Khamis, 16 Februari 2012

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Pandangan Putera Yamtuan isu isi Khutbah Jumaat

Posted: 15 Feb 2012 06:29 PM PST



Berikut merupakan pandangan Yang Amat Mulia Tunku Zain Al-'Abidin ibni Tuanku Muhriz berkenaan isu Khutbah Jumaat yang tidak terdapat siri cerita menarik sebagai pengajaran seperti mana yang terdapat dalam kuliah atau tazkirah. Perkara ini harus diberi perhatian oleh JAKIM dan Majlis Agama Islam Negeri.

I have always enjoyed his lectures, which often include amusing anecdotes that do not feature in the usual Friday khutbah. (Saya senantiasa berasa seronok mendengar ceramah-ceramahnya, yang sering menyelitkan "anecdotes" (kisah-kisah benar yang pendek sebagai pengajaran) yang tidak terdapat dalam khutbah Jumaat.

Ikuti artikel penuh yang ditulis oleh Yang Amat Mulia Tunku Zain Al-'Abidin ibni Tuanku Muhriz di http://ideas.org.my/?p=4723

Pandangan Putera Yamtuan isu tarikh pilihanraya dan rejim

Posted: 15 Feb 2012 06:28 PM PST



Berikut pandangan Yang Amat Mulia Tunku Zain Al-'Abidin ibni Tuanku Muhriz mengenai tarikh pilihanraya dan mereka yang terlibat dalam proses tender dan kontrak serta isu rejim lama.

Those confident of the superiority of their products want a more transparent bidding and award process: it would not be necessary to have a friendly politician or civil servant on side. Those less confident about their products still prefer the ancien regime.

(Mereka yang yakin dengan keunggulan produk(perkhidmatan) yang ditawarkan mahukan tawaran(bidaan) tender atau kontrak yang lebih telus : mereka tidak semestinya rapat dengan ahli politik atau kakitangan kerajaan yang berpihak kepada mereka. Mereka yang tidak yakin dengan produk(perkhidmatan) yang ditawarkan, mereka akan memilih rejim yang lama)

Ikuti artikel penuh yang ditulis oleh Yang Amat Mulia Tunku Zain Al-'Abidin ibni Tuanku Muhriz di http://ideas.org.my/?p=4723

Dato Seri Nizar di Gemencheh 17 Feb 2012

Posted: 15 Feb 2012 05:21 PM PST



CERAMAH UMUM
Tarikh : 17 Feb 2012, Jumaat
Masa : 9 mlm
Tempat : Markas PAC Cawangan Felda Bukit Rokan Utara, Gemencheh, N.Sembilan
Penceramah :
- YB Dato' Seri Ir Hj. Mohammad Nizar Jamaluddin
- Ustaz Mohd Misbahul Munir Hj Masduki
- Zakaria Khalim

Tiada ulasan: