Selasa, 2 Julai 2013

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Kesal gambar masjid dipijak

Posted: 01 Jul 2013 08:07 PM PDT




Banyak perkara yang kita terlepas pandang sebenarnya. Adakalanya kita pun memijak gambar masjid dan Kaabah yang terdapat pada sejadah secara tidak sengaja yang dihamparkan di masjid serta surau. Berhati-hati apabila melintasi sejadah yang terdapat gambar masjid dan Kaabah.

Kesal gambar masjid dipijak
2 Julai 2013 

BANDA HILIR - Tindakan sebuah pusat beli-belah di sini meletakkan gambar masjid bersama ucapan Selamat Hari Raya di atas lantai setiap pintu masuk pasar raya berkenaan mendapat bantahan orang ramai.

Ini kerana, tindakan mereka itu seolah-olah menggalakkan orang ramai memijak masjid, sekaligus dianggap satu penghinaan kepada umat Islam.

Peniaga, Aziz Embi, 58, mendakwa, kewujudan gambar masjid di atas lantai sejak kira-kira seminggu lalu amat dikesali kerana masjid merupakan simbol umat Islam, bagaimanapun pengurusan pasaraya terbabit meletakkan martabatnya di bawah tapak kaki.

"Pihak berkuasa juga diharap dapat menasihatkan pihak pengurusan pusat beli-belah ini dalam hal-hal berkaitan sensitiviti umat Islam," katanya.

Larangan tazkirah di bulan Ramadhan

Posted: 01 Jul 2013 08:05 PM PDT




Tazkirah kini dilarang, bagaimana mereka yang tak solat tarawih, tak solat fardu, yang bermain futsal, membeli belah, menonton wayang, melepak, lebih teruk lagi berjudi, berzina, rasuah di bulan Ramadhan terutamanya pada waktu malam.

'Saya tetap teruskan tazkirah biarpun ditahan'          
2 Jul 2013

KUALA LUMPUR: Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Nasrudin Hassan akan terus menyampai dan menganjurkan tazkirah sempena Ramadan ini walau apa keadaan sekalipun yang terpaksa dihadapi.

"Saman, saya ke mahkamah. Tangkap, saya ke penjara. Namun untuk membiarkan ummah ini jahil angkara kerajaan dungu ini, tidak sama sekali," tegasnya dalam facebook.

Beliau menyatakan demikian sebagai respons kepada kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Dakwah Islamiah dan Tugas-tugas Khas Negeri Pahang, Syed Ibrahim Syed Ahmad berhubung larangan mengadakan ceramah atau tazkirah sewaktu solat terawih.

Pekerja wanita berhak bertudung, pramugari MAS macamana?

Posted: 01 Jul 2013 05:33 PM PDT




Pekerja wanita berhak bertudung
1 Julai 2013

Semua majikan di negara ini mesti memahami bahawa wanita Islam berhak memakai tudung bagi melaksanakan kewajipan mematuhi perintah agama menutup aurat. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, segelintir majikan meletakkan syarat pekerja wanita yang beragama Islam dikehendaki membuka tudung kerana kurang faham tentang kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan.

"Bila kita faham kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan, kita tidak sewenang-wenangnya menyentuh hak dan agama masing-masing.

"Saya minta pihak berkuasa agama Islam memperjelaskan kepada pihak majikan berhubung kewajipan wanita Islam memakai tudung," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Selamatkah negara kita?

Posted: 01 Jul 2013 05:33 PM PDT




Sondol belakang curi kereta
1 Jul 2013
    
Kuala Lumpur: Kejadian langgar dan samun semakin menjadi-jadi apabila seorang lagi mangsa kerugian kira-kira RM80,000 selepas kereta Peugeot 208 dan wang tunai RM1,000 dilarikan dua lelaki dalam kejadian di Bukit Jalil di sini, kelmarin. Dalam kejadian jam 11 malam itu, mangsa yang berusia 25 tahun memandu seorang diri dan dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Puchong. Mangsa, Shakir Abd Aziz, 25, yang bekerja di sebuah pasar raya di sini berkata, kejadian itu hanya disedari selepas sebuah kereta Honda City yang berada di belakang tiba-tiba melanggar keretanya.


Mangsa culik disamun RM500, diperkosa
1 Jul 2013
   
Kuala Lumpur: Seorang wanita berusia 24 tahun terpaksa menempuh detik hitam dalam hidupnya apabila dia diculik dua lelaki sebelum disamun sebanyak RM500, kelmarin. Lebih malang, mangsa kemudian dibawa ke sebuah hotel murah di Batu Caves, di sini, sebelum dirogol seorang daripada suspek dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu. Menurut sumber, mangsa diculik dua lelaki berusia lewat 20-an itu ketika sedang menunggu bas di Taman Wahyu, di sini, untuk pulang ke rumahnya selepas bekerja.

RM15,000 upah 'cabut nyawa'
1 Jul 2013

Kuala Lumpur: Antara RM5,000 hingga RM15,000. Itu harga atau upah dikenakan pembunuh upahan yang turut digelar 'malaikat maut' bagi membunuh atau menghapuskan sasarannya. Menurut sumber, RM5,000 hingga RM15,000 adalah harga dikenakan pembunuh upahan bagi sasaran biasa. Namun, harga itu boleh mencecah ratusan ribu ringgit sekiranya sasarannya golongan kenamaan, berpangkat tinggi atau pun personaliti.

Tiada ulasan: