Sabtu, 28 Ogos 2010

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


KEDUDUKAN TERKINI MATC PERAK

Posted: 28 Aug 2010 08:51 AM PDT

Hari Pernamaan Calon bagi Zon Utara Perak...setelah ditutup jam 4.00 petang ni...beginilah keadaan dan kedudukan bagi jawatan utama di cabang...


CABANG LARUT : DR MOHD NOR MANUTY

CABANG PARIT BUNTAR: YB ABDUL YUNUS B JAMHARI

CABANG BAGAN SERAI: MD NASIB BIN ABDUL RAHIN

CABANG TAIPING: ADDY RIDZUAN, HJ ZAKUAN, LOKMAN IBRAHIM

CABANG BKT GANTANG: HJ ISMAIL YUSOP

CABANG SG SIPUT: ONN BIN YEOP ABAS

PADANG RENGAS: ALIAS BIN ZAINON

CABANG GERIK: MOON AHKAU, HJ SUFIAN

CABANG LENGGONG: YUNUS HASHIM , YUSNI B YAHAYA


Sumber: http://perakkume.blogspot.com/

Kenapa Utusan & UMNO Serang Ahli Parlimen Serdang Habis-Habisan

Posted: 28 Aug 2010 06:35 AM PDT

Kenapa Utusan Malaysia tiba-tiba melancarkan serangan ke atas MP Serdang?

Kenapa Utusan Malaysia dan Cybertrooper BN/UMNO tiba-tiba melancarkan serangan ke atas MP Serdang yang berasal dari DAP?

Di antara sebabnya adalah, DAP melahirkan wakil rakyat yang betul-betul mendekati rakyat di peringkat akar umbi dan ini dipandang sebagai ancaman oleh pemimpin BN/UMNO yang angkuh, sombong dan hanya muncul di kalangan rakyat semasa musim pihanraya dan pilihan kecil.

Maka dengan melempar fitnah yang berbentuk agama menjadi jalan mudah bagi Utusan Malaysia dan Cybertrooper BN/UMNO untuk menakutkan masyarakat kaum bumiputra yang semakin menerima perwakilan rakyat dari kaum bukan bumiputra.

Setiap kali apabila timbulnya kes korupsi dan skandal di kalangan pemimpin politik BN/UMNO, mereka menunjuk jari ke hidung DAP dan masyarakat bukan bumiputra dengan dakwaan mereka mengancam status ekonomi kaum bumiputra.

Tapi persoalannya, siapakah yang telah membazirkan wang rakyat jelata? Siapakah yang telah menyalurkan wang rakyat ke dalam pocket sanak-saudara dan kroni-kroni sendiri sehingga Malaysia menghadapi krisis bankrap pada tahun 2019 menurut Menteri dalam Jabatan Perdana Menteri Idris Jala?

Adakah Ahli Pahlimen Serdang melawat surau untuk memancing undi? Ataupun beliau telah lama berkhidmat untuk rakyat dari latar belakang kaum, agama dan lapisan masyarakat yang berlainan sejak dipilih sebagai wakil rakyat pada bulan Mac 2008 yang lalu?

Saudara-saudari sekalian boleh membuat penilaian sendiri dengan membaca blog beliau yang merekod jadual perkhidmatan seharian beliau sepanjang dua setengah tahun beliau menjadi ahli parlimen ini:-

http://www.wretch.cc/blog/teonieching




Sumber: http://tunhisyamuddin.blogspot.com/

ISU SURAU DI KAJANG - JADIKAN SATU PENGAJARAN

Posted: 28 Aug 2010 05:34 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

APA yang berlaku di sebuah madrasah di Kajang nampaknya menimbulkan kemurkaan Sultan Selangor. Kehadiran MP Serdang Teo Nie Ching di madrasah berkenaan serta memberikan ucapan di dalam ruang ibadat madrasah tersebut menjadi punca kemurkaan Sultan. Berlanjutan peristiwa itu MAIS telah diarahkan untuk mengambil alih madrasah berkenaan. Baca sini.

Saya juga menjadi pelik dan hairan mengapa peristiwa ini boleh berlaku. Mengapa pihak pengurusan madrasah tersebut tidak sensitif dengan hal-hal sebegini. Memang tidak salah jika mana-mana Non Muslim mengunjungi tempat ibadah kita apatah lagi berniat untuk memberikan bantuan, tetapi mereka juga mempunyai batas-batas tertentu dengan adab-adab yang perlu mereka hormati.

Sekiranya MP Serdang yang berniat baik untuk hadir memberikan bantuan atau nasihat, adalah lebih baik dan sesuai acara itu diadakan di perkarangan madrasah dan bukannya di dalam madrasah. Apatah lagi di dalam situasi sekarang, di mana terdapat pihak-pihak yang sentiasa ingin mencari isu perkauman untuk kepentingan politik mereka. Oleh yang demikian, tindakan kita menimbulkan fitnah ini tentulah satu tindakan yang tidak bijak samasekali.

Kita tidak boleh menyalahkan MP Serdang yang tidak tahu batas-batas dan adab rumah ibadah kita. Menjadi tanggungjawab kita terutamanya pihak pengurusan rumah ibadah untuk memaklumkan kepadanya. Saya percaya MP berkenaan akan akur dengan nasihat yang kita berikan kepadanya.

Adalah diharapkan peristiwa ini akan menjadi pengajaran kepada semua. Sesiapa pun samada perseorangan atau pemimpin yang Non Muslim boleh berkunjung ke rumah ibadah kita dengan tujuan yang baik tetapi tentukan adab kesucian rumah ibadah ini dipelihara.

Sumber: http://wfauzdin.blogspot.com/

Tiada ulasan: