Sabtu, 10 September 2011

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Kenaikan Bil Elektrik Membebankan

Posted: 10 Sep 2011 06:25 AM PDT


Kenaikan Bil Elektrik Membebankan
Aduan Rakyat, 9 Sep 2011

Sebelum kenaikan tarif baru TNB, bil letrik saya adalah sekitar kurang dari RM100. Namun sejak kebelakangan ini bil saya melonjak purata RM140 walaupun berbagai cara saya lakukan untuk mengurangkan penggunaannya.

Kenaikan purata 40% adalah terlalu tinggi bagi rakyat yg berpendapatan rendah seperti saya namun saya bersyukur bil air jauh berkurangan disebabkan rebat yang ditawarkan oleh kerajaan Negeri Selangor.

Adalah diharapkan kerajaan memberi perhatian dan menilai semula kenaikan tarif letrik yang bukan sahaja membebankan rakyat tapi memberi impak yang tinggi terhadap inflasi negara keseluruhannya.

Saban tahun TNB dilihat tidak pernah kerugian bahkan mencatat keuntungan berlipat ganda. Jesteru apa rasionalnya menaikkan tarif jika tidak kerugian dan dimana slogan 'Rakyat didahulukan..'.

By: Ishak bin Said

http://www.aduanrakyat.com.my/kenaikan-bil-elektrik-membebankan

Tiada ulasan: