata siap pakai cermin mata hitam dan wartawan yang memasuki bilik tempat ditayangkan itu langsung tidak dibenarkan membawa walaupun pen; kena pakai robe lagi?
5. bagaimana videoklip ini boleh muncul setelah sebulan kejadian (iaitu 21.02.2011 sekitar 10 mlm).

Kedua, teman nasihatkan semua pihak supaya berhati-hati. Teman khuatir ianya mungkin satu perangkap sahaja. Setakat yang teman kenal, puak-puak ni mampu berbuat apa sahaja. yop, takat baut video palsu kira celah gigi je yop! Kalau satu dunia pun dema boleh bohong dan kelentong, takat tambah setahil lagi bukan masalah yop. Ini adalah puak-puak yang terdesak. Setelah pemimpin mereka kantoi mengenai isu DNA, dan dalam keadaan mereka tidak ada sebarang jawapan, tiba-tiba muncul videoklip ini. Kemungkinan ianya satu sandiwara yang direkayarsa dengan begitu teliti tidak boleh ditolak. Mereka boleh cipta videoklip ini, dan mereka pulak nafikan! Nggak ada masalah dong!

Cuba bayang kalau semua orang dok bercakap mengenai videoklip ini, semua suratkhabar dok tumpu dan buat ulasan masing-masing, semua ahli politik termasuk Ahli Parlimen dok bercakap mengenainya; hilanglah tumpuan rakyat kepada isu DNA. Mereka sekarang ini sangat tertekan dengan isu DNA. Mereka sudah tidak ada jawapan. Mereka mati kutu cara terbaik nak putar belitkan cerita DNA ini. Jadi cara terbaik ialah dengan merekayarsa dan menipu dengan cara licik ini..alihkan tumpuan rakyat daripada isu DNA. Lebihkurang satu decoy lah yop!

Dan cuba bayangkan kalau akhir nanti terbukti videoklip ini palsu dan direka. Apatah lagi diletopkan betul-betul sebelum pemilihan di Sarawak. Boleh bayang apa nak jadi? Rakyat akan kata ini fitnah besar, sekaligus isu DNA juga akan dikatakan fitnah besar; dan pasti rakyat akan terpengaruh untuk menolak kerajaan dan menyokong pembangkang. Teman cukup yakin selepas ini dema akan pukoi kompang dan gendang sekuat mungkin bahawa ini semua fitnah tajaan kerajaan. Mungkin dema yang buat, lepas tu dema kata orang lain buat. Eleh yop, putarbelit ini dah ujud sejak zaman Goebel, Menteri Propaganda Hitler. "Reka satu pembohongan, besar-besarkan pembohongan itu". Itulah pepatah Goebel yang dicatat sejarah!

Nasihat teman kepada semua supaya berhati-hati. Sikap kita mudah sahaja. Kita tidak tahu apa pun tentang videoklip ini. Oleh itu kita minta supaya Datuk T, atau sesiapa juga yang terlibat, supaya membuat lapuran polis. Kemudian biar pihak berkuasa membuat siasatan dan kajian, termasuk dari segi pembuatan video dan lain-lain. Jika ianya tidak benar, maka pihak yang bertanggungjawab hendaklah dikenakan tindakan yang tegas termasuk pertuduhan jenayah. Malahan pihak polis sudahpun boleh bertindak kerana "Datuk T" tersebut melakukan satu kesalahan jenayah, "kerana memiliki satu video lucah". Dan kepada sesiapa yang rasa dirinya "teraniaya", eloklah buat lapuran polis, supaya siasatan terperinci boleh dibuat.

Namun, jika siasatan polis dan pihak berkuasa mendapati videoklip itu betul, dan melibatkan pemimpin tersebut, maka tindakan mengheret beliau dengan pertuduhan jenayah hendaklah diambil. Bukan susah, dapatkan sahaja pelacur itu dan lelaki yang mengiringi pemimpin tersebut ke hotel tersebut. Dan jangan lupa siasat juga Datuk T itu. Kalau sempat, cari DNA mereka yang terbabit.

Dan kepada pemimpin tersebut, jika benarlah videoklip itu membabitkan pemimpin tersebut, teman paling kasihan ialah kepada ahli keluarga beliau. Isterinya telah mengisytiharkan lakinya sebagai ...dot...dot...dot! Rakyat termasuk segelintir pak jangoat dah terpercaya dan terpedaya dengan mainan politik pemimpin ini. Kepada sang isteri, jika benar sang suami terlibat, sudah sudah lah tu. Mike tahu teman pun tahu apa yang mike tahu. Dah tiba masanya sang isteri menasihatkan sang suami supaya bertaubat, dan berundurlah. Demi maruah keluarga, isteri, anak-anak, agama, bangsa dan negara!

Kalaulah benar pemimpin itu yang didalam videoklip tersebut, beliau sepatutnya mengambil langkah berani untuk mengakui kesalahan dan bertaubat. Berundurlah daripada politik. Letaklah jawatan. Eloklah pergi jauh-jauh buat muhasabah diri. Jangan sampai video ini terdedah kepada umum. Eloklah ditutup keaiban dan kejijikan tersebut. Kalau tak mau pergi ke Mekah, pergi ke Tibet pun tak apa. Bertaubatlah! Kalau Dato' Seri Chua Soi Lek, seorang bukan Islam pun berani mengaku berbuat kesalahan dan menebusnya dengan meletakkan jawatan Menteri, dan berundur untuk bermuhasabah; inikan pula kita yang yang beragama Islam!

Tetapi setakat yang teman kenal puak-puak ni yop, dema akan dengan cepat memutar-belit cerita ini dan dakwa ianya rekaan Kerajaan. Silap-silap YAB Dato' Sri Najib akan ditohmah mendalangi videoklip ini. Mungkin juga UMNO/ BN difitnah menaja videoklip itu. Teman tidak akan terperanjat kalau ditohmah-fitnah kata videoklip itu membabitkan pelakon yang di upah. Mungkin RM2 juta kot. Almaklumlah dema ni suka bebenor dengan angka RM2 juta ni yop. Cuma malang YB Gobala saja ada kureng sikit, difitnah RM1.4 juta. Lekeh betoi ye yop!

Dan yang paling teman takkan terkejut kalau mereka berkata, "it looks like him, sound like him, but it must be his genie who was paid RM2 million by UMNO/ BN to pretend as the leader!!". Kasi alihbahasa sikit, teman takkan terkejut kalau mereka berkata, "lelaki itu suara saperti dia, muka macam dia, tapi itu adalah Jin dia yang menyamar setekah dibayar RM2 juta oleh UMNO/BN". Dema ni boleh buat apa aje yop!!!

Adios amigos, grasais senor.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
16 Rabi'ul Akhir 1432
21 Mac 2011

*Nota: Anwar Ibrahim sebentar tadi membuat kenyataan akhbar menafikan beliau "Lelaki-Y" didalam videoklip tersebut, walaupun sebenarnya tiada siapa pun yang membuat tuduhan ianya Anwar. Makan cili terasa podeh ke yop!


N37 Batu Maung

0 ulasan
sumber :-

N37 Batu Maung


Perjumpaan dengan penjaja-penjaja kecil Queensbay

Posted: 21 Mar 2011 04:15 AM PDT






YB Malik berjumpa dengan penjaja-penjaja kecil Queensbay yg diusir oleh MPPP untuk berbincang bagi menyelesaikan masalah tersebut..

Anwar Ibrahim

0 ulasan
sumber :-

Anwar Ibrahim


Tolak Permainan Politik Kotor,Kita Bangkit Dan Gempur Penguasa Angkuh

Posted: 21 Mar 2011 06:29 PM PDT


Politik lama yang kotor kini makin menjadi-jadi. Tatkala ekonomi negara semakin hilang arah dan rakyat terus menghadapi tekanan terhadap kos sara hidup, serangan fitnah pula disensasikan. Arus media perdana digunakan sepenuhnya untuk menanam sifat keraguan dikalangan rakyat yang bertujuan memecah belahkan semangat membawa kepada perubahan.

Tidak cukup dengan pengaiban melalui kes liwat fitnah kali ke-2 (Mediarakyat: Mengapa Mereka Mahu Anwar Dipenjarakan), kini muncul pula rakaman video rekaan untuk memusnahkan kredibiliti pimpinan Pakatan (Malaysiakini). Mereka hanya pakar dalam menjatuhkan maruah kita bagi mengalih perhatian daripada membincangkan isu-isu utama iaitu ekonomi, pembangunan sosial dan pentadbiran.

Ini semua bertujuan mengaburi mata rakyat. Pilihanraya Sarawak akan diadakan dalam masa terdekat sedangkan pendedahan, penyelewengan demi penyelewengan mereka tidak lagi boleh disekat. Lihatlah betapa kejamnya rakyat ditindas, manakala mereka yang rasuah masih dipertahankan (Sarawak Report). Tidak hairanlah jika serangan-serangan fitnah akan diperhebatkan selagi mereka memegang tampuk kuasa.

Ayuh kita tumpukan perhatian kepada agenda perubahan. Melihat kepada sokongan ramai di laman media sosial seperti di Facebook dan Twitter, ternyata rakyat sudah semakin matang. Jangan biarkan pemikiran kita dikelirukan dengan pembohongan murahan mereka. Teruskan bersuara!

Sama-samalah kita hentikan kezaliman ini demi menyelamatkan masa depan Malaysia. Berpeganglah kepada prinsip, insyallah Tuhan akan bersama-sama dengan kita dalam perjuangan ini.
====

The old dirty politics have been revived. As the nation’s economy loses its grip on direction and the people face the ever high cost of living, numerous slanderous attacks are now being sensationalized. The mainstream media is being fully manipulated to create the doubtfulness that they hope will weaken the spirit for change.

As if the Fitnah-2 Sodomy Case (MediaRakyat: Why They Want To Prison Anwar) is not ridiculous enough, now we see the resurface of sex video footage, which mainly aims at destroying the credibility of Pakatan leadership (Malaysiakini). They have been trying hard to tarnish our credential and degrade our image, sorely to divert our attention from the major issues namely economy, social development and accountable administration.

Nothing else can obscure the eyes of the public. Sarawak election is coming up, and malpractice exposure of wrongdoings and the abuse of powers can no longer be stopped. Look at how badly are the people being oppressed, while the corrupted leaders are always being defended (Sarawak Report). Do not be surprised if the defamatory attacks will be intensified so long they still cling to powers.

Let's focus on our agenda for reform. Looking at the recent supports on social media such as Facebook and Twitter, it is clear that the people are now more matured. Do not let our minds be confused with blatant and cheap lies. Let’s continue to speak up!

Together we must stop the tyranny to save the future of our country. Let’s adhere to our principles, and may God be with us on this journey.

Hentikan Segera Politik Kotor Dan Lucah

Posted: 21 Mar 2011 03:21 AM PDT

Saya mengecam konspirasi terbaru untuk memfitnah dan mengaibkan saya serta keluarga. Visual yang ditayangkan tengahari tadi di Carcossa merupakan satu rekayasa jahat musuh politik yang berhasrat untuk membantutkan kemaraan Pakatan Rakyat.

Kita beri amaran kepada musuh politik Pakatan Rakyat agar hentikan segera politik kotor dan lucah ini. Jangan heret rakyat dan negara ini terjebak ke dalam politik kotor kamu.

Tayangan tengahari tadi kelihatannya dirancang dengan penuh teliti.Rancangan untuk mengadakan tayangan ini juga hanya didedahkan kepada ketua-ketua editor media arus perdana terlebih dahulu. Saya difahamkan acara tadi juga membabitkan ahli pasukan Special Branch (SB).

Fitnah terbaru ini muncul pada ketika pendakwaan fitnah II pasti berkecai dan hampir pasti tewas. Kerana terdesak musuh politik saya terpaksa mereka fitnah baru demi memburukkan serta menjejaskan reputasi saya. Ini juga bertujuan untuk mengalih perhatian rakyat dari isu nasional serta pilihanraya negeri Sarawak. Musuh politik Pakatan Rakyat terdesak untuk lari dari membahaskan rasuah dan kepincangan pentadbiran Taib Mahmud. Maka tidak hairan lah sekiranya sekali lagi musuh politik bertindak menurut warisan politik usang yang jelik.

ANWAR IBRAHIM
KETUA UMUM KEADILAN
KETUA PEMBANGKANG DEWAN RAKYAT MALAYSIA

Sivarasa Rasiah: Why DSAI Shouldn’t Give His DNA?

Posted: 20 Mar 2011 09:19 PM PDT


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Wee Choo Keong

0 ulasan
sumber :-

Wee Choo Keong


Questions Time: 21 March 2011 Minimum passing mark for all subjects in PMR & SPM

Posted: 21 Mar 2011 06:43 AM PDT

PERTANYAAN : LISAN DARIPADA : TUAN WEE CHOO KEONG ( WANGSA MAJU ) TARIKH : 21 MAC 2011 SOALAN : Tuan Wee Choo Keong [ Wangsa Maju ] minta Menteri Pelajaran menyatakan sebab-sebab berkenaan keputusan peperiksaan PMR tahun lepas di mana 33,000 penuntut telah mencapai 8 gred A dan begitu juga dengan keputusan peperiksaan SPM [...]

Dari RAKYAT Kepada RAKYAT

0 ulasan
sumber :-

Dari RAKYAT Kepada RAKYAT


1Malaysia dah Gila Cerita Pasai "KONGKEK" dari budak sekolah sampai ke pemimpin negara..!!

Posted: 21 Mar 2011 04:48 AM PDT

PARTI KEADILAN RAKYAT NEGERI SEMBILAN

0 ulasan
sumber :-

PARTI KEADILAN RAKYAT NEGERI SEMBILAN


Taib Mahmud Bakal Menjatuhkan BN Dalam PRN Sarawakk

Posted: 20 Mar 2011 09:43 PM PDT

Ramai berpandangan Tan Sri Taib Mahmud tidak akan meletakkan jawatan sebagaimana yang beliau sebut baru-baru. Beliau sanggup 'menamatkan hayatnya' dalam pejabat Ketua Menteri daripada melepaskan segala jawatan. Malah beliau menyatakan pendirian untuk kekal bertanding pada PRN Sarawak kali ini.
Perkara tersebut cukup menggusarkan Najib selaku Pengerusi BN. Gelombang anti-Taib Mahmud kian melonjak di kalangan rakyat Sarawak khususnya kepada kaum Dayak. Penindasan dan ketinggalannya Sarawak daripada pembangunan pesat sepanjang 30 tahun pemerintahan 'autokratik' Taib Mahmud telah meletakkan negeri ini antara tiga negeri yang mempunyai kadar kemiskinan tertinggi di Malaysia.

Jika dihimpunkan segala salah laku, kerosakan dan penyelewengan yang dilakukan sepanjang pemerintahan Taib Mahmud mungkin berkotak-kotak fail yang terkumpul!

Lebih menyakinkan kes-kes berkaitan isu Tanah Anak Negeri telah berjaya dikendalikan dengan baik oleh PR melalui usaha konsisten Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian. Rakyat Dayak mengetahui peranan dan usaha kental Baru Bian yang juga seorang peguam membela hak rakyat terhadap isu tanah anak negeri ini.

Secara ringkasnya, hasrat Taib Mahmud untuk kekal bertanding bakal menjemput petaka kemusnahan kepada BN di PRN Sarawak. Rata kepimpinan PR amat yakin Sarawak akan berjaya ditawan dengan majoriti yang selesa.
najib abdul razak and taib mahmud in sarawak 190311

Anak Muda Kampung Nak Senang

0 ulasan
sumber :-

Anak Muda Kampung Nak Senang


Aduan jambatan reput hanya tinggal aduan

Posted: 20 Mar 2011 09:28 PM PDT


Sinar Harian 21 Mac 2011

JASIN – Penduduk Kampung Bukit Tembakau tidak berputus asa mengharapkan pihak berkenaan supaya segera membina jambatan baru menggantikan jambatan usang berusia 30 tahun.

Difahamkan, walaupun sudah bertahun-tahun membuat permohonan membaiki jambatan uzur berkenaan, namun aduan hanya tinggal aduan tanpa dijanjikan sebarang maklum balas positif.

Bukan itu sahaja, jambatan yang menjadi jalan utama penduduk untuk tiga keluarga terbabit bagaikan menanti nyawa diragut berikutan keadaan kayu reput dan boleh roboh pada bila-bila masa sahaja.

Lebih menyedihkan, ada keluarga yang terpaksa menggunakan batang kelapa bagi tujuan melintas tetapi kemudahan yang digunakan sejak 10 tahun lalu itu sememangnya tidak bersesuaian dan berbahaya, terutama kepada kanak-kanak.

Bukan setakat masalah itu, parit pula dipenuhi semak-samun dan keadaan itu jelas menunjukkan ia tidak diselenggarakan pihak berkenaan, sekali gus boleh mendatangkan bahaya sekiranya terdapat binatang berbisa.

Difahamkan, penduduk hanya dimaklumkan permohonan dalam proses walaupun sudah lama membuat aduan.

Penduduk, Azlia Ahmad, 44, berkata, sudah puas pihak Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Bukit Tembakau bersama wakil rakyat kawasan memanjangkan permohonan berkenaan.

"Tetapi inilah hasilnya. Kami terpaksa mempertaruhkan nyawa apabila melalui jambatan uzur ini.

"Pernah kanak-kanak yang mahu ke sekolah terjatuh ke dalam parit dan tidak kurang juga, penunggang motosikal tercedera apabila papan jambatan tiba-tiba patah," katanya.

Sementara itu, Kamaruzzaman Abdullah, 50, pula berkata, Melaka sudah diiktiraf sebagai negeri maju dan tidak sepa­tutnya keadaan seperti itu masih berlaku serta lambat diatasi.

"Harap kerajaan bantulah kami dengan segera. Jambatan yang kukuh boleh digunakan sehingga anak cucu kami.

"Negara kita sudah maju tetapi apabila datang ke kampung ini, kita dapat lihat masalah bertahun-tahun yang sudah dirayu tidak diambil apa-apa tindakan," katanya.

Ariffin Abdullah, 65, berkata, mereka tidak mahu berlaku kejadian yang tidak diingini berikutan masih menggunakan jambatan uzur.

"Jangan ada yang melayang nyawa, baru mahu ambil tindakan. Pandanglah sikit kepada kami dan segeralah bina jambatan baru.

"Kami tidak menyalahkan pihak JKKK kerana mereka sudah puas memohon dan kami dimaklumkan permohonan dalam proses," katanya.

Menurutnya, sepanjang pengetahuannya, sudah tiga kali pengerusi JKKK bertukar tetapi permohonan masih begitu juga.

"Maklumkan kepada kami sebenar-benarnya bila jambatan baru boleh dibuat.

"Kami sudah bosan menunggu. Kami hanya mahukan jawapan pasti mengenai status permohonan," katanya.

http://www.sinarharian.com.my/sh/mns/content/story8889468.asp

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

0 ulasan
sumber :-

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


Anwar Ibrahim: Kenyataan Media

Posted: 21 Mar 2011 07:21 AM PDT

Udahh Jenuh Kita Lawan Demer... Kite Berhibor Jap Yeop !!!

Posted: 21 Mar 2011 12:52 AM PDT

KEDAH online

0 ulasan
sumber :-

Pimpinan

Angkatan Muda

Cabang