Sabtu, 30 Oktober 2010

Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah, Johor Darulta'zim

Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah, Johor Darulta'zim


PULANGKAN SEGERA WANG BANTUAN WARGA EMAS

Posted: 30 Oct 2010 03:53 PM PDT

Umno Pulau Pinang yang suatu ketika dulu sibuk mengutip semula Wang Bantuan Warga Emas sumbangan kerajaan negeri yang didakwa oleh mereka datang dari sumber yang haram, namun sehingga kini wang tersebut masih belum dipulangkan kepada Kerajaan Pulau Pinang. Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang tetap meneruskan program penghargaan kepada warga emas dengan memberi sumbangan wang tunai sebanyak RM100 kepada mereka yang berusia 60 tahun dan RM1,000 kepada waris warga emas yang kematian ibu dan bapa.

Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Sdr. Lim Guan Eng mengesahkan bahawa belum ada lagi mana2 wakil pimpinan Umno hadir untuk memulangkan wang yang mereka kutip dari warga emas Pulau Pinang. Kenapa mereka (Umno) mengambil masa begitu lama untuk memulangkan wang yang mereka kutip dari senarai warga emas atau apakah ini "wayang" bikinan mereka sendiri.

Jelas selama ini Umno yang hampir kepupusan di Pulau Pinang
melihat sokongan yang diterima oleh kerajaan negeri dalam program penghargaan ini begitu memberansangkan serta menggugat kedudukan mereka, maka pelbagai cara yang akan mereka lakukan bagi mengganggu-gugat program yang telah direncanakan. Inilah kebangsatan Umno. Sentimen perkauman, agama dan isu Raja2 Melayu adalah talian hayat Umno jika mereka semakin nazak.

Tindakan Umno dengan memfitnah pemimpin Pakatan Rakyat Pulau Pinang dilihat sebagai tindakkan gopoh apabila melihat sokongan kepada umno sudah berkurangan dan sudah tentu
mereka cuba memainkan sentimen perkauman sempit dan agama dengan menuduh kerajaan negeri memberi sumbangan dari sumber yang tidak halal dengan harapan sokongan orang Melayu Pulau Pinang kembali kepada Umno.

Tiada ulasan: