Jumaat, 2 Ogos 2013

PARTI KEADILAN RAKYAT NEGERI SEMBILAN

PARTI KEADILAN RAKYAT NEGERI SEMBILAN


KEADILAN lancar kempen “Percaya Pada Perubahan”, pendaftaran talian

Posted: 02 Aug 2013 02:36 AM PDT

KUALA LUMPUR 1 OGOS: KEADILAN hari ini melancarkan kempen pendaftaran anggota di bawah kempen "Demi Malaysia Yang Lebih Baik".
Kempen ini mempunyai dua fasa utama iaitu, fasa Kempen Dalam Talian yang bermula hari ini, dan fasa Jelajah Perubahan Rakyat yang akan bermula pada tarikh yang akan diumumkan kemudian.
Menurut Pengarah Biro Pemantapan dan Penambahan Ahli, Nurul Izzah Anwar, bagi Kempen Dalam Talian, borang permohonan keanggotaan boleh diisi secara atas talian di laman sesawang KEADILAN, DI SINI.
keadilan
Pemohon perlu menyediakan salinan kad pengenalan (depan dan belakang) untuk di muat-naik semasa mengisi borang atas talian tersebut. Yuran keanggotaan boleh dibayar atas talian dengan menggunakan kad kredit, paypal ataupun pemindahan dana dari akaun bank pemohon.

Nurul Izzah yang juga Naib Presiden menjelaskan, Jelajah Perubahan Rakyat akan merangkumi satu "roadshow" bersama pimpinan KEADILAN dan akan diadakan di setiap negeri bagi menerangkan prinsip-prinsip dan perjuangan parti kepada rakyat.
"Tarikh dan tempat untuk setiap roadshow ini akan diumumkan dari  masa ke semasa," katanya dalam kenyataan.
Beliau menambah, Kempen "Demi Malaysia Yang Lebih Baik" ini selari dengan kepercayaan bahawa rakyat Malaysia dahagakan sebuah Malaysia yang lebih dinamik, aman dan makmur.
"Sokongan daripada rakyat amat diperlukan untuk mencapai visi KEADILAN bagi meletakkan Malaysia sebagai negara yang disegani, baik dari aspek ekonomi, politik dan sosial.
"Kempen ini akan memerkasakan KEADILAN lagi sebagai sebuah kuasa politik yang akan terus mampu mengorak arus perubahan bagi negara ini, InsyaAllah," kata Ahli Parlimen Lembah Pantai itu.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=54724

Black 505: 3 pemimpin AMK didakwa Selasa ini

Posted: 02 Aug 2013 02:20 AM PDT


Tiga pemimpin Angkatan Muda Keadilan (AMK) menerima saman hadir ke Mahkamah Majistret Kuala Lumpur pada 6 Ogos depan atas tuduhan melanggar Akta Perhimpunan Aman 2012. 

Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin, timbalannya, Khairul Anuar Ahmad Zainuddin dan naib Mohd Nazree Mohd Yunus menerima saman itu selepas memberi keterangan di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi pagi tadi.

Menurut Shamsul Iskandar, mereka akan didakwa di bawah Seksyen 4(2)(b) atas tuduhan berhimpun di tempat larangan di perkarangan Masjid Al-Rahman, Universiti Malaya pada 26 Jun lalu sewaktu himpunan 'Blackout 505'.



Sebelum itu, Khairul Anuar dan Mohd Nazree pagi ini hadir ke ibu pejabat polis daerah Dang Wangi untuk memberi keterangan dipercayai berkaitan penglibatan mereka dalam perhimpunan Black 505.

Kedua-duanya menerima notis pada 12 Julai lalu, untuk hadir memberi keterangan pada hari ini.

Mereka memberi keterangan di bawah Seksyen 4(2)(b) Akta Perhimpunan Aman 2012. 

Sebelum itu Mohd Nazree dan Khairul Anwar memasuki IPD itu yang ditemani peguam A Jeyaseelen kira-kira jam 11.15 pagi.


Shamsul Iskandar yang juga ahli Parlimen Bukit Katil pula masih belum tiba sewaktu Khairul Anwar dan Mohd Nazree memasuki IPD itu.

Tiada ulasan: