Pengikut

Nuffnang

Jumaat, 11 Mac 2011

R Sivarasa - Ahli Parlimen Subang

0 ulasan
sumber :-

R Sivarasa - Ahli Parlimen Subang


MP Sivarasa dilarang masuk Sarawak

Posted: 11 Mar 2011 08:45 PM PST

MP Sivarasa dilarang masuk Sarawak
Mac 12, 11 12:17pm
Kongsi 0
Ahli parlimen Subang R Sivarasa telah dilarang daripada memasuki Sarawak setibanya beliau di Lapangan Terbang Antarabangsa Kucing, pagi ini.

Sivarasa memberitahu Malaysiakini beliau mendarat pada jam 10.10 pagi dengan penerbangan AirAsia bersama ahli exco kerajaan negeri Selangor, Xavier Jayakumar.

NONEKedua-dua mereka ke Sarawak bagi menghadiri konvensyen PKR yang dijadualkan hari ini.

"Saya ditahan di kaunter imigresyen dan dimaklumkan bahawa terdapat masalah," katanya.

Buat masa ini, Sivarasa ditahan di bilik pemeriksaan imigresyen di Lapangan Terbang Kucing dan dijangka akan dikenakan perintah halangan masuk.

"Mereka akan hantar saya balik ke Kuala Lumpur pada penerbangan seterusnya yang mempunyai tempat," katanya.

Xavier, diiringi oleh isterinya dan seorang pembantu yang bagaimanapun dibenarkan masuk.

Ini adalah kali kedua Sivarasa dilarang memasuki Sarawak.

Pada 2009, pihak imigresyen Sarawak menghantarnya pulang ke Kuala Lumpur manakala dua bulan sebelum ini, ahli parlimen Padang Serai N Gobalakrishnan juga dihantar pulang

MRT bosses ignoring Pakatan MPs, says Siva

Posted: 11 Mar 2011 07:04 PM PST

Patrick Lee
March 11, 2011 It appears that opposition representatives have no say in the project, even if the trains pass through their constituencies.

PETALING JAYA: Pakatan MPs are often left out of consultations on the proposed Mass Rapid Transit (MRT) system even though the trains will run through the areas they represent.



When they do respond to questions from opposition representatives, officials of the Land Public Transport Commission (SPAD) tend to give incomplete answers, according to Subang MP R Sivarasa of PKR.



Speaking to reporters here today, he said he was at a Petaling Jaya City Council (MBPJ) meeting in late January when SPAD officials dropped the MRT bombshell.



The attending SPAD officers raised the subject out of the blue, he said. "I was there for totally different reasons."



The officers were accompanied by representatives of Gamuda-MMC, SPAD's delivery partner in the MRT project. They needed MBPJ's approval to build train stations in Petaling Jaya.



He said SPAD did not bother to call MPs and state assemblymen for the areas that the trains would pass through.



At least four of the proposed stations would be built in Sivarasa's constituency.



He said the officials gave a presentation about the MRT proposal, but did not give satisfactory answers to questions posed afterwards.



"I asked them why stations were here and not there, and their answer was, 'It's because there's another line coming from somewhere else,'" he said.



"That's when I learned that there were other lines. So I asked them for the locations of the other lines, but they told me they didn't have the information."



He said he blew his top. "I said, 'How do you expect us to understand your rationale when you're not telling where your other line is?'



"This is the biggest project in the history of Malaysia, and you come to the public with partial info, and justify it with a half baked rationale."



Sivarasa said the government needed to have more public consultations before going ahead with the controversial RM53 billion project.



Despite heavy public criticism against the MRT, the government appears determined to go ahead with it. It will call for tenders for various sub-contract works in April and award the contracts by June. Construction is expected to start in July.

Sivarasa Memantau Projek Menaik Taraf Jalan Pekan Subang

Posted: 11 Mar 2011 09:00 AM PST

YB Sivarasa melawat tapak projek menaik taraf Jalan Pekan Subang, dari Kelab Monterez ke TUDM di Subang.

Dalam lawatan ini, Sivarasa juga menerima memorandum bantahan daripada penduduk-penduduk tempatan. Beliau berpeluang mendengar maklum-balas daripada penduduk tempatang mengenai masaalah trafik yang dihadapi hasil daripada projek naik taraf ini.

Hadir bersama pada lawatan ini adalah Ketua Kampung Sdr Chang dan Sdr Michael Wong, wakil kepada ADUN Kota Damansara, YB Dr Nasir.

Zulkifli Noordin

0 ulasan
sumber :-

Zulkifli Noordin


ENGGAN LAGI!

Posted: 11 Mar 2011 05:39 AM PST

(Rasid membuat aduan dipaksa membuat Surat Akuan palsu membabitkan kes Saiful)

Salam 2 all.

Teman agak terkejut dengan tindakan Karpal, peguam manusia yang ditabal isterinya sebagai anugerah tuhan membantah permohonan Pendakwaraya untuk Anwar memberi sampel darahnya untuk dijadikan sampel untuk DNA perbandingan dengan sperma yang dijumpai didalam dubur Saiful Azlan Bukhori. Datuk Yusuf Zainal Abidin, Ketua Pendakwaraya sebelum menutup kes pendakwaan petang tadi telah membuat permohonan kepada Mahkamah "demi kebenaran dan keadilan" supaya memerintahkan Anwar memberikan sampel darahnya untuk ujian DNA perbandingan. Tetapi manusia yang ditabal isterinya sebagai anugerah tuhan telah membantah dan enggan memberinya!!!??? Kompius kompius!!!

Pada teman tidak ada sebab Anwar hendak membantah atau mengelak untuk memberi sampel tersebut. Kalau benar dakwaan Anwar dia tidak pernah "mengunyitkan" Saiful, tidak ada sebab mengapa Anwar perlu takut memberikan darahnya untuk diambil DNAnya. Kebenaran tetap kebenaran yop!

Hakikat yang jelas dan tidak dinafikan pun ialah terdapat kesan sperma didalam dubur Saiful. Ini disahkan oleh pakar kimia dan para doktor pakar yang memeriksa Saiful pada 28.06.2008. Saiful, yang pada masa kejadian adalah pembantu peribadi Anwar, mendakwa "dikunyitkan" oleh Anwar dua hari sebelum itu iaitu pada 26.06.2008 di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara.

Teman berharap Anwar tidak meminta "fatwa" daripada Syeikh Dr. Yusuf Al Qorodowi samada beliau boleh memberi sampel darah untuk ujian DNA tersebut. Almaklumlah, semasa dinasihatkan oleh Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin, mantan Mufti Perlis supaya bersumpah muhabalah menafikan perbuatan liwat itu, Anwar menyatakan Syeikh Dr. Yusuf Al Qorodowi kata tak boleh bersumpah, walaupun Saiful telah membuat sumpah tersebut di Masjid Wilayah.

Sebenarnya inilah peluang terbaik Anwar untuk membutkikan "kesucian" beliau. Sepatutnya Anwar tidak perlu tunggu untuk Pendakwaraya membuat permohonan kepada Mahkamah. Anwar sepatutnya secara sukarela menawarkan sampel darah beliau untuk ujian DNA tersebut. Pemberian sampel darah untuk ujian DNA tersebut sudah pasti akan membutikan kebenaran dan yang haq tanpa sebarang keraguan. Jika terbukti DNA yang ditemui kelak tidak sama dengan DNA sperma yang ditemui didalam dubur Saiful, teman cukup yakin seluruh rakyat akan menolak pertuduhan liwat ini dan menghukum Saiful.

Jadi teman mencabar Anwar, atas nama yang haq dan kebenaran, berikanlah sampel darah untuk ujian DNA perbandingan tersebut. Janganlah menjadi bacul dan dayus yang berselindung disebalik teknikaliti undang-undang, jangalah menyorok disebalik Karpal. Jadilah manusia yang berani. Dan yakinlah, dihadapan ALLAH nanti Karpal tidak akan boleh membantu lagi!!

Jika Anwar enggan memberikan sampel darahnya untuk ujian DNA perbandingan itu, sudah pasti umat Islam dan rakyat umumnya akan tertanya-tanya, apa yang nak disorokkan sangat oleh Anwar. Sudahlah bersumpah menafikan perbuatan liwat pun tak mahu buat, ni nak bagi darah yang boleh membuktikan kebenaran pun tak mahu jugak! Atau apakah benar sapeti yang disebut orang, bahawa Anwar ada "rahsia besar" yang mahu disembunyikan dengan keengganan memberikan DNA.

Kepada Anwar, ingatlah dihadapan ALLAH nanti, kita sudah tidak boleh menyorok. Semua benda, sekali lagi teman ulang, "SEMUA BENDA" kat diri kamu itu (kecuali mulut) akan bercakap memberitahu ALLAH apa sebenarnya yang berlaku. Masa itu, Wan Azizah akan dengar, Tok Guru Nik Aziz akan dengar, Ustadz Hadi akan dengar, Gobalakrishnan pun akan dengar!!! Malah seluruh manusia di mahsyar akan mendengarnya. Masa tu Karpal pun tak sempat nak membela kamu sebab dia pun tengah sibuk bersilat dihadapan ALLAH!!!

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
05 Rabi'ul Akhir 1432
10 Mac 2011

Anwar Ibrahim

0 ulasan
sumber :-

Anwar Ibrahim


‘Curi’ DNA Anwar Tapi Sorok DNA Najib Dalam Kes Altantuya

Posted: 11 Mar 2011 08:51 AM PST

Dari Keadilan Daily

Pendakwa raya kes Fitnah II bersungguh-sungguh mahu mendapatkan DNA Datuk Seri Anwar Ibrahim termasuk menggunakan tipu helah, sebaliknya pendakwa dalam kes pembunuhan warga Monggolia, Altantuya Shaariibuu, tidak pernah berusaha mendapatkan DNA Datuk Seri Najib Razak.

"Dalam kes Altantuya, kenapa mereka tidak minta DNA Najib?" soal Anwar selepas perbicaraan kes Fitnah II berakhir petang ini.

Anwar juga hairan kerana pihak pendakwa seolah-olah cuba mengalihkan beban pembuktian kes kepada peguam bela sedangkan ia tanggungjawab mereka dan menyifatkan permintaan pendakwa untuk mendapatkan DNA beliau, membuktikan kes Fitnah II sebenarnya bermotifkan politik.

"(Pendakwa) hanya untuk menyampaikan mesej politik. Mereka seolah-olahnya berkata 'kita sudah ada semua bukti dan sekarang apa yang kita perlukan adalah DNA Anwar (untuk mensabitkan beliau)'. Ini tidak masuk akal.

"Beban pembuktian terletak pada pihak pendakwa," kata Ketua Umum KEADILAN itu.

Tidak seperti kes Fitnah II, pelbagai tekanan dihadapi Anwar dan pasukan peguamnya – dari dinafi hak memiliki dokumen dan salinan laporan polis, selain percanggahan keterangan saksi pendakwa, kes Altantuya pula tidak sedemikian.

Walaupun Najib dikait dengan ketara dalam kes berkenaan tetapi Perdana Menteri itu tidak dipanggil mahupun DNAnya diminta, malah polis pengiringnya juga tidak pernah dipanggil mahkamah sekalipun pembabitannya menonjol.

Dalam pada itu, Sankara Nair juga menganggap permintaan pihak pendakwa untuk mendapatkan DNA Anwar tidak wajar kerana ia tidak pernah berlaku dalam mana-mana perbicaraan kes jenayah.

Katanya, pendakwa sebelum ini menggunakan tipu daya dan cara tidak sah untuk mengambil DNA Anwar kerana tiada peruntukan undang-undang yang boleh memaksa mana-mana individu menyerahkan DNA mereka.

Beliau berkata, peruntukan undang-undang sedia ada hanya memperuntuk pendakwa untuk mendapat cap jari dan tandatangan tertuduh dalam mana-mana kejadian jenayah.

"Seksyen 165 dan Seksyen 73 Akta Bukti yang diguna pakai pihak pendakwa, sebenarnya cuma meliputi cap jari dan tandatangan, bukannya DNA," kata Sankara.

Beliau berkata demikian mengulas permohonan lisan pihak pendakwa untuk mendapatkan DNA Anwar dan ia dijangka didengar Isnin depan.

Tiga Profail DNA Keliling Dubur, Saiful Enggan Komen

Posted: 11 Mar 2011 07:16 AM PST

Dari Malaysiakini

Belum sempat pihak pendakwaan kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim menutup kes mereka, peguam bela utama Karapal Singh memohon untuk memanggil semula saksi utama pendakwa, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Alasan Karpal, beliau ingin bertanya berkaitan hasil penemuan dua DNA oleh ahli kimia, Dr Seah Lay Hong di dalam rektum (saluran dubur) mangsa.

Peguam Cara Negara II, Datuk Yusof Zainal Abiden bagaimanapun membantah kerana menurutnya ia bukan bahan bukti. Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah kemudiannya menangguhkan perbicaraan san semua pihak bermesyuarat di kamar hakim.

Mohd Saiful kemudian dipanggil semula dan Karpal memintanya menceritakan kejadian dan pemeriksaan di Hospital Kuala Lumpur.

Karpal: Adakah awak pergi tandas?

Saiful: Ya, tapi saya tidak berak antara 26 hingga 28 Jun.

Karpal: Tandas, di mana?

Saiful: Ada beberapa.

Karpal: Menurut keterangan Dr Seah ada tiga profail DNA daripada orang berlainan di keliling dubur awak. Maknanya (awak) ada dua atau tiga rakan?

Saiful: Tidak. Saya tak boleh komen penemuan (Seah) itu.

Semasa diperiksa semula oleh Yusof, Saiful berkata dia mandi di rumah dan juga membuang air di tandas rumahnya.

Yusof kemudiannya membuat dua permohonan kepada mahkamah. Pertama, beliau mahu semakan ke atas penghakiman perbicaraan dalam perbicaraan.

“Ketika itu, kita tidak tahu alasan. Kami mempunyai waran, apa yang dica dalam waran adalah pertuduhan," katanya.

Permohonan keduanya, pihak pendakwaan mahu mahkamah memaksa Anwar membekalkan sampel DNA untuk tujuan profailing. Bagaimanapun permintaan itu dibantah oleh Karpal.

Mahkamah kemudiannya ditangguhkan sehingga Isnin ini.

Polis Akui Rekod Keterangan Dari Rosmah, Najib

Posted: 11 Mar 2011 07:11 AM PST

Dari Malaysiakini

Pegawai penyiasat Supt Jude Blacious Pereira hari ini membuat kejutan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur apabila pada keterangannya mengakui beliau mengambil keterangan daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan juga isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor berhubung kejadian liwat itu.

Sebelum ini, Anwar seringkali mendakwa terdapat konspirasi peringkat tertinggi untuk ‘mengenakannya’ pada perbicaraan kes liwat tersebut.

Pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan, dalam keterangannya bersetuju bahawa beliau berjumpa dengan Datuk Seri Najib Abdul Razak, yang ketika itu adalah Timbalan Perdana Menteri.

Namun, Saiful menafikan pertemuan dengan Rosmah tetapi bersetuju bahawa dia berjumpa dengan Datuk Mumtaz Jaafar.

Jude ketika menjawap soalan daripada peguambela utama, Karpal Singh bersetuju polis merakamkan beberapa kenyataan daripada beberapa individu selepas dakwaan kejadian liwat itu.

Karpal: Siapa orang yang awak jumpa dalam menjalankan siasatan kes ini selepas 26 Jun, 2008?

Jude: (teragak-agak) Saya jumpa beberapa orang.

Karpal: Siapa?

Jude: Rahimi (Osman), (bekas pembantu Anwar), Ezam (Mohd Nor), Tuah (bapa saudara Saiful) dan …

Karpal: Datuk Mumtaz?

Jude: Ya.

Karpal: Bagaimana dengan Najib?

Jude: Ada.

Karpal: Ada kenyataan direkodkan dari Rosmah?

Jude: Ada… tetapi saya perlu periksa.

Karpal: Tadi, awak kata ada!

Jude: Nanti, saya perlu periksa. Ya, saya ada ambil keterangan daripada Rosmah pada 17 Julai 2008.

Anak Muda Kampung Nak Senang

0 ulasan
sumber :-

Anak Muda Kampung Nak Senang


Jamuan bersama Tn Guru Hj Abd Hadi Awang 29 Mac 2011 Seremban

Posted: 10 Mar 2011 11:49 PM PST

MAJLIS JAMUAN MAKAN MALAM
Tarikh : 29 Mac 2011 (SELASA)
Masa : 8 Malam
Tempat : Dataran Muhibbah, Kg Ismail, Ampangan, Seremban

Bersama :
YB Dato Seri Hj Abdul Hadi Awang
Dato Mustafa Ali
Zulkefly Mohamad Hj Omar

Kupon RM30/seorang , RM300/meja

Untuk tempahan kupon dan pertanyaan sila hubungi :
Shamsul 019-6532973
Tn Hj Mohamad Noor 019-2556206

Anjuran : Badan Perhubungan PAS N.Sembilan


Insuran kenderaan TINGGI, Sokong lagi Umno

Posted: 10 Mar 2011 03:57 PM PST


Dahlah isu saman ekor tak selesai-selesai. Harga minyak manjang naik je. Nak ambil lesen memandu kereta atau motosikal susah, mahal pula tu. Sekarang ni insuran kenderaan pula semakin tinggi dan tinggi dan tinggi. Tak payah pakai insuran/takaful dan cukai jalanlah nampaknya. Lepas ni banyaklah TIP untuk elak saman ekor, guna nombor plet kenderaan lain, rosakkan nombor plet dsbnya. SOKONG LAGI UMNO! Rakyat Didahulukan !

PREMIUM TAMBAHAN SEHINGGA 150 PERATUS 'SAKITKAN' PENGGUNA

Utusan Malaysia 11 Mac 2011 - Selain kadar premium insurans pihak ketiga yang perlu dibayar, pemilik kenderaan kini terpaksa menanggung beban berikutan kadar premium tambahan (loading) 'menyakitkan' yang dikenakan oleh syarikat penyedia insurans.

Manakan tidak, kadar premium tambahan itu boleh mencecah sehingga 150 peratus daripada caruman premium biasa pengguna dan lebih tidak adil, ia dibenarkan oleh Bank Negara Malaysia (BNM).

Sumber Utusan Malaysia memberitahu, akibat 'kebenaran' bank induk itu, syarikat insurans bebas meletakkan kadar premium yang berbeza tetapi dihadkan sehingga 150 peratus.

Sebagai contoh katanya, seorang pengguna yang membayar premium insurans pihak ketiga pada kadar RM72 setahun sebenarnya perlu membayar sehingga RM180 setahun akibat beban tambahan tersebut.

"Itu bagi kereta lama berusia 15 tahun yang berkapasiti rendah seperti di bawah 1,000 cc. Bagi 1,500 cc ke atas pula ia mencecah sehingga RM337.50 setahun," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Sumber itu menambah, pemilik kenderaan berusia 15 tahun ke atas pula berhadapan masalah lain apabila syarikat insurans tidak membenarkan mereka mengambil premium insurans pihak ketiga.

Katanya, pemilik berkenaan perlu merujuk kepada 'Malaysian Motor Insurance Pool' (MMIP) bagi mendapatkan perlindungan insurans.

"Selain kadar berbeza yang ditetapkan MMIP, kenderaan yang berusia lebih 15 tahun itu juga perlu diperiksa oleh Puspakom Sdn. Bhd. dan dikenakan bayaran tambahan sebanyak RM60, jadi semuanya duit," jelasnya.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0311&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_02.htm

Parti KeADILan Rakyat, Gopeng * 务边人民公正党

0 ulasan
sumber :-

Parti KeADILan Rakyat, Gopeng * 务边人民公正党


荣丰园道路窟窿问题日益严重

Posted: 10 Mar 2011 08:38 PM PST

(务边11日讯)针对拉湾古打荣丰园道路窟窿的问题日益严重,人民公正党拉湾古打支部主席郭凤琴抨击金宝县议会迟迟没有采取行动,无视居民安危。 她表示,人民公正党向县议会作出多番投诉,却没有得到县议会的关注,导致荣丰园许多路段出现严重损坏现象。 "荣丰园道路窟窿、凹凸不平一直都困扰着当地居民,尤其是雨天,摩多骑士一旦不小心,可能会在造成意外发生。"她今早连同党员游水南和行动党党员彭南光前往视察时,如此表示。 郭氏补充,由于县议会采取视若无睹的态度,造成一些主要路段的路洞越陷越深,居民索性自己动手铺上石灰。 因此,她希望当局正视路面出现窟窿现象,尽速派员修补,一次过有效的解决荣丰园一带的道路问题。  

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

0 ulasan
sumber :-

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


Mai mana duit ni....mai mana !!!! Ni baru 1 ada lagiiii......harta karun harta ismith ulam raja di luar negara ? Kah...kah ...kah

Posted: 11 Mar 2011 03:15 AM PST

KEDAH online

0 ulasan
sumber :-

KEDAH online


PAS, Melayu dan persepsi -PERANAN BLOGGER DITAGIH

Posted: 10 Mar 2011 10:40 PM PST

Memoir Dr Mahathir tidak lengkap

Posted: 10 Mar 2011 04:35 PM PST

KERAJAAN TIDAK MAMPU TAMBAH SUBSIDI?

Posted: 10 Mar 2011 03:56 PM PST

Dewan Rakyat: Pakatan Pembangkang Tertekan ROS Belum Lulus Pendaftaran

Posted: 10 Mar 2011 03:51 PM PST

MEDIA Rakyat MALAYSIA

0 ulasan
sumber :-

MEDIA Rakyat MALAYSIA


Cemburu tindakan dalaman..perlu juga sebagai tanda sayang!!

Posted: 10 Mar 2011 05:54 PM PST

Pimpinan

Angkatan Muda

Cabang