Jumaat, 14 Oktober 2011

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Malang Melayu (UMNO) di Johor, untung India (PAS) di Paroi

Posted: 14 Oct 2011 12:49 AM PDT

Kesian orang Melayu di Kampung Belading Baru, Johor Lama, dah 2 tahun jambatan roboh belum diganti. Untung lagi orang India di Ladang Kombok di DUN Paroi , N.Sembilan. ADUN Johor Lama dari UMNO YB Asiah, manakala ADUN Paroi dari PAS YB Taufek. 15 Oktober 2011 Muhyiddin Yasin turun Paroi , melawat surau, melawat flet, malamnya rakyat di DUN Paroi dijamu dalam Majlis Makan Malam besar-besaran bersama TPM.

Tak percaya? Baca artikel Bandingkan India di Paroi (PAS), Melayu di Palong (UMNO) di http://amkns.blogspot.com/2011/10/bandingkan-india-di-paroi-pas-melayu-di.html



Penduduk Kampung Belading Baru masih tunggu jambatan
Berita Harian 14 Okt 2011

KOTA TINGGI: Penantian hampir dua tahun penduduk Kampung Belading Baru, Johor Lama, dekat sini, untuk menggunakan jambatan baru sebagai jalan alternatif ke Teluk Sengat dan sekolah berhampiran masih tidak menjadi kenyataan.

Jambatan yang sedia ada sebelum ini, roboh kira-kira dua tahun lalu dipercayai kesan daripada projek naik taraf benteng sungai yang dilakukan berhampiran kawasan jambatan terbabit.

Tinjauan ke kawasan terbabit mendapati masih wujud kesan struktur kayu daripada jambatan lama yang sudah roboh, namun tiada sebarang kerja pembaikan atau membina jambatan baru seperti dijanjikan sebelum ini.

Penduduk yang hanya mahu dikenali sebagai Ramli, berkata sejak jambatan berkenaan roboh, beliau terpaksa menggunakan jalan utama yang jaraknya kira-kira tiga kilometer untuk ke pasar serta menghantar anak ke sekolah di Teluk Sengat.

"Sebelum ini jika ada jambatan, jaraknya tidak sampai satu kilometer untuk ke pekan Teluk Sengat. Walaupun jambatan itu hanya boleh dilalui pengguna motosikal saja, ia memberi kesan kepada penduduk di sini yang majoriti masih menggunakan motosikal," katanya.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/PendudukKampungBeladingBarumasihtunggujambatan/Article

Jambatan uzur bimbangkan penduduk

KOTA TINGGI 10 Nov. 2009 - Penduduk di Kampung Belading Baru, Telok Sengat di sini bimbang terhadap keselamatan pengguna termasuk murid dan pelajar sekolah yang terpaksa melalui sebuah jambatan uzur dan menunggu masa untuk roboh di sini.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1111&pub=utusan_malaysia&sec=Johor&pg=wj_06.htm&arc=hive

Pegawai Polis terlibat sindiket curi kereta

Posted: 14 Oct 2011 12:47 AM PDT

Seorang pegawai polis telah ditahan dalam satu kes sindiket curi kereta mewah di negara ini yang melibatkan 38 buah kereta mewah yang bernilai lebih RM4 juta. Apa Bajet 2012 tak cukup lagi ke ganjaran untuk polis?

Cerita pegawai SPRM jadi penyamun, pegawai Polis jadi pengedar dadah, anggota Tentera jadi perompak yang dilaporkan di http://amkns.blogspot.com/2011/09/sprm-penyamun-polis-pengedar-dadah.html

Cop among 8 held for car thefts
13 Oct 2011


KOTA KINABALU: Police smashed a car theft syndicate operating in Brunei and Sabah with the arrest of eight suspects, including a police officer, and seizure of 38 luxury vehicles worth more than RM4 million.

State police Commissioner Datuk Hamza Taib said the modus operandi of the syndicate was to rent luxury cars in Brunei and smuggled them into Sabah where they were sold off.

He said police had recovered several stolen cars such as Mercedes-Benz, BMW, Honda, Toyota and Nissan here and in Penampang and Keningau.

The syndicate members would convince potential buyers that the cars were "clean".

They would then agree to register the vehicles for the buyers with the Road Transport Department (RTD).

"We began investigations in July, following a request from Brunei police to assist them in tracing stolen rented vehicles."

Hamza said investigations revealed that the syndicate had help from within the RTD for the issuance of registration cards and road tax.

So far, police had received reports from 18 buyers who claimed to have been deceived by the syndicate.

http://www.nst.com.my/nst/articles/23nohide/Article

Tiada ulasan: