Khamis, 24 Jun 2010

KeADILan Terengganu

KeADILan Terengganu


JAWATAN KOSONG SU Kerja KeADILan Terengganu.

Posted: 24 Jun 2010 04:24 PM PDT



JAWATAN KOSONG
SU Kerja KeADILan Terengganu.

E-MAILKAN

butiran lengkap dan permohonan anda kepada

Surat Terbuka Dr. Tan Kee Kwong Untuk Kerajaan BN

Posted: 24 Jun 2010 07:32 AM PDT

Saudara yg terhormat
Saya menulis surat ini dengan hati yang sangat berat. Hanya untuk menaruh hal-hal dalam perspektif. Akhirnya setelah lama mencari jiwa saya joind Keadilan pada bulan Ogos 2008.

Dari tahun 1999 hingga tahun 2004, saya adalah Barisan Nasional Timbalan Menteri Tanah dan Koperasi. Saya Menteri Tan Sri Kasitah Gadam meletakkan saya bertugas menjawab soalan di Parlimen mengenai semua hal Falda. Pada tahun 2004, sebelum Najib mula mencampuri urusan Felda. Felda adalah kebanggaan industri kelapa sawit. Itu 75 kilang kelapa sawit, aset RM 7 Juta dan menimbun kas RM 4,5 Miliar.

Apa yang saya baru saja mendengar begitu banyak kecewa. Aku awam menuduh Najib menghancurkan menyerahkan tunggal Felda! Pada saat keluar dari kas besar menimbun RM 4,5 Milyar, hanya RM 200 Juta yang tersisa. Bahkan sebenarnya dengan catatan harga CPO selama beberapa tahun terakhir, Felda jika dikendalikan dengan baik seharusnya mempunyai sandaran tunai sebanyak RM 6 Juta! Sebaliknya telah berlaku dan sekarang hanya memiliki jumlah menyedihkan kiri.

Ketika Najib menjadi Timbalan Perdana Menteri, ia menempatkan diri bertanggung jawab atas Felda. Dia memberikan alasan lame yang terlambat ayahnya Tun Razak bermula Felda, ia harus meneruskan tradisi keluarga menjaga Felda. Bahkan jika Tun Razak terlambat khows apa Najib telah dilakukan untuk Felda, Tun Razak akan berpaling dalam kuburnya. Hal yang sama berlaku untuk bekas Ketua Felda, Tan Sri Raja Alias. Tan Sri Raja Alias melakukan pekerjaan baik dalam menjaga Felda. Alasan sebenarnya mengapa Timbalan Perdana Menteri yang sangat sibuk ingin menguruskan Felda mikro sekarang sangat jelas, dia ingin mempunyai akses kepada menimbun kas besar Felda. Apa memakan masa 40 tahun panjang untuk membina Najib hancur dalam 5 tahun singkat.

Pada nota lain, saya hanya mendengar di NTV 7 berita bahawa kerajaan BN akan membeli 3 kapal Tentera Laut khusus untuk kita kos RM 2.2 Miliar! Hanya beberapa hari lalu Dato Idris Jala mengumumkan bahawa jika kita tidak waspada, kita akan menjadi seperti Greek, pada waktu 9 tahun. Jika hal-hal yang sangat buruk bagaimana Kerajaan membenarkan menghabiskan begitu banyak wang untuk membeli kapal, Wang yang Dato Idris Jala berkata kita tidak punya.

Jadi sangat jelas bahawa Pakatan Rakyat mengambil alih HARUS Kerajaan Persekutuan di Putrajaya dalam Pemilihan Umum seterusnya. Ini adalah keutamaan kami untuk menyelamatkan negara. Jika Pakatan mengambil alih dalam masa 20 tahun itu akan terlalu terlambat, negara benar-benar akan muflis. Jadi sesama Malaysia membuka mata anda untuk melihat bagaimana negara ini hancur oleh politicains serakah dan korup dari UMNO / BN. Mengusir mereka keluar dari Putrajaya! Mendaftar sebagai pemilih sekarang!


Dr Tan Kee Kwong HP 012 2898577 

Disediakan oleh Sinar Hairan untuk Parti Keadilan Rakyat Terengganu. Sumber disampaikan Haji Abdul Rahman Yusof, Pengerusi MPN Terengganu merangkap Koordinator Politik Anwar Ibrahim.  Terjemahan ke dalam Bahasa Malaysia dizahirkan oleh TranStar - Google / Stars21.   Powered by Google® AJAX Language API

Tiada ulasan: