Ahad, 24 April 2011

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah


20 orang anak muda Kg Gong Halt mendaftar sebagai pemilih baru

Posted: 24 Apr 2011 06:15 PM PDT

Seramai 20 orang anak muda di Kg Gong Halt mendaftar sebagai pemilih baru didalam pertemuan diantara mereka dengan Haji Suhaimi Said, Ketua PKR Cabang Kuala Krau semalam.

Sdr Rohaimi yang menganjurkan Majlis pendaftaran sebagai pemilih itu berkata bahawa ada seramai lebih 60 orang anak-anak muda Kg Gong Halt yang mencapai kelayakan mengundi, tetapi lebih dari 40 orang lagi tidak dapat hadir kerana mereka bertugas di ladang dan di luar kampong.

Beliau meminta Haji Suhaimi agar dapat datang kembali ke Kg Gong Halt untuk membuat pendaftaran baru apabila beliau dapat mengumpulkan mereka yang belum berdaftar itu.

"Ada diantara mereka yang tidak faham bahawa mereka menjangkakan mereka telah berdaftar sebagai pemilih semasa menyertai dan mengisi Borang Permohonan Menjadi Anggota Parti Keadilan Rakyat setahun yang lalu," kata Rohaimi.

Didalam pertemuan itu yang turut dihadiri oleh bekas Ketua Kampong, Kg Gong Halt, perbincangan juga telah dibuat untuk mengadakan Majlis Ceramah di kampong itu memandangkan Markas PR sudah hampir siap disuatu kawasan yang boleh menampung kehadiran 1000 orang.

Bekas Ketua Kampong yang kini memimpin PAS Kg Gong Halt meminta PAS dan PKR mendapatkan penceramah-penceramah handalan dari kedua-dua parti itu.

Didalam Pilihanraya Umum 2008, UPU Kg Gong Halt telah memberikan undi majoriti kepada calon PKR untuk DUN Jenderak dan calon PAS untuk Parlimen Kuala Krau.

Ceramah PKR di Kuala Krau - Bergambar

Posted: 24 Apr 2011 05:22 PM PDT

YB Chai Tong Chai berucap dalam Bahasa Melayu, Cina dan Tamil - 24.4.11 Kuala Krau, di belakangnya Dato Fauzi Abdul Rahman dan Mohd Saludin Omar, bekas ADUN (UMNO) Kawasan Kerdau yang kini Pengerusi Tetap PKR Cabang Kuala Krau
Wanita Kuala Krau
Mohd Saludin Omar dan Dato Fauzi Abdul Rahman
Lebih 1000 hadirin
Hadirin terpaksa duduk diatas jalan
Mereka mendengar dengan tekun ucapan YB Chai Tong Chai, ADUN Chuah, Negeri Sembilan
Sejarah bagi Pekan Kuala Krau, inilah kali pertama lebih 1000 orang menghadiri Ceramah di Pekan kecil itu.
Hadirin

Tiada ulasan: