Sabtu, 26 Jun 2010

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Ulama Muda UMNO Haram ceramah di N.Sembilan ?

Posted: 25 Jun 2010 08:52 PM PDT


Anak bekas Mufti Perlis, Fathul Bari Mat Jahya sertai UMNO pada 25 Jun 2010. Tapi pada bulan Mac 2010 Fathul Bari Mat Jahya telah ditangkap oleh sepasukan pegawai penguatkuasa Jabatan Hah Ehwal Agama Islam N.Sembilan dan polis kerana mengajar di N.Sembilan tanpa tauliah. Apa reaksi Menteri Besar N.Sembilan, Mufti N.Sembilan, Syeikh Muhammad Fuad bin Kamaluddin Al-Maliki Al-Rembawi dalam isu ini. Apakah ulama muda UMNO ini akan diberikan tauliah dan bebas mengajar mana-mana surau dan masjid di N.Sembilan ? Adakah tiada tauliah dikira haram ?


*******************************
40 ULAMA MUDA SERAH BORANG KEANGGOTAAN UMNO KEPADA NAJIB

KUALA LUMPUR, 25 Jun 2010 (Bernama) -- Seramai 40 orang terdiri daripada ulama muda hari ini menyerahkan borang bagi menganggotai Umno kepada Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Seorang lagi ulama Fathul Bari Mat Jahya, 29, berkata langkah mereka menganggotai Umno itu berikutan janji Umno untuk memastikan pihak ilmuan dapat meneruskan kerja-kerja dakwah mereka.

http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=508814

*******************************
PENDAKWAH PERLU ADA TAULIAH - JHEAINS

SEREMBAN 2 Mac 2010 (Utusan Malaysia) - Pengarah JHEAINS, Johani Hassan berkata, pendakwah yang hendak mengajar atau berceramah di negeri ini perlu terlebih dahulu mendapatkan pengesahan dan tauliah daripada jabatan itu.

Katanya, JHEAINS tidak pernah berkompromi dalam soal itu, malahan bertegas terhadap perkara berkaitan tauliah demi kepentingan umat keseluruhannya.

Mengenai penahanan anak bekas Mufti Perlis, Fathul Bari Mat Jahya, 30, sewaktu berceramah di Maahad Ittiba Sunnah, Kuala Pilah pada 28 Februari lalu, Johani berkata, surat pemakluman telah pun diberikan kepada pihak penganjur.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0303&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_19.htm

Tiada ulasan: