Selasa, 10 Mei 2011

Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah, Johor Darulta'zim

Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah, Johor Darulta'zim


CERAMAH DS ANWAR IBRAHIM DI TAMAN DAHLIA

Posted: 10 May 2011 01:24 AM PDT




LAPORAN YANG TIDAK DISIARKAN DALAM BERITA TV3 ATAU RTM

Posted: 10 May 2011 01:19 AM PDT

GULA NAIK 20 SEN

Posted: 09 May 2011 07:41 PM PDT

Harga gula akan naik 20 sen kepada RM2.30 sekilogram berkuatkuasa hari ini 10 Mei 2011. Walaupun beberapa istilah digunakan bagi tidak menggambarkan secara terus kenaikan harga barangan tersebut, kerajaan dikatakan dapat berjimat sebanyak RM116.6juta seperti yang diumumkan oleh Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Mohd Zain Mohd Dom, kenaikan itu selaras dengan keputusan Mesyuarat Majlis Ekonomi pada semalam.

azlanSeperti lazimnya jika ada kenaikkan sesuatu barangan maka perbandingan harga runcit dengan negara serantau dibuat termasuk Indonesia, Singapura, Thailand dan Filipina dan harga dengan mengatakan bahawa harga barangan tersebut lebih rendah berbanding negara jiran yang lain walaupun Malaysia merupakan negara pengeluar gula.

Kali terakhir harga gula naik pada 4 Disember lalu, sejajar dengan kenaikan Harga petrol RON95, diesel, Petroleum Gas Cecair (LPG). Kenaikan yang dikenali sebagai "4-dalam-1" itu menimbulkan kemarahan banyak pihak, termasuk mewujudkan beberapa siri bantahan, terutamanya sekitar Kuala Lumpur. Pada masa itu, harga gula turut meningkat 20sen, menjadikan harganya RM2.10 sekilogram.

Dengan kenaikan harga gula ini, dijangka beberapa makanan yang berasaskan gula dijangka naik termasuk harga minuman.

Harga barangan sekarang dikatakan naik secara mendadak terutama selepas kenaikan RON 97 pada minggu lepas walaupun ada jaminan kerajaan bahawa kenaikan harga minyak RON 97 tidak akan mempengaruhi harga barangan lain di Malaysia.

Mungkin inilah yang dimaksudkan "RAKYAT DIDAHULUKAN" seperti yang dipekik=pekikkan dalam Gagagsan 1Malaysia...

UMNO GELANG PATAH PERKUDA "BUDAK SEKOLAH"

Posted: 09 May 2011 12:59 AM PDT

Pada Konvensyen Keadilan Johor yang berlangsung pada 1 Mei 2011 lalu bertempat di Pulai Spring Resort, sekumpulan anak muda yang ditaja oleh Umno Gelang Patah cuba membuat provokasi dengan mengadakan demontrasi di hadapan pintu masuk. Dengan membawa kain rentang yang jelas cuba menimbulkan kemarahan ahli2 keadilan yang hadir dengan tujuan berkonvensyen, tindakan biadap oleh sekumpulan "askar upahan" Umno Gelang Patah atau lebih tepat tajaan Aziz Sapian mencerminkan bahawa mereka tidak mengamalkan politik matang sebaliknya mengamalkan politik seperti 'BINATANG'. Jelas tindakan mereka sebenarnya mencerminkan kegelisahan dan kegusaran mereka terhadap Keadilan. Umur Umno yang menjangkau lebih 50 tahun sepatutnya matang dalam tindakan namun sikap "bacul" pemimpin mereka yang sanggup mengupah anak2 muda yang masih bersekolah untuk melakukan provokasi.

Seawal jam 11am pada 1 Mei 2011, Penulis telah dimaklumkan bahawa satu Mesyuarat Umno yang turut dihadiri beberapa pemimpian utama Umno Bahagian Gelang Patah telah diadakan di Kg. Melayu, Gelang Patah yang antara lain membincangkan bentuk provokasi2 yang akan mereka lakukan pada malam tersebut bagi menggagalkan ceramah umum yang akan dihadiri oleh DS Anwar Ibrahim. Penulis juga dimaklumkan bahawa sekumpulan anak muda seramai 12 orang telah dibekalkan t-shirt Keadilan dan diarah melakukan provokasi semasa ceramah berlangsung antaranya ketika DS Anwar sedang berceramah, ketika kutipan derma berlangsung dan mereka akan cuba mencetuskan huru-hara dengan berkelahi sesama sendiri dengan tujuan menarik perhatian orang ramai untuk terlibat dalam pergaduhan tersebut. Beberapa anak muda termasuk yang masih bersekolah telah dirasuah oleh "bajingan" Umno ini dengan setangki penuh minyak motor dan minuman juga dengan tujuan melakukan provokasi di lokasi ceramah di Markaz PAS, Kg. Ulu Pulai. Inilah didikan "RASUAH" diperingkat awal yang diberikan oleh pimpinan Umno yang jelas jika perbuatan ini berterusan, maka rosaklah anak bangsa terutama orang melayu.

Melihat peluang DS Anwar untuk berceramah di Kg. Ulu Pulai agak tipis, pihak penganjur terpaksa menukar lokasi ceramah disaat-saat akhir kerana risaukan provokasi melampau bahkan permohonan permit yang dihantar lebih dari 2 minggu sebelum program berlangsung hanya dijawap pada petang 30 April 2011 dan yang pasti jawapannya adalah mendukacitakan. Hasil perbincangan singkat antara Ketua AMK Johor, Sdr. Nazri dan Ketua Pemuda PAS Johor yang baru, Sdr. Suhaizan Kayat, ceramah tersebut telah dipindahkan ke Taman Dahlia. Pihak penganjur hanya mahu DS Anwar dapat menyampaikan mesej beliau kepada sebahagian rakyat Johor. Kehadiran di Taman Dahlia tidak mengecewakan. Ribuan rakyat telah hadir dan sekali lagi Umno Gelang Patah kecewa kerana gagal melakukan provokasi seperti yang dirancang walaupun sejumlah wang telah dikeluarkan untuk "merasuah" anak2 muda bagi melakukan provokasi pada malam tersebut.

Kepada Umno Gelang Patah, hormatilah majlis orang dan bukan bertidak biadap serta mengamalkan politik 'KUNO". Sesungguhnya kami tidak pernah sekalipun mengganggu apa juga majlis yang dianjurkan oleh Umno mahupun BN. Apa yang dirisaukan sangat dengan program kami. Pimpinan Umno Johor juga mengatakan bahawa Keadilan Johor semakin lemah akan tetapi mengapa diarahkan "pemuda2 Umno" untuk mengganggu program kami....

Tiada ulasan: