Sabtu, 5 Mac 2011

Haniza Talha - Landscaping New Politics

Haniza Talha - Landscaping New Politics


Sikap perlu berubah kepada yang lebih baik

Posted: 05 Mar 2011 08:33 PM PST

Pembuangan sampah di tepi jalan masuk PJS 4 bersebelahan flat Desa Ria

Sampah di kiri kanan jalan, kotor dan mencemarkan persekitaran

Walaupun tong sampah disediakan untuk sementara, sampah masih berselerak

Pihak majlis dimarah tidak bersihkan kawasan, sedangkan tapak bukan tempat buang sampah dan tidak dibenarkan buang sampah

Mac 2011 – Pihak yang tidak bertanggungjawab telah membuang sampah sesuka hati mereka. Tindakan mereka telah menyebabkan kawasan menjadi kotor dan mengundang penyakit dan ketidakselesaan penduduk sekitar.

Namun, sikap mereka yang hanya mementingkan diri tidak menghiraukan itu semua. Sikap perlu berubah, bukan sahaja yang membuang sampah tetapi semua yang mahukan kebesihan dan keselesaan persekitaran.

Tempat membuang sampah ada disediakan di tempat yang sesuai tetapi tetap dibuang di tempat yang tidak dibenarkan. Pemantauan oleh penduduk sekitar sangat perlu bagi memastikan mereka yang bersalah dapat diambil tindakan ke atas mereka.


Penyerahan cek dan sumbangan oleh ADN Tmn Medan

Posted: 05 Mar 2011 07:54 PM PST

Penyerahan sumbangan kepada Surau Al-Akhlaqiah bagi baikpulih ceiling yang runtuh

Sumbangan kepada Rizuan yang cedera akibat kemalangan yang sebelum ini menanggung keluarga. Keluarga terpaksa tinggal di flat kos rendah

Sumbangan kepada pesakit terlantar yang baru mengalami stroke

Menziarah warga emas yang tinggal bersama seorang anak


Selangor lancar Skim Mikro Kredit MIMBAR bantu miskin bandar

Posted: 05 Mar 2011 07:09 PM PST

Pemohon MIMBAR yang menunggu ditemubual di PejabatADUN Tmn Medan

3 Mac 2011 – Kerajaan Negeri Selangor hari ini melancarkan sistem mikro kredit miskin bandar (MIMBAR) bagi membantu golongan berpendapatan rendah meningkatkan pendapatan mereka.

MIMBAR adalah terbuka kepada penduduk kawasan bandar di Selangor yang mempunyai pendapatan isi rumah di bawah RM1,500 sebulan, di mana pemohon layak mendapat pinjaman maksimum RM5,000.

Menteri Besar Abdul Khalid Ibrahim dalam ucapan pelancaran MiMBAR di sini hari ini berkata buat permulaan sejumlah RM20 juta diperuntukkan oleh kerajaan negeri bagi tabung itu yang antaranya bertujuan membantu usahawan kecil.

"Ini penting bagi memastikan miskin bandar di Selangor diberi persediaan untuk keluar daripada garis kemiskinan negeri iaitu memiliki pendapatan isi rumah bulanan melebihi RM1,500."

Beliau berkata menjelang 2020, 90 peratus daripada Selangor akan menjadi kawasan bandar di mana barangan keperluan harian kebanyakannya perlu dibeli dan ini memerlukan ekonomi isi rumah yang kukuh.

Abdul Khalid berkata kejayaan skim ini bergantung kepada kepatuhan peminjam untuk membayar balik pinjaman yang diterima mereka.

Bernama


Tiada ulasan: