Sabtu, 6 November 2010

PARTI KEADILAN RAKYAT NEGERI SEMBILAN

PARTI KEADILAN RAKYAT NEGERI SEMBILAN


Tindakan menyamar perbuatan jenayah

Posted: 06 Nov 2010 11:12 AM PDT


SEREMBAN – Tindakan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Cabang Rasah, Muhd Zamri Vinoth Abdullah yang menyamar sebagai pengundi hantu adalah perbuatan jenayah.


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ampangan, Rashid Latiff berkata, perbuatan dilakukan bagi menguji Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) itu adalah perbuatan jenayah memalukan.


"Melakukan tindakan untuk menguji sesuatu adalah perkara baik, namun Muhd Zamri sudah melakukan perbuatan jenayah. "Adakah wajar tindakan merompak sebuah bank dilakukan bagi menguji kecekapan polis. Keadaan ini sama seperti yang dilakukan Muhd Zamri yang menguji pihak JPP dengan melakukan perbuatan jenayah," katanya kepada Sinar Harian, semalam.


Menurutnya, tindakan tersebut tidak diterima oleh budaya masyarakat di sini, begitu juga dari segi hukum agama. "Malah, tiada satu budaya di dunia ini yang menggalakkan tindakan keji seperti itu. "Saya amat kecewa dengan tindakan Muhd Zamri yang dilihat agak keterlaluan," katanya.


Rashid berkata, sememangnya terdapat kelemahan dalam JPP, namun tindakan menguji sebegitu tidak patut dilakukan. "Bukan sahaja dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR), malah dalam mana-mana parti sekalipun, pasti mempunyai masalah dalam proses pemilihan.


"Apabila perkara sebegini berlaku, JPP perlu memperbaiki kelemahan agar masalah pengundi hantu ini tidak berulang," katanya. Menurutnya, parti perlu melakukan sesuatu tindakan mahupun hukuman kepada Muhd Zamri atas perbuatan keterlaluannya itu.

Tiada ulasan: