Selasa, 30 November 2010

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Apa hukum syaitan baca Quran, belajar Quran dari Yahudi?

Posted: 29 Nov 2010 07:15 PM PST

Syaitan pun baca Quran, dan pernah mengajar sahabat Nabi SAW baca Quran. Tak percaya ? Bolehkah kita melarang syaitan baca Quran? Professor Yahudi dan bukan Islam juga ada mengajar orang Islam baca Quran dan Pengajian Islam. Malah ramai juga orang Melayu di Malaysia dapat PhD dalam Pengajian Islam dari Professor bukan Islam di barat. Apakah hukum kita belajar Islam dari bukan Islam?

Berfikiran terbukalah wahai orang Melayu di Malaysia ini. Media, jangan takut-takutkan orang bukan Islam, dan jangan dibodoh-bodohkan orang Melayu.

Professor Meir M. Bar-Asher was born in the village of al-Rashidiyya in south-east Morocco (1955), brought up and educated in Jerusalem. He has done his academic studies at the Hebrew University of Jerusalem. His Ph.D. dissertation on early Imami-Shi`i exegesis was submitted in 1991. During his Ph.D. studies he learnt for one year in the university Sorbonne in Paris. He teaches at the department of Arabic Language and Literature at the Hebrew University of Jerusalem, and until a few months ago he was the director of the Institute of Asian and African Studies there. PROFESSOR BAR-ASHER IS AN EXPERT ON QURANIC STUDIES.
http://www.paideia-eu.org/index.php?link=6&sublink=4&event=136

Ph.D. Program in Islamic Studies
Assistant Director of Graduate Studies: Frank Griffel (Fall 2010) / Gerhard Böwering (Spring 2011)
Teaching Group in Islamic Studies: Gerhard Böwering, Frank Griffel
The Yale University Ph. D. Program in Islamic Studies is devoted to comprehensive research on the religion of Islam and to training superior students for academic careers in that field. Students accepted into the program are offered full scholarships along with a multi-year stipend. Islamic Studies is one of ten fields in the Department of Religious Studies, where students and professors researching different religious traditions interact. In addition to Prof. Gerhard Bowering and Assoc. Prof. Frank Griffel, students also have the benefit of professors in the Near Eastern Studies, History, and Political Science Departments.
http://www.yale.edu/religiousstudies/fields/islamic.html

KISAH: SYAITAN PUN BACA AL-QURAN?

Imam Bukhari meriwayatkan sebuah hadis daripada Abi Hurairah yang menceritakan kisah yang berlaku ke atas dirinya....

"Rasulullah s.a.w telah menugaskan saya untuk menjaga zakat Ramadhan. Tiba-tiba datang seseorang lalu mengambil sebahagian daripada makanan tersebut, lalu saya menangkapnya dan mengancam untuk membawanya mengadap Rasulullah s.a.w. Ia merayu "Tolonglah, saya sangat memerlukan makanan ini, anak-anak dan isteri sedang menunggu..."

Lalu saya pun membiarkannya pergi...

Apabila bertemu Rasulullah s.aw keesokan harinya, baginda bertanya " Wahai Abu Hurairah , apa yang kamu lakukan terhadap orang yang kamu tangkap malam tadi ?" Saya menjawab "Dia mengadu bahawa ia sangat memerlukan makanan , saya pun bebaskan kerana terlalu kesiankan dia"

Baginda bersabda "Dia berbohong, dia pasti akan datang lagi!".

Saya yakin memang lelaki itu akan datang lagi kerana Rasulullah s.a.w yang menyatakan demikian,lalu saya pun mengintip pada malam berikutnya. Lelaki itu datang lagi dan mengambil makanan. Saya menangkapnya lalu berkata "Aku akan membawamu berjumpa Rasulullah s.a.w!" Lelaki itu merayu lagi, sebagaimana kali pertama dan berjanji tidak akan datang lagi.Lalu saya bebaskannya .

Apabila bertemu Rasulullah s.aw keesokan harinya, baginda bertanya " Wahai Abu Hurairah , apa yang kamu lakukan terhadap orang yang kamu tangkap malam tadi ?" Saya menjawab "Dia mengadu bahawa ia sangat memerlukan makanan , saya pun bebaskan kerana terlalu kesiankan dia" Baginda bersabda "Dia berbohong, dia pasti akan datang lagi!".

Saya pun mengintip pada malam berikutnya. Lelaki itu datang lagi dan mengambil makanan. Saya menangkapnya lalu berkata "Aku akan membawamu berjumpa Rasulullah s.a.w!Ini kali ketiga, aku tidak akan lepaskan kamu lagi kerana kamu berjanji tidak datang , tetapi masih datang !" Lelaki itu berkata " Aku akan ajar kepada kamu sesuatu !" Saya bertanya " Apa dia?"

Lelaki itu berkata " Apabila kamu hendak tidur, bacalah Ayat Kursi , الله لا اله الا هو الحي القيوم hingga akhir ayat , nescaya Allah sentiasa menjaga kamu dan syaitan tidak akan sekali-kali mendekati kamu sehingga pagi " Saya pun melepaskan lelaki itu....

Apabila bertemu Rasulullah s.aw keesokan harinya, baginda bertanya " Wahai Abu Hurairah , apa yang kamu lakukan terhadap orang yang kamu tangkap malam tadi ?" Saya menjawab "Dia telah mengajar kepada saya sesuatu yang menyebabkan Allah menjaga saya, lalu saya bebaskan dia." Sabda baginda "Apa dia?"

Saya menjawab " Lelaki itu berkata , apabila hendak tidur , bacalah Ayat Kursi , الله لا اله الا هو الحي القيوم hingga akhir ayat , nescaya Allah sentiasa menjaga kamu dan syaitan tidak akan sekali-kali mendekati kamu sehingga pagi"

BAGINDA BERSABDA "DALAM PERKARA INI , DIA TELAH BERKATA BENAR WALAUPUN SEBENARNYA DIA ADALAH SEORANG YANG SANGAT SUKA BOHONG. ADAKAH KAMU TAHU SIAPA LELAKI ITU ?" SAYA MENJAWAB " TIDAK" SABDA BAGINDA "ITU ADALAH SYAITAN ! "

http://mindaislamipages.blogspot.com/2009/05/kisah-syaitan-pun-baca-al-quran.html

Hospital di Malaysia bukan tempat selamat

Posted: 29 Nov 2010 06:06 PM PST

Nampaknya hospital-hospital di Malaysia ini bukan lagi tempat yang paling selamat. Apatah lagi yang menyebabkan ianya tidak selamat lagi ialah pengawal-pengawal keselamatan. Apa agaknye komen Awang Selamat ?

PENGAWAL KESELAMATAN HOSPITAL TUMBUK PERUT WANITA HAMIL
Berita Harian
2010/11/30

MUAR: Seorang pengawal keselamatan yang bertugas di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) dekat sini, ditahan polis selepas seorang wanita mendakwa suspek menumbuknya dalam lif hospital ketika dibawa menggunakan kerusi roda untuk mendapatkan rawatan sakit bersalin, awal pagi kelmarin.

Wanita berusia 26 tahun itu dibawa suaminya ke hospital berkenaan sebelum pengawal keselamatan terbabit membantu menolak kerusi roda untuk membawa mangsa ke wad bersalin, sementara menunggu suami mangsa meletakkan kereta di tempat yang dikhaskan untuk pelawat.

Bagaimanapun ketika menolak kerusi roda itu, suspek dikatakan menumbuk perut mangsa berulang kali sebelum mangsa dihantar ke wad bersalin. Pemangku Ketua Polis Daerah, Superintendan Lee Choon Guan, mengesahkan kejadian itu dan berkata pihaknya menerima laporan polis daripada suami mangsa yang berusia 33 tahun mengenai dakwaan berkenaan.

Katanya, siasatan awal mendapati suspek berusia 40-an itu bertindak menumbuk perut mangsa berulang kali ketika dalam perjalanan untuk dibawa ke wad bersalin ketika suami mangsa tiada.

"Suami mangsa yang dimaklumkan mengenai kejadian itu membuat laporan polis dan susulan itu polis menahan suspek untuk siasatan lanjut," katanya.

Katanya, suspek akan dirujuk ke Wad Psikiatri HPSF kerana dipercayai menghadapi masalah mental.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Pengawalkeselamatanhospitaltumbukperutwanitahamil/Article


PENGAWAL KESELAMATAN DITUDUH BUNUH DUA RAKAN SEKERJA DI HOSPITAL KLANG
2010/09/08
KLANG: Seorang pengawal keselamatan dihadapkan ke Mahkamah Magistret Klang hari ini kerana dituduh membunuh dua rakan sekerjanya di Hospital Tengku Ampuan Rahimah di sini bulan lalu.
Abdul Aziz Miew Yong, 36, yang berasal dari Sabah dituduh membunuh P Mailvaganam, 47, pada 27 Ogos 2010 di perkarangan meletak kereta hospital kerajaan itu pada jam 5.45 pagi.
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/PengawalkeselamatandituduhbunuhduarakansekerjadiHospitalKlang/Article/index_html

2 PENGAWAL KESELAMATAN MATI DITEMBAK
KLANG 27 Ogos 2010 - Hanya kerana menegur rakan yang tidur semasa bertugas, dua pengawal keselamatan mati ditembak dengan senapang di tempat letak kereta kakitangan Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) di sini, awal pagi ini.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?dt=0828&pg=mh_02.htm&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&y=2010

Bukan perokok perlu bangkit pertahan hak dapat udara bersih

Posted: 29 Nov 2010 06:05 PM PST

BARU-BARU ini saya terlihat di kaca televisyen iklan mengenai hak bukan perokok bagi ekspresi ketidakselesaan dengan perokok. Pengalaman tiga kali diserang 'samseng perokok' menyebabkan saya pesimis dengan iklan itu.

Suami saya pernah menegur perokok yang merokok bersebelahan meja ketika menikmati hidangan di sebuah restoran kerana anak kami menghidap asma. Malangnya, kami dimarahi dengan suara yang tinggi. Kejadian serupa berlaku ketika berada di premis makanan sebuah pusat beli-belah apabila perokok di sebelah meja kami ingin menyalakan rokok. Walaupun bersedia memadamkan api rokok, kami diminta berpindah ke meja lain.
Lebih mengecewakan, isteri perokok berkenaan yang memakai pakaian seragam Kementerian Kesihatan langsung tidak menunjukkan sokongan kepada permintaan kami sedangkan peraturan larangan merokok dalam premis adalah jelas.

Saya dan keluarga pernah ditempelak hanya kerana menegur perokok dan saya benar-benar terkesan dengan pengalaman itu.

Mengapakah saya perlu bertolak ansur dengan perokok dan bukan sebaliknya? Dianggarkan kira-kira 3 juta perokok berbanding 27 juta penduduk Malaysia.
Tetapi mengapakah 27 juta penduduk yang tidak merokok perlu bertolak ansur dengan hanya 3 juta perokok? Dengan nisbah 1 perokok kepada 9 bukan perokok, sepatutnya perokok yang malu untuk merokok dan lebih prihatin dalam kalangan bukan perokok.

Terimalah teguran dengan terbuka dan jangan mudah melenting. Padamkan rokok atau berpindah ke tempat lain yang dibenarkan merokok. Mengapa 10 orang bukan perokok perlu menahan nafas kerana kebebalan seorang perokok yang boleh mengancam nyawa pesakit mengalami komplikasi sistem pernafasan.

Saya berpendapat perokok bertambah berani kerana tiada ketegasan daripada pihak berkuasa menangani perokok dan pemilik premis yang tidak memastikan undang-undang dipatuhi. Malah, perokok pula enggan bertolak ansur.

Pihak berkuasa perlu mempunyai pendirian tegas dan bukan terumbang-ambing seperti lalang jika serius ingin menangani isu ini. Buatlah kaji selidik berapa ramai terpaksa bertolak ansur terhadap perokok bertahun lamanya dalam bangunan dan tempat awam.

Undang-undang hanya tinggal tulisan tanpa tindakan menguatkuasakannya. Jika perlu undang-undang digubal bagi mengenakan tindakan sama terhadap pemilik bangunan yang membiarkan perokok berleluasa.

Sudah tiba masanya bukan perokok bangkit mempertahankan hak untuk mendapatkan udara bersih serta bebas di semua tempat. Pihak berkuasa bertanggungjawab untuk menjadikan ia kenyataan.

1RAKYAT,
Seremban.

Berita Harian 2010/11/30

Pemimpin negara cedera ketika bermain, 12 jahitan dibibir

Posted: 29 Nov 2010 05:39 PM PST






Pemimpin negara Amerika Syarikat , Presiden Barack Obama telah mendapat kecederaan agak serius ketika bermain bola keranjang dengan rakyatnya. Bibir beliau disiku dan terpaksa menerima 12 jahitan. Adakah pemain yang mencederakan Barack Obama selepas itu dimarahi, dipecat, dipukul, dibunuh, dimaki hamun, disaman ? Tidak ! Malah rakyat yang menyiku Obama tidak meminta maaf pun, kerana katanya ini ialah adat permainan.


Obama cedera disiku main bola keranjang
Berita Harian
2010/11/28

OBAMA memegang kain putih untuk disapu pada bahagian berdarah di bibirnya selepas kena siku bermain bola keranjang.WASHINGTON: Rumah Putih melaporkan bahawa Presiden Barack Obama menerima 12 jahitan pada bibirnya selepas mengalami kecederaan ketika menyertai satu permainan bola keranjang.

Setiausaha akhbar Rumah Putih, Robert Gibbs, berkata Presiden Amerika Syarikat itu secara tidak sengaja kena siku seorang pemain dalam kejadian semalam. Presiden Amerika itu menerima jahitan daripada doktor di tingkat bawah kediaman rasmi beliau. Obama dilaporkan bersama sekumpulan ahli keluarga dan rakan ke Fort McNair awal pagi untuk menyertai perlawanan itu.

Obama adalah seorang peminat sukan terutama meminati pasukan dari tempat asalnya Chicago dan kadang kala turut bermain golf selain permainan bola keranjang.

Rumah Putih tidak mendedahkan siapa yang menyiku Obama. Tetapi, tidak lama selepas itu, pemain bertanggungjawab membuat kenyataan.

Dia ialah Rey Decerega, pengarah program bagi Institut Kongres Caucus Hispanik.
"Saya tahu pada hari ini (semalam) bahawa presiden adalah seorang pesaing yang bersemangat tinggi dan ada semangat kesukanan.

"Saya gembira dapat bermain dengannya. Saya yakin beliau akan cuba kembali semula tidak lama lagi," katanya. – Agensi

http://www.bharian.com.my/articles/Obamacederadisikumainbolakeranjang/Article/

Barack Obama Gets STITCHES After Basketball Injury (PICTURES)
First Posted: 11-26-10 02:51 PM Updated: 11-28-10 07:33 PM

President Obama received 12 stitches after suffering an injury during a basketball game, according to a White House statement:

"After being inadvertently hit with an opposing player's elbow in the lip while playing basketball with friends and family, the President received 12 stitches today administered by the White House Medical Unit. They were done in the doctor's office located on the ground floor of the White House."

According to a pool report, Obama received a special type of fiber that should leave a smaller scar:

The medical unit that treated Obama used a smaller filament than typically used, which increases the number of stitches but makes a tighter stitch and results in a smaller scar. Obama was given a local anesthetic while receiving the stitches.
UPDATE (5:30pm ET) -- The pool report, from Roll Call's Jen Bendery, has solved the whodunnit question:

The White House announced the culprit who elbowed Obama in the lip earlier today: Rey Decerega, who is the director of programs for the Congressional Hispanic Caucus Institute.

DECEREGA SAID IN A STATEMENT THAT THE GAME WAS ALL IN GOOD FUN (AND DIDN'T APOLOGIZE):

"I LEARNED TODAY THE PRESIDENT IS BOTH A TOUGH COMPETITOR AND A GOOD SPORT. I ENJOYED PLAYING BASKETBALL WITH HIM THIS MORNING. I'M SURE HE'LL BE BACK OUT ON THE COURT AGAIN SOON," DECEREGA SAID.

All stitches were in the president's upper lip. Scroll down for photos of Obama leaving the basketball game.

http://www.huffingtonpost.com/2010/11/26/barack-obama-stitches-basketball-injury_n_788627.html#s192442




Tiada ulasan: