Rabu, 16 Januari 2013

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Ceramah Umum

Posted: 15 Jan 2013 11:01 PM PST


Makan Malam bersama Tok Guru di Lenggeng

Posted: 15 Jan 2013 11:00 PM PST


Imam Masjid Jamek Rembau dipecat kerana berkhutbah

Posted: 15 Jan 2013 07:09 PM PST



Imam veteran (tua/warga emas) pesan pada imam muda jangan gentar untuk menyampaikan kebenaran dengan berkhutbah walaupun akan diambil tindakan kena pecat.

Rembau 13 Jan 2013 – Bekas Imam Masjid Jamek An Nur Pekan Rembau atau lebih dikenali oleh orang Rembau sebagai Imam Rosli menceritakan pengalaman beliau yang dipecat pada lewat tahun 90an kerana beliau berkhutbah cara Rasulullah SAW, bukannya membaca teks khutbah. Beliau berpesan kepada imam-imam muda pada ketika ini supaya jangan gentar untuk berkhutbah untuk menaikkan semangat para jemaah untuk menghayati dan mengamalkan Islam sepenuhnya.

Imam Rosli berucap dalam majlis meraikan veteran PAS DUN Chembong di rumah Tn Hj Idris di Kg Tanjung Sena.

Seterusnya Imam Rosli mengingatkan bahawa golongan veteran ini memainkan peranan besar dalam perjuangan Islam dan semasa kempen pilihanraya. Imam Rosli menyeru kepada golongan veteran agar sentiasa menunaikan solat hajat, bertahajjud serta bermunajat agar Islam di beri kemenangan di Negeri Sembilan.

Turut sama dalam majlis bersama veteran PAS DUN Chembong ialah YB Hj Mohamad Taufek Abd Ghani (Pesuruhjaya PAS N.Sembilan/ADUN Paroi) dan Dr Rosli Yaakop (AJK PAS Pusat).

Dalam perkembangan lain seorang pendakwah terkenal dengan program motivasi remaja dan pelajar, Ustaz Nor Azman Mohamad telah diberi surat amaran untuk tidak lagi bekhutbah Jumaat di mana-mana masjid di daerah Seremban susulan beliau berkhutbah Jumaat di sebuah surau Sekolah Menengah Kebangsaan Agama yang tersohor di Seremban.

Gambar Imam Rosli yang begitu bersemangat berucap walaupun sudah uzur serta surat amaran terhadap Ustaz Nor Azman kerana berkhutbah di http://rembau-hari-ini.blogspot.com/2013/01/imam-masjid-rembau-dipecat-kerana.html

Tiada ulasan: