Isnin, 15 November 2010

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG PARIT SULONG

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG PARIT SULONG


Posted: 14 Nov 2010 06:20 AM PST



KEADILAN akan memberi perhatian serius terhadap resolusi enam perkara yang terhasil dalam Resolusi Rapat Anak Muda Malaysia, berkaitan proses pemilihan pimpinan parti, kata Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Menyifatkan resolusi itu sebagai proses yang mengikut saluran tepat dan kematangan ahli, Wan Azizah berkata, beliau sendiri dan Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) akan meneliti memorandum dan aduan dari ahli akar umbi.

"Pada 12 November lalu, Datuk Fauzi Abd Rahman MPN Pahang telah berjumpa saya dengan membawa sebuah Resolusi Rapat Anak Muda Malaysia bertarikh 10 November 2010.

"Saya difahamkan resolusi itu adalah hasil dari temu rapat anak muda yang didorong oleh rasa cinta dan iltizam kepada perjuangan," katanya pada satu kenyataan media.

Wan Azizah berkata, parti sudah pun memulakan tindakan dan tumpuan terhadap kes yang mempunyai petunjuk jelas dan tindakan tegas akan diambil terhadap mana-mana pihak yang didapati menyalahi etika.

"Dengan jaminan ini, saya berharap tidak akan ada kritikan berbentuk peribadi sesama pimpinan dan ahli secara terbuka kerana ini akan membuka ruang kepada musuh.

"Apa yang berlaku ini merupakan proses mematang dan memantapkan parti. Kita yakin ini akan menatijahkan semangat dan kekuatan baru kepada ahli dan parti," katanya.

BANCIAN 47.6% TIDAK YAKIN DENGAN ETP NAJIB

Posted: 14 Nov 2010 06:14 AM PST




Sebahagian besar perserta undian di laman web Utusan Malaysia tidak yakin bahawa Program Transformasi Ekonomi (ETP) akan meletakkan Malaysia di landasan yang betul ke arah menjadi negara berpendapatan tinggi.



Daripada 1,611 peserta yang mengundi, sebanyak47.6 peratus mengakui tidak yakin dengan porgram yang dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Lebih mengejutkan lagi, sebanyak 19.2 peratus mengaku tidak tahu apa itu ETP.

Berdasarkan semakan pada jam 5.53 petang itu di laman web akhbar milik Umno itu, hanya 33.2 peratus yakin dengan program itu.

Kerajaan mengumumkan pelaksanaan ETP - peranannya yang mirip dengan fungsi Unit Prestasi Pengurusan dan Penyampaian (PEMANDU) - bertujuan menyediakan satu jentera penyampaian lebih berkesan antara pihak awam dan swasta dengan rakyat.

Najib sebelum ini dilaporkan berkata, ia juga merupakan komitmen kerajaan untuk merealisasikan program transformasi iaitu sebahagian daripada elemen penting Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10).

Tiada ulasan: