Rabu, 28 Mac 2012

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Rakyat dari Semenanjung tidak layak tinggal di Sabah?

Posted: 28 Mar 2012 02:33 AM PDT



Apakah benar keluhan di bawah ini ?

Rakyat dari Semenanjung tidak layak tinggal di Sabah?

Aduan Rakyat 28 Mac 2012 - Di sini saya ingin menyatakan permasalahan saya yang dilarang untuk tinggal lama bersama isteri dan anak-anak saya di Sabah. Saya telah berkahwin dengan isteri saya hampir 11 tahun semasa dalam perkhidmatan Angkatan Tentera Malaysia. Saya dikurniakan dua orang anak.

Masalah timbul bila sama telah tamat dalam perkhidmatan. Saya tidak boleh tinggal bersama dengan isteri saya di Tawau. Pada hal isteri saya adalah penduduk tetap di Sabah.

Saya tidak dibenarkan tinggal di Sabah lebih dari 3 bulan, selapas itu saya dikehendaki keluar dari Sabah dan masuk semula untuk tempoh 3 bulan lagi. Cuma sekarang ini saya diberi visa lawatan selama 1 tahun yang akan tamat tempoh pada awal Januari 2013 nanti.

Isteri saya tidak boleh menjamin saya untuk tinggal di Sabah dengan lama lagi.

Tapi yang menjadi kehairanan saya kenapa warga asing yang berkahwin dengan penduduk Sabah boleh dijamin oleh pasangan masing-masing dan boleh juga mencari kekayaan di Sabah sehingga berjaya.

Sedangkan saya warga Malaysia tidak boleh tinggal menetap di Sabah dan hak-hak kami dinafikan oleh Pemerintah Sabah.

Adakah Sabah bukan sebahagian dari Malaysia, bagaimana dengan selogan PM kita Gagasan 1Malaysia.

Wassalam.

By: sharinnizal

http://www.aduanrakyat.com.my/rakyat-dari-semenanjung-tidak-layak-tinggal-di-sabah#more-12004

Statistik dari http://beritasemasa.com/warga-asing-di-sabah-malaysia

Kes serangan asid terhadap wanita berulang di KL

Posted: 27 Mar 2012 11:13 PM PDT



Pada tahun 2011 terdapat 15 kes serangan asid terhadap orang awam di sekitar Lembah Kelang dan 2 kes di Seremban yang sehingga kini gagal diselesaikan oleh pihak berkuasa. Kes-kes dan gambar mangsa serangan asid sebelum ini di http://amkns.blogspot.com/2012/02/penyerang-asid-kembali-serang-warga.html

2 lagi wanita disimbah asid di Rawang

28 Mac 2012 KUALA LUMPUR — Seorang wanita dan seorang gadis menjadi mangsa simbahan asid oleh dua lelaki ketika menunggu bas di Batu 16, Rawang, dekat sini semalam.

Ketua Polis Daerah Gombak, ACP Abdul Rahim Abdullah berkata, dalam kejadian kira-kira 7 petang itu, S.Rani, 46, dan Nuraqilah Osman, 16, telah disimbah asid oleh seorang daripada suspek yang berjalan kaki.

Beliau berkata, suspek telah meragut rantai leher Rani sebelum melarikan diri ke kawasan berhampiran.

"Semasa melarikan diri, seorang daripada suspek itu menyimbah cecair dipercayai asid ke arah wanita itu yang turut mengenai mangsa kedua menyebabkan belakang badannya melecur," katanya dalam satu sistem pesanan ringkas malam ini.

Abdul Rahim berkata, Nuraqilah menerima rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Selayang manakala Rani, yang cedera di muka, leher, tangan serta dada, masih dirawat di hospital sama.

"Mangsa tidak dapat mengecam identiti kedua-dua suspek kerana semasa kejadian, keadaan gelap dan perlakuan suspek terlalu pantas," katanya sambil menambah kes itu disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan. — BERNAMA

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0328&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_01.htm

Thief splashes acid on woman and student

The serial splasher had struck fear among Klang Valley residents between March and May last year, with more than 20 people suffering burns.

The attacks began on March 2, 2011, when eight students and a teacher from SK Bukit Bandaraya in Jalan Bangkung, Bangsar, were splashed with a corrosive liquid by a motorcyclist.

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2012/3/28/nation/11002353&sec=nation

Balik rumah tubuh berasap

"Sebelum kejadian, dua lelaki terbabit dilihat bersandar di palang pondok menunggu bas itu sebelum mereka menegur seorang wanita berumur. Malah, saya juga nampak seorang daripada lelaki terbabit memegang botol tetapi menyangkakan ia minuman.

"Ketika wanita itu sedang bercakap dengan kedua-dua lelaki terbabit tiba-tiba mereka meragut rantai emasnya dan dia cuba melawan tetapi disimbah asid dari botol yang dibawa seorang daripada lelaki itu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini, malam tadi.
Nur Aqilah berkata, wanita itu menjerit meminta tolong sambil memegang mukanya yang kemerahan akibat terbakar manakala dia rakan hanya mampu melihat kerana bimbang dicederakan penjenayah terbabit.

"Saya dan rakan cuba lari tetapi lelaki terbabit menyimbah baki asid ke arah kami dan dua lagi orang awam di pondok bas itu sebelum beredar dengan selambanya.

"Cecair itu kena pada belakang bahu saya dan tangan seorang wanita lain," katanya.

http://www.hmetro.com.my/articles/Balikrumahtubuhberasap/Article

Md Sabu, Chua Jui Meng 1 Apr 2012 di Kuala Pilah

Posted: 27 Mar 2012 09:28 PM PDT



JELAJAH DEMI RAKYAT NEGERI SEMBILAN
Tarikh/Masa : 1 April 2012 (Ahad), Jam 8.45 malam
Tempat : Bilik Gerakan DUN Pilah, Taman Sema, Jalan Melang (JPJ lama), Kuala Pilah
Bersama :
- Tn Hj Md Sabu
- Datuk Chua Jui Meng
- CheguBard
- YB Taufek Abd. Ghani,
- YB Ravi
- YB Aminuddin
- Dr. Rafaie
- YM Tunku Haji Harmy Tunku Hanan

Semua dijemput hadir

Pertanyaan : 013 6520582 (Hanif)

Tiada ulasan: