Selasa, 12 Oktober 2010

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Wartawan buat kerja polis trafik, tak malu ke ?

Posted: 12 Oct 2010 12:25 AM PDT


Tak malu ke wartawan Malay Mail buat kerja macam polis trafik ? Wartawan Malay Mail pada 11 Oktober 2010 telah mengekori bas-bas yang membawa melebihi had laju yang dibernarkan di lebuhraya iaitu 90km/jam. Lebih dari 10 bas wartawan ini "tangkap" , malah ada bas yang membawa hampir 120km/jam. Adakah wartawan tadi menggunakan kereta Lancer EVO atau hanya Proton Saga atau helikopter ?

Secara tidak langsung wartawan Malay Mail ini menunjukkan polis dan JPJ tak buat kerja di lebuhraya untuk mengawal bas dan lori yang bawa laju, betul ke ?

Simpang Ampat bus crash: Lesson not learnt
Buses still breaking speed limit on North-South Expressway
KEVIN ONG
Tuesday, October 12th, 2010 10:45:00

SPEED DEMON: An express bus breaking the speed limit at 120km/h at the expressway yesterday — Pic: Ashraf Shamsul Azlan

PETALING JAYA: Despite Sunday's Simpang Ampat tragic accident with the loss of 12 lives, express bus drivers were relentlessly speeding on the highways.

When The Malay Mail conducted an observation yesterday afternoon along the North-South Expressway, we found more than 10 express buses blatantly ignoring the 90kph speed limit applicable to them.

While Malaysian highways have a speed limit of 110kph applicable for cars, and not heavy vehicles, the average speed for the monitored buses were between 100 and 110kph.

On two occasions, our team encountered the buses travelling at almost 120kph!

One bus in particular, a maroon Johor-bound Mayang Sari express bus, was overtaking cars from the middle and right lanes at inappropriate speed.

We then decided to overtake the bus and remained in front of it while adhering to the speed limit of 80 and 90kmph. The bus driver responded by first tailgating us, then impatiently overtook us on the left slow lane.

Over at the Nilai interchange, we noticed behind us an almost empty bus belonging to a nursing college harassing vehicles in the middle lane. The bus was speeding over 100kph and gained ground on us quickly.

The irate driver did not hesitate to overtake our team

http://www.mmail.com.my/content/51940-simpang-ampat-bus-crash-lesson-not-learnt

Murid tahun 5 jual air ketum di Terengganu, rosak

Posted: 11 Oct 2010 08:29 PM PDT

Semua parti politik di Terengganu harus tangguhkan isu pembangunan fizikal. Semua parti di sana harus menjuarai pembangunan iman, akidah dan mental. Nak perjuang isu Melayu, majoriti orang Terengganu orang Melayu. Makin parah gejala di Terengganu sampai murid tahun 5 pun dah jadi usahawan air mabuk iaitu air ketum.

Apa dah jadi pada Slogan , Islam Hadhari , Terengganu Bistari ?

Kisah Apa yang tak ada di Terengganu sekarang , histeria, curi pagar istana, seks, dadah, semua ada di http://amkns.blogspot.com/2010/10/terengganu-histeria-curi-pagar-istana.html

Murid tahun 5 jual air ketum

Kosmo 12 Okt 2010


SEBUAH warung yang didakwa dijadikan tempat menjual air ketum di Kampung Lubuk Lesung, Kemaman semalam.

------------------------------------

KEMAMAN - Seorang murid lelaki tahun lima sebuah sekolah di sini kerap ponteng kerana membantu keluarganya mencari wang dengan menjual air ketum.

Kegiatan itu terbongkar apabila dia ditahan sepasukan anggota polis yang membuat serbuan di sebuah warung di Kampung Lubuk Lesung di sini kira-kira pukul 11 pagi kelmarin.

Ketika serbuan, kanak-kanak berusia 11 tahun berkenaan ditemui bersendirian bersama lapan paket air ketum yang dipercayai akan dijual kepada pelanggan di sekitar kampung tersebut.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Abdullah Sani Salat berkata, pihaknya menyerbu warung yang terletak di tepi jalan Jerangau-Jabor itu setelah menerima maklumat daripada orang awam.

Katanya, siasatan awal mendapati air ketum itu adalah milik bapa kanak-kanak itu yang sebelum ini pernah ditangkap kerana menjual bahan yang sama.

Selain itu, ujarnya, ibu dan kakak kanak-kanak itu yang berusia 17 tahun juga pernah ditahan kerana kesalahan serupa.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1012&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_09.htm

Tiada ulasan: