Jumaat, 15 Julai 2011

anjung setiawangsa

anjung setiawangsa


HARI MEMPERINGATI PEJUANG BERSIH 2.O

Posted: 14 Jul 2011 09:38 PM PDT



Generasi BERSIH menganjurkan hari untuk memperingati seorang pejuang yang telah terkorban semasa demontrasi BERSIH untuk menuntut keadilan dalam sistem pilihanraya. 

Allahyarham Encik Baharuddin suami kepada Ketua Wanita Keadilan Cabang Setiawangsa yang terkorban semasa demontrasi 9 Julai 2011 Sabtu lalu kerana sesak nafas akibat terhidu gas pemedih mata yang ditembak oleh polis apco akan terus dikenang bukan sahaja sebagai shuhada malah sebagai seorang Revolusioner. 

Justeru itu satu perhimpunan aman sempena memperingati sejarah pemergian Allahyarham akan diadakan pada :- 

Tarikh. : 16 Julai 2011 
Hari. : Sabtu 
Masa. : 2.00 - 5.00 petang 
Tempat : Taman KLCC 
Pakaian : Baju kuning BERSIH atau baju kuning. 

Semua dijemput hadir beramai-ramai.. Setiap Sabtu kita KUNINGKAN seluruh negara.. 

Warna kuning warna Di Raja..Daulat Tuanku.. 

AGONG PAYUNG NEGARA TEMPAT RAKYAT MENGADU

Posted: 14 Jul 2011 08:25 PM PDT

Diberitakan presiden penaja USNO, Datu Badaruddin Mustapha memberi masa 14 hari untuk meluluskan partinya atau memberikan jawapan lulus atau tidak kepada ROS, atau mereka akan memohon perkenan SPB Yang di-Pertuan Agong campur tangan.

Sebelum ini BERSIH 2.0 juga memohon Agong campur tangan supaya perjalanan pilihan raya di negara ini berjalan dengan BERSIH. Sebelum mengadakan perhimpunan 907 pihak BERSIH 2.0 juga mengadap Agong!

Lihat rakyat jelata sekelian! kedudukan Raja-Raja sebagai payung untuk sekelian rakyat tumpang berteduh semakin di mertabatkan. Tidak timbul masalah derhaka kepada raja. Rakyat ada masalah kepada Raja-rajalah tempat mengadu!

RATU DAN MENTERI BRITAIN PAKAI KUNING UNTUK NAJIB!

Posted: 14 Jul 2011 06:23 PM PDT



Ratu Elizabeth berpakaian kuning sambut Najib sementara Menteri Pengangkutannya memakai tali leher kuning. Sama ada disengajakan atau kebetulan wallahu 'alam

Tiada ulasan: