Isnin, 14 November 2011

Anwar Ibrahim

Anwar Ibrahim


Anwar: Kekalkan Perpaduan Hadapi PRU13

Posted: 14 Nov 2011 04:17 PM PST

Malaysia Chronicle

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan bagi memastikan kemenangan Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum ke 13 nanti perlu memastikan perpaduan antara kaum dikekalkan.

Beliau yang berucap sewaktu perasmian bilik gerakan utama pilihanraya Parlimen Ampang dan Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa hari ini memberitahu selain perpaduan kaum setiap jentera perlu bekerja keras bagi memastikan setiap undi di perolehi dari setiap penduduk.

“Kalau kita ingin memastikan kemenangan pada PRU13 nanti perkara utama adalah kekalkan perpaduan kaum dan adakah kita sudah pasti perpaduan kaum ini telah kita patuhi sepenuhnya.

“Ingat Malaysia milik semua dan jangan hanya kita pentingkan diri sendiri, kita jangan ikut apa yang Umno lakukan kerana mereka hanya memperjuang satu kaum sahaja malah tidak menghiraukan kaum lain,” jelasnya.

Anwar yang juga ahli Parlimen Permatang Pauh meminta setiap jentera perlu kerja dengan lebih kuat lagi bagi memastikan setiap undi diperolehi dari mereka yang berdaftar.

“Selain perpaduan kaum perlu dipertingkatkan dalam masa yang sama kita kena kerja lebih kuat dalam memastikan undi menjadi milik kita.

“Kita tahu apa yang telah Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) lakukan yang mana terdapat peningkatan nama-nama baru di dalam daftar pemilih mereka, melihat dari apa yang berlaku kita akan rasa sukar untuk kita perolehi kemenangan tetapi kalau kita bekerja kuat itu bukan satu yang mustahil.

“Peringkat atas setiap pemimpin akan bekerja tetapi saya harap peringkat jentera perlu pastikan kerja kita juga melebihi apa yang kita buat sebelum ini,” sambungnya lagi.

Dalam pada itu beliau juga telah mengumumkan kemasukan bekas Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Brid. Jen (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab ke dalam PKR bagi memastikan kekuatan jentera parti pada pilihanraya nanti.

Gani Patail’s Deep Involvement In Latest Anwar Ibrahim Police Probe Is Confirmed

Posted: 14 Nov 2011 04:22 AM PST

Home Minister Hishamuddin Hussein Onn announced today that the investigation papers in the latest police probe against Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim has been submitted to the Atttorney General. The probe is the newest in a series of politically motivated police and prosecutorial actions launched against Anwar Ibrahim since 1998, with the complicity of UMNO, A-G Gani Patail and the top police leadership. This time Anwar is being investigated for supposedly giving false information to the police. Hishamuddin’s statement is surprising, disturbing and suspicious. Datuk Seri Anwar Ibrahim is only scheduled to give a statement to the police on this matter on Wednesday 16th November 2011; yet it seems the papers had already been submitted to the Attorney General. This development confirms the deep involvement of the A-G Tan Sri Gani Patail in this latest police investigation against the Federal opposition leader.

Serious allegations of Gani Patail’s involvement in fabricating evidence in the first sodomy trial and the ‘black-eye’ investigation have yet to be resolved or answered. Further, Gani Patail’s animosity towards the political opposition in general and biasness in favour of the BN government is a matter of public knowledge. It should be noted that widespread public concern on this matter had forced former Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi in July 2008 to order that A-G Gani Patail have no direct involvement in the second sodomy trial. What is clear is that Anwar can have no hope of fairness or justice in this latest police action against him. This relentless and disgraceful hounding, harassment and intimidation of Anwar Ibrahim must stop; the BN government must realise that the people of this country and the global community are watching and judging their actions.

Issued by,
N SURENDRAN
VICE PRESIDENT
KEADILAN

Tiada ulasan: