Jumaat, 13 Mei 2011

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


Taib pucat lesi, Najib ketar dagu... kahkahkah...

Posted: 13 Apr 2011 09:11 PM PDT

Buaya pun tak sangka ada buaya dalam air yang tenang... kahkahkah... Tenang tenang pun tapi bergelora dibawahnya siapa yang tahu. Setenang tenang PRU ke 12 dulu nih, ramai tak sangka BN akan tersungkur 4 buah negeri, pertahankan Kelantan dan hilang majoriti dua pertiganya dalam Parlimen Malaysia.

Macam tu la juga dengan apa yang kita tengok dan bakal berlaku di Sarawak bagi PRN ke-10 kali ni. Kempen dah selesai lima hari, tak nampak sebarang gelombang besar walaupun terasa adanya gempa bumi. Tapi dari tinjauan suara rakyat di bawah terdapat satu arus senyap yang bakal memberi keputusan yang mengejutkan. Ini yang dikatakan arus bawah yang kuat takkan menampakkan rupanya dipermukaan air yang tenang malah ada dikalangan petugas parti yang yakin, beberapa kerusi milik PBB bakal terlepas kepada Pakatan Rakyat.

Sarawak ni cukup unik, mereka boleh memakai lambang BN dan PBB, tetapi dalam masa yang sama mereka boleh memakai dan memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat. Politik rakyat Sarawak tak mudah diduga, dan silent protes mungkin berlaku dengan Sarawak bakal mengikut jejak Kelantan pada tahun 1990.

Tsunami 2008 juga datang tanpa disangka banyak pihak, dan apakah tsunami itu bakal berlaku di Sarawak kali ini?

Rakyat Sarawak boleh melakukan perubahan...

Sumber: http://shalehudin.blogspot.com/

Tiada ulasan: