Rabu, 15 Februari 2012

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Komuter KTMB Papa Kedana, Lambat, Lantai Pecah

Posted: 15 Feb 2012 01:40 AM PST



Aduan Rakyat.Com, 15 Feb 2012 - Perkara ini telah lama saya harungi, amat lama. Malangnya semakin hari semakin teruk. Maintenance komuter tidak dijaga, sering rosak di tengah jalan atau di mana-mana stesen keretapi di mana saya terpaksa bertukar tren.

Ataupun perjalanan tertangguh dan terpaksa menunggu lebih lama lagi. Lantai train ada yang takut hendak dipijak kerana menjadi terlalu lembut sehinggakan terasa seperti nak pecah. Pergerakan tren pula terlalu lambat.

Saya tidak faham mengapa KTMB ibarat papa kedana dalam banyak-banyak sistem tren yang lain di mana penjagaan maintenance serta perjalanan tidak tepat pada masa lagi lembab.

Kata nak naik taraf perkhidmatan seperti swasta tapi swasta pada nama sedangkan segalanya sama seperti dahulu. Memang ada nampak perubahan dan peningkatan tapi berapa peratus berbanding dengan konsesi perkhidmatan keretapi lain yang muncul terkemudian daripada KTMB tetapi mampu memberi perkhidmatan yang jauh lebih bagus, selesa dan tepat pada masa.

Saya sudah naik bosan dengan rentak perkhidmatan KTMB ini dan tak tahu la bila nak sedar dan berubah. Yang sengsara kami pengguna perkhidmatan ini kerana kami bukan naik free, kami bayar!

Ke mana perginya wang keuntungan yang telah bertahun-tahun di pungut dan mengapa tidak digunakan untuk mempertingkatkan mutu perkhidmatan, kelancaran perjalanan serta kualiti tren yang disediakan untuk kami yang membayar segala perkhidmatan yang diberikan.

BERUBAH DAN BUAT SESUATU KTMB. JANGAN JADI SEPERTI KATAK DI BAWAH TEMPURUNG DAN NAK TUNGGU ADA KEJADIAN BARU NAK BERTINDAK. PERKHIDMATAN TREN YANG BARU PERGI BALIK KE IPOH PUN ORANG DAH KOMPLEN SAMPAI MASUK BERITA. ITUPUN TAK SEDAR LAGI?

By: Hannah

Sumber dari : http://www.aduanrakyat.com.my/perkhidmatan-komuter-teruk-lambat-lantai-pecah

Ex Jeneral di Port Dickson 17 Feb 2012

Posted: 14 Feb 2012 07:37 PM PST



CERAMAH UMUM
17 Febuari 2012 , Jumaat
Jam 9 malam
Di Markas Pakatan Rakyat, Sirusa, Batu 4, Port Dickson (rumah Pak Ngah)
Penceramah :
- Brigadier Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab
- YB Dato' Kamarul Baharin Abbas
- Wan Fauzuldin Wan Samad (Pesara Tentera/Blogger)

Semua dijemput hadir

YB Dato Ir Amiruddin 22 Feb 2012 di Seremban

Posted: 14 Feb 2012 07:37 PM PST



CERAMAH PERDANA
Tarikh : 22 Feb 2012 , Rabu
Masa : 9 malam
Batu 8, Pekan Pantai, Jalan Jelebu, Seremban
Penceramah :
- YB Dato Ir Hj Amiruddin
- YB Cha Kee Chin
- Dr Badrul Amin Baharon
- Dr Abd Aziz Bari
- Zulkefly Mohamad Omar

Semua dijemput hadir

Tiada ulasan: