Selasa, 10 Mei 2011

www.telokkemang.blogspot.com/

www.telokkemang.blogspot.com/


Kenaikan Harga Gula Hadiah Kepada Kemenangan BN di Sarawak

Posted: 09 May 2011 10:38 PM PDT

Program Ceramah di Kuala Pilah pada 8 Mei 2011, Anwar sekali lagi menekankan bahawa sehari selepas menawan Putrajaya, harga minyak akan diturunkan. Hari ini 10 Mei 2011, Umno-BN telah menaikkan harga gula sebanyak 0.20 sen kepada RM2.30. Nyata rakyat di dahulukan, menanggung kekurangan dana negara kerana ketirisan, subsidi kepada Syarikat IPP kekal dan subsidi makanan dikurang/dihapuskan.

Kerajaan sekali lagi tidak melihat apa masalah yang telah dialami oleh seluruh rakyat dibawah yang mana mereka hidup dalam kedaifan yang teruk dan kalau sebelum ini dibebani oleh kenaikkan harga minyak dan sekarang gula pula menjadi mangsa, Pasti beban kos akan terus ditanggung oleh rakyat apabila kenaikan tersebut mempengaruhi barang-barang makanan yang lain.

Rakyat perlu lihat inilah hadiah yang diberikan oleh kerajaan setiap kali mereka memenangi pilihanraya dan kenaikkan harga gula adalah hadiah kepada kemenangan BN di Sarawak. Kerajaan BN tidak memperdulikan rakyat apa yang penting bagi mereka adalah kuasa agar mereka dapat meneruskan usaha merampas hak rakyat terutamanya subsidi.

Tiada ulasan: