Isnin, 7 November 2011

Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah, Johor Darulta'zim

Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah, Johor Darulta'zim


IBADAH KORBAN AMK GELANG PATAH

Posted: 06 Nov 2011 10:38 PM PST

6hb Nov 2011 (Ahad) - Sempena Hari Raya Idul Adha atau Hari Raya Korban, Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah tidak melepaskan peluang untuk turut serta dalam menjayakan ibadah tersebut.



Ketua AMK Gelang Patah, Sdr. Nazri Ismail telah berkesempatan bersama penduduk Taman Desa Skudai telah sama-sama menjayakan program Ibadah Korban di Surau Harmoni, Jalan Harmoni 6, Taman Desa Skudai. Sebanyak 4 ekor lembu dan seekor kerbau telah dikorbankan. Ibadah korban yang diadakan kira2 jam 10.30am dihadiri oleh puluhan jemaah dan orang ramai. Kerja-kerja telah siap sepenuhnya selepas Zohor telah memperlihatkan semangat gotong royong dan kerjasama yang diberikan oleh penduduk setempat bagi menjayakan program ini.

Sementara itu Bendahari AMK Gelang Patah, Dato' Paduka Abdul Kadir bin Sainuddin turut melakukan ibadah korban di bersama peneroka di Felda Ulu Tebrau. Beliau turut menyumbang seekor lembu untuk dikorbankan.




Hari ini (7hb Nov. 2011) Dato' Paduka Abdul Kadir akan ke Riau, Indonesia untuk melakukan ibadah korban di sana. Beliau menyumbangkan seekor lembu dan 3 ekor kambing untuk dikorbankan dan daging2 tersebut diagih-agihkan kepada penduduk tempatan.

AMK Gelang Patah mengambil kesempatan untuk mengucapkan "SELAMAT HARI RAYA IDUL ADHA" kepada muslimin dan muslimat..

Tiada ulasan: