Khamis, 13 Januari 2011

Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah, Johor Darulta'zim

Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah, Johor Darulta'zim


80% PENDUDUK KG SEGAMAT KECIL BERAGAMA ISLAM

Posted: 13 Jan 2011 06:29 PM PST

Skuad Unit Penerangan AMK Johor yang melawat perkampungan orang asal pada selasa dimaklumkan bahawa dahulunya penduduk di Kg. Segamat Kecil itu 80% adalah beragama islam. Namun akibat dari kurangnya pemantauan dan bimbingan diabaikan maka penduduk terbabit telah kembali ke agama asal mereka.
Akibat dari kelemahan Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ) yang kurang membuat pemantauan dan bimbingan sehinggakan mereka kembali ke agama asal mereka. Mereka turut mendakwa bahawa mereka layak menerima zakat namun prosedur yang bermacam-macam menjadikan mereka bosan untuk berurusan dengan Jabatan Agama Islam Daerah Segamat.

PRK DUN TENANG : SEKOLAH BERHARGA RM7 JUTA BUKTI KERAJAAN PERIHATIN

Posted: 13 Jan 2011 05:58 PM PST

BUKTI pembaziran Kerajaan Umno/BN. Inilah bangunan sekolah di perkampungan orang asal di Kg. Segamat Kecil, Labis dimana kos pembinaan bagi sekolah ini dianggarkan lebih dari RM7juta sedangkan kawasan terpencil tersebut hanya menempatkan kurang dari 200 keluarga.
Menurut salah seorang guru yang mengajar disekolah tersebut, murid yang belajar disekolah tersebut kira2 70 orang.
Penduduk orang asal Kg. Segamat Kecil mempersoalkan mengapa sekolah yang melibatkan jutaan ringgit di bina dikawasan pendalaman terpencil sedangkan mereka (penduduk setempat) memerlukan bantuan perumahan (PPRT) tidak dilayan. Kalau dibinapun seolah-olah melepaskan batuk ditangga dimana rumah yang dibina tidak sempurna sehinggakan boleh mendatangkan bahaya pula kepada penghuni.
Ketika Skuad Unit Penerangan AMK Johor berjumpa dengan penduduk Kg. Segamat Kecil tempohari, beberapa "Special Branch" keluar masuk meninjau pergerakan kami bahkan menurut penduduk kampung tersebut mereka telah diugut dan ditakut-takutkan oleh "SB" bahawa mereka akan dipenjara sekiranya mereka menyertai PKR. Padamulanya penduduk takut untuk berjumpa dengan kami namun akibat tidak tahan dengan penderitaan dan tekanan hidup maka mereka memberanikan diri untuk berjumpa dengan kami.
Pembaca sendiri boleh menilai bagaimana kehidupan Orang Asal di Kg. Segamat Kecil berdasarkan gambar yang diberikan.

Rumah usang ini dihuni oleh 7 keluarga...

Inikah yang harus dirasai oleh Orang Asal yang dikatakan "ANAK EMAS" Kerajaan

BANNER FITNAH DI SELANGOR..

Posted: 12 Jan 2011 10:12 AM PST

Pada 11 Januari 2011 yang lalu, Pakatan Rakyat Selangor menafikan bahawa gabungan itu menggantung kain rentang yang yang didakwa menolak campur tangan sultan dalam pentadbiran negeri dalam isu perlantikan Setiausaha Kerja Negeri Selangor.
Mungkinkah banner yang satu ketika dulu menyebabkan Baginda Sultan Johor murka adalah angkara Umno/BN??? Mengapakah keputusan siasatan masih belum dikeluarkan sedangkan segala percakapan dan siasatan telah berlalu lebih dari 3 bulan termasuk rakaman percakapan dari beberapa AJK AMK Gelang Patah.
Apakah kes ini telah ditutup atau telah dibakul sampahkan?? Beberapa laporan polis juga telah dibuat oleh AMK meminta isu ini disiasat segera. Perlu diingat bahawa isu banner ini melibatkan Baginda Sultan Johor dimana nama baginda seolah-olah menjadi mainan pihak tertentu..

Tiada ulasan: