Khamis, 19 Ogos 2010

ANGKATAN MUDA KEADILAN SELANGOR

ANGKATAN MUDA KEADILAN SELANGOR


AMK Selangor Tolak Dalang Jejas Perpaduan Kaum

Posted: 19 Aug 2010 07:08 PM PDT

Kenyataan Media

Angkatan Muda Keadilan Selangor

Parti Keadilan Rakyat

20 Ogos 2010

AMK Selangor Tolak Dalang Jejas Perpaduan Kaum

Angkatan Muda Keadilan Selangor menolak sebarang tindakan yang boleh menjejaskan usaha perpaduan kaum di negara ini.Merujuk kepada kenyataan berbaur perkauman oleh seorang pengetua di Johor dan beberapa individu sebelum ini ianya amat mendukacitakan.

AMK Selangor menyatakan bahawa kemerdekaan negara yang mencecah 53 tahun perlu diperkukuhkan dengan samangat iltizam seluruh warganegara untuk berganding bahu mengukuh iltizam membawa negara ini ke arah kecemerlangan.

Kita yakin rakyat negara ini sudah matang dan menolak sebarang usaha yang boleh memecahkan perpaduan kaum di negara ini. Kita mahu agar semangat kerjasama antara kaum semakin kukuh dan mantap.

AMK Selangor berasa dukacita dengan kejadian terpencil mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman ini dan diharap semua pihak mengambil iktibar agar tidak berlaku lagi di masa hadapan.

AMK Selangor berharap semua pihak memahami dan menghormati kepelbagaian kaum di negara ini kerana keunikan dan keistimewaan ini adalah kekuatan yang perlu ditonjolkan kerana dalam kepelbagaian kita mampu mencipta keadilan dan kekayaan jiwa bangsanya.

Akhirnya,AMK Selangor yakin rakyat Malaysia sudah bijak menilai dan tidak mudah terjebak dengan sebarang usaha yang cuba memecahkan kekuatan perpaduan kaum yang sudah terjalin erat sejak sekian lama.

Khairul Anuar Ahmad Zainuddin

Ketua AMK Selangor

Tiada ulasan: