Sabtu, 10 September 2011

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


umNO berjaya mengalih isu...

Posted: 10 Sep 2011 08:25 AM PDT

Sehingga kini belum didengar komen dari kalangan umNo dan sekutunya berkaitan kenyaaan Zainal Kling dan kumpulannya. Kementerian pelajaran juga masih mendiamkan diri. Apakah ianya tanda restu, kebingungan atau terkejut gorila dengan dakwaan terbaru ini. Kementerian kesenian yang dijaga oleh menteri yang ada doktor juga nampaknya mengambil sikap membisu. Itu sebahagian petanda restu barangkali kerna ianya sedikit sebanyak membantu mengalih tumpuan dan menguntungkan umNO.

Beberapa andaian boleh diambil kira dari kenyataan Zainal Kling ini;

1) Dakwaan tanah Melayu tak pernah dijajah bertujuan menyatakan bahawa polis Bukit Kepong ada polis tanah Melayu dan bukan polis penjajah. Jika dianggap polis bekerja untuk penjajah, maka teori Mat Indera sebagai pejuang boleh diterima. Ia merugikan umNO!

2) Dengan andaian tanah melayu tak pernah dijajah, maka sesiapa sahaja yang menentang kerajaan dan menentang mereka yang meneruskan usaha datuk On dan Tengku Abd Rahman akan dianggap penderhaka kerana keduaya bukan pegawai British tetapi pemimpin negara.

Namun demikian, ada beberapa perkara yang membingungkan umNO kini,

1) Apakah mereka mampu mengekalkan nama tokoh umNO sebagai berjasa memerdekan negara sedangkan negara tidak pernah dijajah mengikut teori Zainal Kling.

2) Apakah jasa umNO menentang Malayan Union adalah satu kebenaran sejarah atau lakonan semata kerana British tiada kuasa terhadap Tanah melayu kerana ia hanya penaung. Kalau ikut teori Zainal Kling, Tanah melayu terjajah juga selama setahun ketika Malayan Union... bila tarikh merdekanya dan siapa yang mengistiharkan merdeka itu? makin keliru jadinya....

Kita menanti komentar pemimpin negara ..... jika mereka jujur....
Kita juga menanti komentar tokoh sejarah bertaraf profesor lain... adakah mereka setuju dengan Zainal atau tidak.... Jika setuju mengapa hanya setelah lebih 50 tahun... jika tidak.... mengapa membisu...??
Kita menanti reaksi segera bijak pandai bagi menjaga nilai sejarah negara.

Tawaran Gerakan untuk biasiswa kepada mat Sabu tak cukup. Mereka juga perlu menaja Najib dan Muhyidin serta pemimpin umNo lain selama ini kerana mereka adalah orang yang berhempas pulas menyambut hari merdeka... kita menanti perkembangan yang sangat berjaya mengalihkan isu besar yang melanda negara....

Sumber: http://anaksengat.blogspot.com/

Tiada ulasan: