Selasa, 26 Julai 2011

Angkatan Muda Keadilan Bagan Datoh,Perak Darul Ridzuan

Angkatan Muda Keadilan Bagan Datoh,Perak Darul Ridzuan


TERKINI!! Wan Ahmad Kena BOO Masa Berdebat Dengan Ambiga

Posted: 26 Jul 2011 03:41 AM PDT



Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Omar kini sedang diBOO oleh hadirin yang penuh sesak di Kompleks Media Karangkraf di Seksyen 15 Shah Alam.

Wan Ahmad berdebat dengan Pengerusi Bersih, Ambiga Sreevanesan dengan moderator Wan Saiful Wan Jan.

Ayat Wan Ahmad yang mencetuskan BOO oleh orang ramai ialah:

"SIAPA TAK MAHU PRU YANG BAIK? BARISAN NASIONAL JUGA MAHU PRU YANG BAIK"

Tambah Wan Ahmad lagi:

"TUAN-TUAN TIDAK MENGGUNAKAN AKAL FIKIRAN YANG WARAS. BILA (PEMBANGKANG) MENANG SEMUA KERUSI BARU PUAS!!"

"Parti BN, dia tidak menghentam SPR. Apb BN jumpa SPR, mereka bincang secara waras, ttp tuan2 guna media utk menikam kita"

Ayat yang sememangnya ditunggu-tunggu oleh orang ramai itu yang menganggap Wan Ahmad sebagai "jurucakap Umno-APCO" terus mencetuskan suasana hiruk pikuk dalam dewan yang memuatkan hampir 300 orang itu.

Mereka berdua dipertemukan oleh Kumpulan Karangkraf melalui akhbar tabloid Sinar Harian dengan tajuk "Apa Selepas 9 Julai"? yang mengupas isu tentang penyelewengan pilihanraya dan SPR cuba menjelaskan rasional di sebalik cadangan penggunaan sistem biometrik.

(PADAN MUKA MALAON PENCACAI Umno-APCO KENA BOOO KAH KAH KAH....)


Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar hari ini berdepan dengan hadirin yang mencemuhnya dalam debat dengan pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan.

Beliau juga 'dibu' beberapa kali sehingga terpaksa merayu kepada hadirin supaya memberinya peluang membuat penjelasan dalam debat yang dianjurkan oleh Kumpulan Karangkraf, sebuah pertubuhan media yang menerbitkan Sinar Harian dan beberapa majalah popular yang lain.

Wan Ahmad bertegas menjelaskan bahawa SPR tidak mempunyai kuasa menguatkuasa dan menolak tanggungjawab meminda undang-undang pilihan raya kepada Pejabat Peguam Negara.

"Jangan anggap SPR sebagai musuh," rayunya.

Dalam tindakbalasnya, Ambiga membidas SPR kerana tidak mengambil langkah pro-aktif meminda undang-undang yang lapuk.

"Awak yang menganggap orang ramai sebagai musuh. Jika SPR bertindak terhadap cadangan pembaharuan, kami akan sokong anda. Kami akan berjuang bersaam anda," katanya sambil diberikan tepukan gemuruh oleh hadirin.

Panel itu turut dianggotai oleh profesor dari UKM Datuk Shamsul Amri Baharuddin.

PENIPUAN KPD RAKYAT..... SEMUA BENDA NK EDIT KE???

Posted: 26 Jul 2011 03:30 AM PDT

ORANG ramai diminta menonton rakaman video yang diambil Polis Diraja Malaysia (PDRM) lapor akhbar pengampu nombor wahid kerajaan Rosmah Mansor, Utusan Malaysia [Utusan].

Mengapa orang ramai diminta menonton video tersebut? Jawapannya, berhubung isu BERSIH 2.0, kerajaan Rosmah Mansor mahu rakyat fikir Polis baik. Bila Polis difikir baik, maka rakyat akan jadi jahat.

ORANG ramai diminta menonton rakaman video yang diambil Polis Diraja Malaysia (PDRM) lapor akhbar pengampu nombor wahid kerajaan Rosmah Mansor, Utusan Malaysia [Utusan].

Mengapa orang ramai diminta menonton video tersebut? Jawapannya, berhubung isu BERSIH 2.0, kerajaan Rosmah Mansor mahu rakyat fikir Polis baik. Bila Polis difikir baik, maka rakyat akan jadi jahat.



lihat video di bawah untuk visual yang lebih jelas...



"Kambing pun tahu, yang pakai vest polis tu adalah Polis hohoho..."

Graduan di Malaysia masih sukar mendapatkan pekerjaan

Posted: 26 Jul 2011 03:29 AM PDT

KUALA LUMPUR, 26 Julai : Walaupun kadar pengangguran di Malaysia secara keseluruhannya telah menurun, namun bilangan graduan yang menganggur terus meningkat disebabkan faktor persaingan dan gaji yang rendah. Berdasarkan statistik, hampir 20% daripada penganggur terdiri daripada golongan berkenaan.

Kajian yang dilakukan oleh Straits Times mendapati kekosongan yang disenaraikan di JobsMalaysia kebanyakannya adalah dalam sektor perkilangan, pertanian dan pembinaan, menunjukkan kekurangan pekerjaan diperingkat siswazah.

Bloggerrakyat : Belajar berpuluh tahun demi sekeping kertas. Belum kerja lagi, hutang PTPTN dah berlambak. Ingatkan surat temuduga yang sampai, rupa-rupanya surat meminta hutang pula datang. Begitulah hidup sebagai graduan di Malaysia. Silap-silap, negara kita jadi macam Filipina, ada PhD tapi terpaksa jadi pembantu rumah dan pelayan di kelab malam.

Bukan semua graduan memilih pekerjaan dan bukan semua mengharapkan gaji yang lumayan, tetapi biarlah gaji yang diperoleh setimpal dengan pekerjaan dan taraf hidup semasa.

PATRIOT.... OH PATRIOT.....

Posted: 26 Jul 2011 03:26 AM PDT



BW BJ BERSIH DH MCM BW NARKOBA......

Tiada ulasan: