Isnin, 24 Disember 2012

Anwar Ibrahim

Anwar Ibrahim


Christmas Greeting

Posted: 24 Dec 2012 03:31 AM PST

Merry Christmas to all Christians in Malaysia!

May this festive season bring peace, joy and hope to all Malaysians.

As Christmas is the time to gather with family and with the people we love and cherish, let us give thanks to what we have and remember the less fortunate and those in need of shelter and the simple things we take for granted.

The Christian community is a vital part of our multi-cultural and multi-religious society. The relationship between the state and the Christian community should be warm and built on trust, and the fundamental liberties of all Christians as guaranteed by the constitution must be protected and upheld. This is essential for Malaysia to move forward as a nation united for peace and prosperity. A nation divided cannot achieve greatness.

So, on this auspicious occasion, may I reiterate that the happiness, security and prosperity of all Malaysians must remain the cornerstone of our nation's strength and resilience to face the challenges ahead. Let us remain united under the banner of peace, freedom, reform and justice for all.

Let us be committed to a Malaysia of equal partnership and a common goal. My colleagues in Pakatan Rakyat and I have worked hard over the years to reaffirm our commitment to a Malaysia for all Malaysians. In that spirit we would like to wish again a Merry Christmas to all our Christian brothers and sisters across the country.

Merry Christmas and a Happy New Year!

ANWAR IBRAHIM
LEADER OF THE MALAYSIAN OPPOSITION
Kuala Lumpur

Perutusan Hari Natal dan Tahun Baru 2013

Posted: 24 Dec 2012 03:16 AM PST

Selamat menyambut Hari Natal kepada masyarakat Kristian di Malaysia! Moga musim perayaan ini membawa keharmonian, kebahagiaan dan harapan kepada seluruh rakyat Malaysia.

Hari Natal adalah masa untuk bersama keluarga dan masa bersama dengan orang yang tersayang. Marilah kita bersyukur dengan kenikmatan yang kita ada dan tidak dilupakan juga kepada yang kurang bernasib baik.

Masyarakat Kristian memainkan peranan penting dalam masyarakat berbilang bangsa dan berbilang agama dalam negara kita. Hubungan antara masyarakat Kristian dan kerajaan seharusnya dibina atas kepercayaan dan semangat kerjasama, dan kebebasan fundamental mereka seperti yang termaktub dalam Perlembagaan wajib dihormati dan dilindungi. Ini adalah perkara yang sangat esential untuk Malaysia bergerak maju bersatu demi keharmonian dan kesejahteraan. Negara tidak tampak hebat dengan masyarakat yang tidak bersatu.

Sempena dengan kehadiran musim perayaan ini, saya ingin ulangi bahawa kegembiraan, kestabilan dan kesejahteraan seluruh rakyat Malaysia harus menjadi batu pengukur kepada kekuatan negara bangsa ini dan kemampuan untuk mengharungi cabaran di hadapan. Marilah kita bersatu di bawah panji keamanan, kebebasan, reformasi dan keadilan untuk semua.

Saya bersama teman-teman dalam Pakatan Rakyat bekerja keras bertahun-tahun untuk memastikan komitmen kami bahawa Malaysia ini adalah milik seluruh rakyat Malaysia. Dalam semangat itu, kami ingin sekali lagi mengucapkan Selamat Hari Natal kepada seluruh masyarakat Kristian di Malaysia.

ANWAR IBRAHIM

Tiada ulasan: