Pengikut

Nuffnang

Khamis, 2 Februari 2012

R Sivarasa - Ahli Parlimen Subang

0 ulasan
sumber :-

R Sivarasa - Ahli Parlimen Subang


Pesta Ponggal di Bukit Lanjan

Posted: 02 Feb 2012 06:06 AM PST

YB Sivarasa turut hadir bersama di Pesta Ponggal yang dianjurkan oleh Pejabat ADUN Bukit Lanjan, YB Elizabeth Wong  baru-baru ini. Program juga turut dihadiri pimpinan PKR Cabang Subang bersama ahli Majlis Kawasan.



The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah

0 ulasan
sumber :-

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah


MENGANTUK

Posted: 02 Feb 2012 07:18 PM PST

Tak reti koi nak cakap dari segi sains nya apa dia ngantuk ni.  Yang koi tau, kalau kurang tidur malam sebelumnya, hari esuknya tentulah ngantuk.  Menguap tak sudah-sudah adalah tanda mengantuk. Dan kalau badan terlalu letih, kemudian, tidur hanya sekadar se jam dua sahaja, memanglah badan jadi lemah dan mengantuk.

Bila mengantuk semua kerja tak dapat disempurnakan dengan baik.  Tak usah nak minum kopi pekat atau lain-lain minuman menahan mengantuk.  Kalau minum juga banyak kopi kelat untuk tahan mengantuk, nanti badan jadi lebih lemah lagi.

Kalau kita memandu, ada lebih baik cari-cari tempat selamat sikit, dan parkir kereta baik-baik, dan tidurlah se jam dua, supaya keadaan mengantuk kita dapat diatasi sedikit.

Kalau memandu sambil mengantuk, akan ada split second kita akan berkhayal, dan diwaktu itulah banyak accident boleh berlaku, kecuaian manusia, dan memandu didalam keadaan mengantuk itu boleh membawa padah, dan tidak kurang juga boleh membawa maut.

Hari ini koi ngantuk betul; dari minggu lepas lagi, dapatlah tidur kurang dari 3 jam sehari.  Hari ni nak kuat-kuat kan badan dengan harapan nak menziarahi beberapa kampong dalam DUN Jenderak, bersantai disana sini, bawa air kopi dan teh didalam bekas dengan bawa sedikit biskut, di mana nampai orang berengger (berkumpul sambil berehat) koi akan berhentikan kereta dan minum kopi bersama-sama dengan tak perlu bercerita hal-hal politik, tetapi bercakap perkara-perkara cakapan lazim di kampong sambil minum-minum.

Kerja gitu selalu koi buat, dan kira-kiranya hari ni nak buat gitu juga; kopi dah target beberapa kampong di kedai-kedai kampong; tapi apa boleh buat hari ini betul-betul mengantuk.  Nak hayun kaki pun berasa tak larat, jauh sekali nak pandu kereta dalam keadaan begini.

Maka koi nak tidur sebentar sehingga waktu solat Jumaat nanti.  Sebelah petang, kalau tak hujan, boleh koi teruskan hasrat koi nak ziarah kampong-kampong didalam DUN Jenderak.  Moga-moga mengantk ni hilang dan ada sedikit tenaga agar hasrat koi nak lawat kampong-kampong tu berjaya; kalau tak terdaya juga kerana terlalu letih, maka tak dapat koi nak buatlah; nak tangguh hari esuk tak boleh kerana pada hari esuk koi dah ada 2 program kat Melaka, satu majlis Dialog dan satu lagi Majlis Ceramah, kedua-dua Majlis itu adalah di kawasan Parlimen Alor Gajah dan kedua-duanya di kawasan Felda.

Koi akan pergi ke Melaka dengan orang kanan koi, Bendahari PKR Cabang Kuala Krau, Bendahari Wanita Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR dan Bendahari koi sendiri, iaitu isteri koi, Kak Hendon.

Dengan Kak Hendon ni senang, koi tak susah-susah nak cari drebar.  Dia boleh pandu kereta, koi pun boleh pandu kereta.  Kalau dia letih dan ngantuk, koi lah yang pandu kereta, dan kalau koi letih dan ngantuk, Kak Hendonlah yang pandu kereta.  Mana-mana kami pergi, senang, sewa satu bilik, kami kongsilah, dan hubungan suami isteri lagi baik dengan cara itu.

Mana-mana tempat ceramah, koi tak ambik duit sumbangan dari penganjur-penganjur.  Koi malu betul kalau ambik duit dari penganjur.  Ada penganjur yang sediakan sumbangan, dua tiga ratus ringgit, tapi koi takkan ambik.  Koi kira koi berjuang dan berkorban, dan penganjur itu juga berjuang dan berkorban, maka tak perlu penganjur sediakan duit untuk koi, kalau koi ambik duit, dimanakah nak dikatakan bahawa kita ni berjuang dan berkorban!

Susah? Memang susah.  Tak ada perjuangan yang tak susah, tetapi kejayaan daripada kesusahan itulah yang memberikan kepuasan didalam perjuangan ini.

Koi pun berkira-kira juga, di tempat ceramah yang jauh dari kampong koi, koi akan tidur di sana, iaitu di rumah-rumah anggota parti; kalau tak ada rumah anggota parti, koi menginaplah di hotel budget dengan sewa yang rendah.  Makan minum?  Koi orang tua, bukan banyak sangat makan minumnya!

Didalam satu bulan memang koi rezabkan untuk aktiviti di DUN Jenderak, untuk mesyuarat PKR Kuala Krau, PKR Negeri dan PKR Pusat (sebab koi ni anggota MPP); kurang-kurang 7 hari setiap bulan koi tumpukan ke kawasan DUN Jenderak, hari-hari (malam-malam lainnya) koi membantu ceramah di kawasan-kawasan dan negeri-negeri lain.

Koi juga memberikan tumpuan kepada kerja-kerja yang diaturkan untuk Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal dan Task Force Felda Negeri Selangor, dan ceramah-ceramah koi atau dialog-dialog yang diaturkan untuk koi kebanyakannya didalam Rancangan-Rancangan Felda dan Perkampongan Orang Asal.

Dan memang koi malas nak terima panggilan untuk berceramah di luar kawasan Felda kerana penceramah-penceramah lain boleh dan jauh lebih steady dari koi berceramah di kampong bukan Felda dan bukan Orang Asal, pekan-pekan dan bandar-bandar.  Maka konsentrasi koi adalah di rancangan-rancangan Felda dan perkampongan Orang Asal.

Koi seronok buat kerja ni.  Letih pun jadi tak terasa, ngantuk pun boleh koi sengkang mata.  Ok, koi ngantuk sangat dah ni, boleh koi "mengeluh" sekejap?

Dr Syed Husin Ali tidak mahu dipanggil Yang Berhormat

Posted: 02 Feb 2012 04:33 PM PST

Banyak kali di perjumpaan terbuka Parti Keadilan Rakyat, Dr Syed Husin Ali meminta rakyat tidak memanggilnya dengan panggilan Yang Berhormat apabila beliau dilantik sebagai Ahli Dewan Negara.

Mengikut kata Anwar Ibrahim, amat sukar untuk mendapatkan persetujuan daripada Syed Husin Ali untuk dilantik sebagai seorang Senator, tetapi perlantikan itu dibuat juga semasa Syed Husin Ali tidak berada di Malaysia semasa beliau menunaikan Umrah di Mekah.

Tokoh ini cukup berbeza dengan pemimpin-pemimpin lain bahkan cukup jelas perbezaannya dengan wakil-wakil rakyat Barisan Nasional yang kadang-kadang menunjukkan rasa kurang senang kalau mereka tidak dipanggil "Yang Berhormat Dato".

Ada juga wakil-wakil rakyat Pembangkang yang tidaklah meminta sangat mereka dipanggil Yang Berhormat atau Yang Berhormat Dato atau YB Dato, tetapi mereka sangat berkenan jika mereka dipanggil sedemikian itu.

Saya banyak menguji wakil-wakil rakyat ini dengan memanggil mereka YB; mereka nampaknya berkenan dan tidak ada sedikit pun jelingan mata agar panggilan itu tidak dibuat.  Kita tahu dari jelingan mata atau body languange samada gelaran itu serasi dengan kehendaknya atau pun tidak.

Saya cuba memanggil YB kepada Sdr Sivarasa, Ahli Parlimen Subang dari Parti Keadilan Rakyat, beliau terus menyatakan kepada saya, "Suhaimi, kita orang perjuangan kan?  Harap tidak lagi panggil saya YB."

Yang lain-lain saya uji begitu jugalah dengan panggilan YB.  Nampaknya, reaksi mereka suka dengan panggilan itu.

Didalam Majlis kadang-kadang kita perlu menggunakan panggilan YB itu, tetapi di luar majlis, panggilan itu adalah tidak sesuai bagi pejuang-pejuang rakyat.  Biarlah mereka yang bukan pejuang-pejuang rakyat itu tergila-gila dengan panggilan YB. 

Saya melihat bahawa bekas-bekas anggota PRM didalam PKR, mereka menggunakan panggilan SAUDARA dan perkataan Saudara itu tidak tertumpu kepada lelaki sahaja kerana perkataan itu membawa maksud Comrade.  "Cpomrade" ini adalah perkataan yang sangat dihargai didalam perjuangan rakyat menandakan bahawa mereka adalah pejuang-pejuang sejati, yakin meyakini dan percaya mempercayai.

Tidak menjadi masalah kepada Anwar Ibrahim jika beliau dipanggil SAUDARA sahaja kerana beliau adalah orang perjuangan!

Namun, ramai lagi dari wakil-wakil rakyat PKR yang bergelar Dato, semacam kurang berkenan kalau mereka dipanggil Saudara, maknanya sikap "UMNO-MCA-MIC" mereka masih menebal dibidang penggelaran ini, dan ertinya semangat kekitaan, kerakyatan, comradeship menghadapi batasan-batasan tertenu.

Maka selepas ini, saya mahu kembali kepada semangat perjuangan dan saya akan memulakan gelaran dengan menggunakan perkataan Saudara dan bagi wanita yang bukan dari bekas PRM akan saya gunakan perkataan Saudari.  Harap tidak ada wakil rakyat atau Dato yang terkilan!

Bangsa Malaysia belum wujud....!

Posted: 02 Feb 2012 04:07 PM PST

Pergilah ke mana-mana di Malaysia ini, rakyat Malaysia masih dikenali dengan ethniknya sendiri, Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan, Murut, Orang Ulu, Orang Asal....dsb.

Bahkan didalam kad pengenalan pun rakyat Malaysia dikenali dengan ethnik kaumnya dan tidak dikenali dengan bangsa Malaysia.

Parti DAP pernah menjadikan Bangsa Malaysia sebagai pengenalan kepada rakyat Malaysia dengan gelaran Malaysian Malaysia atau Malaysia untuk rakyat Malaysia.

Usaha daripada DAP itu adalah satu usaha yang baik dan didalam kontek itu DAP mahukan rakyat negara ini dikenali sebagai rakyat Malaysia untuk sebuah Negara Malaysia.  DAP menolak politik perkauman dan Perlembagaan Parti DAP jelas menyatakan bahawa DAP menolak perkauman.

DAP yang rata-rata dianggotai oleh kaum Cina, sedikit kaum India dan segelintir kaum Melayu dan kaum-kaum lain tidak berjaya menyemaikan semangat Malaysian Malaysia kerana dasar multi-racialism itu telah dibelasah oleh parti-parti perkauman sebagai konsep perkauman Cina, dan yang membelasah konsep pengenalan bangsa sebagai Bangsa Malaysia itu adalah parti-parti perkauman seperti UMNO, MCA dan MIC.

Parti Rakyat Malaya dan Parti Boroh Malaya (yang diharamkan oleh Kerajaan Perikatan) bergabung didalam sebuah organisasi politik bergelar Socialist Front atau Barisan Sosialis; juga memperjuangkan politik yang bebas dari perkauman.  Namun begitu Parti Rakyat Malaya dianggotai secara majoritinya oleh orang-orang Melayu dan Parti Boroh Malaya pula dianggotai secara majoritinya oleh orang-orang Cina walaupun kedua-dua parti itu menolak politik perkauman dan memperjuangkan kepentingan rakyat marhaen tanpa mengira kaum.

Politik perkauman digunakan oleh UMNO, MCA dan MIC bagi melebarkan pengaruh dikalangan kaum-kaum yang mereka wakili, dan parti-parti itu tidak segan silu menggunakan dasar perkauman yang sempit bahkan berusaha menakut-nakutkan kaum masing-masing jika tidak menyokong parti-parti perkauman itu.

Parti-parti poloitik yang mendahului zamannya didalam memperjuangkan multi-racialism sukar mendapat sokongan rakyat kerana parti-parti itu dimomok-momokkan akan menghilangkan kekuasaan satu-satu kaum yang dipelopori oleh parti-parti perkauman seperti UMNO, MCA dan MIC.

Anihnya, parti-parti perkauman ini boleh bergabung didalam Perikatan dan Barisan Nasional membawa kita kepada pemahaman bahawa parti-parti perkauman ini bukanlah ikhlas dan jujur memperjuangkan hak dan kepentingan kaum-kaum yang kononnya mereka wakili tetapi hanya menggunakan isu perkauman sempit semata-mata untuk mengekalkan pengaruh dikalangan kaum-kaum itu.

Selagi parti-parti perkauman ini bertunjangkan kepada dasar perkauman selagi itulah Bangsa Malaysia sukar dapat diwujudkan.

Saya pernah membawa ahli-ahli keluarga saya melawat Indonesia lebih dari 20 tahun yang lampau; kami bertandang ke Jakarta, Bogor, dan Bali.

Di Jakarta saya secara tidak sengaja bertemu dengan Professor Sutan Takdir Ali Syahbana, seorang professor di Pengajian Melayu di Universiti Malaya, seorang rakyat Indonesia.  Kami sama-sama menaiki pesawat dari Jakarta ke Bali.  

Saya menyapai dia dan tidak mungkin beliau boleh mengenali saya kerana saya hanyalah salah seorang student dari kalangan ribuan student di Universiti Malaya.

Saya bertanyakan kepada Professor itu mengenai tempat asalnya; tetapi jawapannya menyukarkan saya untuk bertanya soalan kedua kerana dia menyatakan dia adalah rakyat Indonesia; saya merasakan bahawa dia faham soalan saya kerana dia begitu lama tinggal di Kuala Lumpur.  Tetapi dia tetap mengekalkan jawapannya bahawa dia adalah orang Indonesia.  Begitu menebal semangat nasionalisme Indonesianya, tidak dia mahu menyatakan bahawa dia itu orang Sunda atau Jawa atau Bugis atau lain-lain tempat di Indonesia.

Sebelum itu saya bertemu seorang lelaki yang dari mirip mukanya adalah berketurunan Tionghua.  Dia juga mahu ke Bali, dan dia datang dari Pontianak.

Akhirnya saya bertanyakan kepada beliau samada beliau seorang bangsa Cina.  Dengan penuh senang dan selamba dia menjawab, "Bukan Pak, saya seorang bangsa Indonesia!"  Saya meneruskan soalan saya dan setelah beberapa ketika barulah dia menjawab bahawa beliau adalah dari ethnik Cina.

Saya tanya lagi samada didalam keluarganya mereka ngomong bahasa Cina, dia menjawab, "Tidak Pak, kami ngomong bahasa Indonesia."

Dua dekad yang lalu saya melawat Beijing dan disebuah kedai kain sutera ada dua rombongan bas, yang rupa paras mereka adalah Cina.  Tetapi mereka menggunakan Bahasa Indonesia.  Mereka hanya menggunakan bahasa Cina dengan penjual-penjual di kedai sutera itu, namun, sesama mereka, bahasa Indonesia digunakan.

Saya merapati mereka dan bertanya kenapa mereka menggunakan bahasa Indonesia dan tidak bahasa Cina, mereka jawab dengan mudah, "sudah biasa Pak".

Saya tidaklah nak mengatakan bahawa dengan hanya menggunakan bahasa Malaysia, maka kita boleh dikenali sebagai rakyat Malaysia seperti yang digunakan oleh orang Indonesia.  Tetapi ingin saya nyatakan bahawa orang Indonesia meletakkan Indonesia sebagai pengenalan mereka samada mereka itu datangnya dari Medan, Pekan Baru, Kerinci, Sunda, Jawa, Bugis/Sulawesi, Banjarmasin, Bali dan sebagainya.

Tetapi di Malaysia ini pengenalan utamanya adalah kaumnya, Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan dsb, dan selepas itu barulah ingin dikenali sebagai rakyat Malaysia.

Walaupun 1Malaysia diperkenalkan oleh Najib Tun Razak, beliau sendiri enggan menyatakan bahawa beliau itu mahu dikenali sebagai Malaysia dahulu sebelum Melayu, kononnya, tidak mahu bercanggah dengan Timbalannya, Muhyidin Yassin yang mengisytiharkan bahawa baginya, beliau mahu dikenali sebagai Melayu dahulu kemudian barulah Malaysia.

Kalau pimpinan setinggi itu pun enggan dikenali sebagai Malaysia, apatah lagi rakyat diperingkat bawah.  Orang Melayu umpamanya suka dikenali dengan tempat datangnya seperti Kelantan, Kedah atau Perlis.

Perjuangan menegakkan hak untuk rakyat marhaen tanpa mengira kaum adalah suatu perjuangan yang besar dan tembok-tembok perkauman yang ditegakkan oleh parti-parti perkauman seperti UMNO, MCA dan MIC perlu diruntuhkan dan diatas keruntuhan itu ditegakkan perjuangan untuk rakyat tanpa mengira perkauman.

Pakatan Rakyat bercakap didalam satu nada dan pimpinan parti-parti didalamnya telah sama-sama menandatangani memorandum bersama bagi memperjuangkan kedaulatan Bahasa Melayu, Hak Istimewa Orang-Orang Melayu, Raja-Raja Melayu dan Perlembagaan Malaysia.  Semoga keberanian daripada pimpinan Pakatan Rakyat ini akan mencetuskan satu perjuangan bangsa yang tidak lagi berlandaskan kepada perkauman dan akan tercetus rasa sayang kepada Negara dan sayang kepada Malaysia!


Suara Sri Andalas

0 ulasan
sumber :-

Suara Sri Andalas


Placing Indians as GLC Directors Not the Answer

Posted: 02 Feb 2012 01:00 AM PST

By G Vinod, Free Malaysia Today

Selangor exco Dr Xavier Jayakumar says how can a few Indians in top positions solve the community's problems?

PETALING JAYA: Having Indians as directors of state government-linked companies (GLCs) does not solve the community's problems, says Dr Xavier Jayakumar, the Selangor executive councillor in charge of Indian affairs.

"How would placing Indians in top positions alone help the community, who are mostly from the low-income group?" asked Jayakumar, who was responding to a criticism by an MIC leader.

What the community requires, he added, was better access to educational facilities, better social safety net and skills training opportunities which the state government was offering.

Yesterday, MIC central working committee member KP Samy criticised Selangor Pakatan Rakyat government, claiming it had neglected the Indian community despite riding on the community's support in the 2008 general election.

Samy claimed that no Indians were appointed to top positions in the state GLCs and Kumpulan Semesta, a state-owned sand-mining company, only employed one Indian staff as a driver.

The MIC was also upset that the state government has appointed a corporate figure as director of the Selangor public library after the former director retired.

"Why didn't the state government promote the deputy director, an Indian woman, to that post? She has worked in the library for 30 years," said Samy.

Jayakumar, who is also Seri Andalas assemblyman, said that the Selangor state government had introduced various grassroots programme in the state to help the Indian community.

"Since taking over the state, we have allocated about RM16 million for Tamil schools over the past four years, and the funds are directly channelled to its Parent-Teacher Associations.
Bus subsidies

He also said that the state government was spending about RM2 million to provide skills training programmes under "intense Selangor programme" for all school drop-outs.

"And we recruit about 100 Indian youths for the programme annually. Did the previous Barisan Nasional state government conduct such programmes for the Indians?" asked Jayakumar.

Citing another example, Jayakumar said that the state government was spending hundreds of thousands just to provide school bus subsidies for students who come from the low-income group.
"And in my constituency alone, about 100 Indian students are benefiting from this programme," he said.

The state, Jayakumar added, had also provided some RM500,000 to assist low-income Selangor people who are in need of medical assistance such as cataract operations and dialysis.

Jayakumar called on Samy to learn proper management skills rather than indulging in petty politics.
"In Pakatan, we strive to promote good governance which would benefit everyone irrespective of their race and religion.

"And that's why we managed to have a surplus of about RM400 million last year which can be channelled to benefit all people in Selangor," said Jayakumar.
 
Corrupt- and scandal-free
 
He challenged Samy to name the Indians who were placed in high positions at GLCs such as Sime Darby, Tenaga Nasional Bhd and Pos Malaysia.

"And how many Indian directors-general are there in the ministries? Can Samy tell me?" asked Jayakumar.

Echoing Jayakumar's sentiments, Kota Alam Shah assemblyman M Manoharan said the Selangor government was more focused on improving the quality of lives of all in the state.

Instead of looking into racial barriers, Manoharan said it was more important for the state government to be corrupt- and scandal-free.

As for the Indian community, he said three-quarters of his constituents had benefited from the state's Jom Shopping programme for senior citizens, especially the Indians.

The DAP lawmaker also said the state had provided free tuition classes for all – mostly poor Indian students – in the state and for his area.

On allegations that an Indian women was by-passed to the post of Selangor library director, Manoharan said he was in the dark over the matter as he was under ISA detention then.

"But I feel the government had decided on the best person for the job and the new director is very motivated. I know this because I'm also a director there," he said.

Isu Teoh Beng Hock: Tempoh 14 Hari Untuk Keluarga Buat Rayuan

Posted: 02 Feb 2012 12:30 AM PST

PUTRAJAYA 2 FEB : Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan keluarga mendiang Teoh Beng Hock membuat rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam sebelum ini yang menolak kebenaran membuat semakan kehakiman berhubung keputusan terbuka inkues kematian mendiang.

"Jadi Mahkamah hari ini bersetuju untuk memberikan kami kebenaran untuk membawa isu undang-undang ini untuk kami mendapatkan satu keputusan berkenaan perkara berkenaan," jelas peguam keluarga mendiang, Gobind Singh Deo.

Sehubungan itu, pihak keluarga Beng Hock diberi masa selama 14 hari untuk memfailkan notis rayuan bermula daripada hari ini dan mahkamah akan mengumumkan tarikh perbicaraan.


Antara pimpinan Pakatan Rakyat yang hadir memberi sokongan moral ialah Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Pengerusi DAP, Karpal Singh, Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat, Zuraidah Kamaruddin, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, dan Ahli Parlimen Lembah Pantai, NUrul Izzah.

Paling mencuri tumpuan adalah kehadiran anak mendiang Beng Hock yang baru mencecah usia 2 tahun selain kehadiran kedua ibubapa dan keluarga mendiang.

Selain itu, puluhan penyokong juga turut hadir memakai t-shirt dan banner tertera kata-kata sokongan demi menegakkan keadilan dalam perbicaraan kes kematian mendiang Beng Hock.

Beng Hock ditemui mati pada 16 Julai 2009 di koridor tingkat 5 Plaza Masalam, Shah Alam selepas hadir memberi keterangan di Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang terletak di tingkat 14 bangunan berkenaan.


Sumber: TVSNEWS

Anak Muda Kampung Nak Senang

0 ulasan
sumber :-

Anak Muda Kampung Nak Senang


Makan Malam bersama Md Sabu 26 Feb 2012 Tampin

Posted: 02 Feb 2012 01:29 AM PST



MAKAN MALAM DAN PELANCARAN DANA
Majlis Makan Malam dan Pelancaran Dana Pilihan Raya PAS Tampin
Bersama Tuan Hj Mohamad Sabu - Timbalan Presiden PAS
Tarikh : 26 Feb 2012, Ahad
Jam : 8.30 mlm
Tempat : Markas PAS Cawangan Tampin, Batu 2 3/4, Jln Repah, Tampin, N.S

Tiket VVIP RM 50 , Tiket Biasa RM25

Hubungi :
Hj Rosli Idris 013-6315181
Hj Abu Sufian 013-6303848
Iskandar 017-8050938

Maklumat dari http://pastampin.blogspot.com/

s

0 ulasan
sumber :-

s


JOM SHOPPIN BATU CAVES PADA 16 & 30 JANUARI 2012

Posted: 01 Feb 2012 08:37 PM PST

Seramai hampir 200 warga emas terlibat......













Majlis Jamuan Rakyat & Perasmian Gelanggang Futsal Kg.Baru Batu Caves oleh YB.Azmin Ali

Posted: 01 Feb 2012 08:23 PM PST


YB.Azmin sendiri yang melayan tetamu.....bukan senang nak merasa  VIP melayan kita makan.













Program ziarah warga emas & penyampaian SMUE YB.Amirudin Shari

Posted: 01 Feb 2012 08:05 PM PST





YB.Azmin Ali di Program membaca yasin dan tahlil di Surau Al-Ehsan, Kg.Baru Batu Caves

Posted: 01 Feb 2012 08:00 PM PST






Program Back To School YB.Azmin Ali & YB.Amirudin Shari

Posted: 01 Feb 2012 07:54 PM PST

Seramai 150 orang pelajar menerima sumbangan dalam program Back To School 













Program YB.Azmin Ali Turun Padang Ke Batu Caves

Posted: 01 Feb 2012 07:46 PM PST

Santai bersarapan pagi bersama rakyat di bawah pokok ketapang, kg.Nakhoda







Ziarah kematian di Taman Jasa



Menyelami masalah rakyat di Flet Selayang Makmur





Pimpinan

Angkatan Muda

Cabang