Khamis, 16 Ogos 2012

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


PAS Punca Perpecahan Orang Melayu?

Posted: 16 Aug 2012 01:14 AM PDT

Apakah punca sebenar perpecahan orang Melayu? Mari kita tengok balik apa yang berlaku di Negeri Sembilan pada April 1982…..Datuk Mokhtar Hashim ialah seorang mantan Menteri Belia dan Sukan Malaysia yang telah dijatuhkan hukuman gantung sampai mati setelah didapati bersalah atas tuduhan membunuh Speaker Dewan Undangan Negeri Sembilan, Mohamad Taha Talib.

Datuk Mokhtar Hashim telah ditangkap di rumahnya di Jalan 16/6 , Petaling Jaya jam 1.30 pagi. Ketika itu 8 hari lagi akan diadakan Pilihan Raya Umum Malaysia 1982 pada 22 April 1982. Puncanya kedua-dua mereka adalah musuh politik dalam UMNO Bahagian Tampin dan masing-masing berebut jawatan.

Peguambela bagi pihak Mokhtar Hashim ialah Dato Abu Zahar Ujang. Peneroka Felda yang menjadi saksi alibi tidak hadir semasa perbicaraan. Ketua polis yang menyiasat kes itu ialah Musa Hassan.

Sumber rujukan :

Najib perlukan Us Nasha utk pertahan N.Sembilan?

Posted: 15 Aug 2012 11:14 PM PDT

Apakah Najib perlukan Ustaz Nasharudin Mat Isa untuk mempertahankan BN di N.Sembilan? Apakah Najib tidak yakin lagi dengan Khairy Jamaluddin dan Mohamad Hasan memandang pada PRU 12 , 2008 BN hampir tumbang di Negeri Sembilan di mana Pakatan Rakyat telah memenangi 3 dari 8 kerusi Parlimen serta 15 dari 36 kerusi DUN.

Apakah Ustaz Nasharudin Mat Isa akan bertanding di kampung halaman beliau sendiri di Kg Air Melintang, Kota samada untuk calon Parlimen Rembau atau calon DUN Kota?

Dalam politik, apa-apa boleh berlaku.

Tiada ulasan: