Khamis, 28 Jun 2012

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


YB Salahuddin Ayub 30 Jun 2012 di Rembau

Posted: 28 Jun 2012 01:01 AM PDT

CERAMAH PERDANA
Tarikh : 30 Jun 2012, Sabtu
Masa : 9 mlm
Tempat : Kg Pedas Hilir, Rembau
Penceramah :
~ YB Salahuddin Ayub , Naib Presiden PAS
~ Ustazah Nuridah Salleh , AJK Muslimat PAS Pusat
~ S. Suria Narayanan , Naib Pengerusi DHPP Malaysia
~ Nazree Yunus , Ketua AMK N.Sembilan
~ Dr Rosli Yaakop , Timbalan Pesuruhjaya PAS N.Sembilan

Aduan pertukaran meter dan sikap pekerja TNB

Posted: 28 Jun 2012 12:04 AM PDT

Aduan Rakyat 28 Jun 2012 - Saya tinggal di kawasan perumahan kos rendah di Rasa, Hulu Selangor, Selangor, ingin membuat aduan tentang bil elektrik di rumah saya sangat tinggi setiap bulan mencecah RM500 lebih.

Saya bandingkan dengan rumah kawan saya di kuala lumpur rumah 2 tingkat dan mempunyai peralatan yang sama tetapi bil elektrik setiap bulan hanya RM200 lebih sahaja.

Saya telah membuat aduan di TNB dan pekerja TNB datang periksa tetapi pekerja TNB itu berkata peralatan di rumah saya "cap ayam" sebab itu bil elektrik tinggi.

Pekerja itu juga berkata sebenarnya dia bukan person in charge dan pekerja yang sebenar tidak dapat datang kerana mempunyai kerja lain. Adakah patut bukan bidang pekerja itu tetapi dia yang datang respon tentang aduan yang saya buat?

Dulu saya juga ada membuat aduan di TNB Rawang tentang sudah 3 bulan tiada pekerja meter reading datang ke kawasan perumahan saya tetapi pekerja disitu menyuruh saya mengumpul orang kampung dan membuat aduan di tv3.

Apakah fungsi mereka di situ?makan gaji buta? Saya harap ada pihak yang boleh menyelesaikan masalah ini kerana tiada guna membuat aduan di TNB.

Sekian, terima kasih.

By: liyana

Ceramah Umum

Posted: 27 Jun 2012 09:04 PM PDT


Tiada ulasan: