Ahad, 3 April 2011

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah


Tindakan Susulan Selepas Konvensyen Warga Felda dan Orang Asal Kebangsaan

Posted: 03 Apr 2011 07:23 AM PDT

Alhamdulillah, Konvensyen Warga Felda dan Orang Asal Kebangsaan anjuran Task Force Felda Negeri Selangor pada 2hb April 2011 di Kuala Kubu Bharu telah selesai dengan jayanya.

Lebih 1000 orang peserta telah hadir dan mendaftarkan diri. 3 Kertas Kerja yang penting mengenai masalah Peneroka Felda dan Generasi Baru Felda dan Orang Asal telah dibentangkan dengan menggariskan masalah dan cadangan-cadangan untuk diambil tindakan demi untuk kebaikan dan masa depan Peneroka dan Generasi Muda Felda dan Orang Asal.

Peneroka-Peneroka dan Generasi Kedua Felda dan Orang Asal yang hadir telah menunjukkan semangat yang tinggi dengan ikrar bahawa mereka mahu merubah keadaan dan akan berjuang dengan penuh yakin dan disiplin untuk kepentingan mereka dan generasi mereka yang akan datang.

Konvensyen tersebut telah dirasmikan oleh YAB Tan Sri Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor dan ditutup secara rasmi oleh Dato Seri Wan Azizah Wan Ismail.

Wan Azizah memberi pesanan bahawa keghairahan yang ditunjukkan di Dewan Serbaguna Kuala Kubu Bharu tersebut akan mati begitu sahaja jika tidak ada tindakan susulan. Dan hanya dengan tindakan susulan itu sahaja perjuangan peneroka-peneroka dan generasi muda mereka serta Orang Asal akan ditingkatkan.

Menyahut cabaran yang diutarakan oleh Konvensyen itu, Parti Keadilan Rakyat Negeri Pahang akan mengambil langkah-langkah untuk tindakan susulan.

Pada 9hb April 2011 bertempat di Kg Penderas, Kuala Krau suatu Himpunan untuk Orang-Orang Asal Kaum Jahut yang mendiami Kuala Krau, Temerloh dan Jerantut akan diadakan, dan dijangka 500 orang peserta akan menghadirinya dengan program-program penerangan, dialog dan forum yang dikendalikan oleh pemimpin-pemimpin masyarakat Orang Asal termasuk Tijah Yok Chopil, Bob Manolan, Yusri Ahon, Batin Berat, Pak Long Sudin, Ramli Lugan dan Shafei Deris.

Rumusan-rumusan yang dizahirkan disana akan memacu perjuangan Orang Asal bagi meningkatkan kesedaran mereka terhadap perjuangan bagi mereka di bidang sosial, politik, ekonomi, kesihatan dan pendidikan.

Dan kesedaran ini akan menjadi benteng kepada mereka untuk berhadapan dengan Pilihanraya Umum ke-13 nanti.

Pada 1hb Mei 2011 pula akan diadakan Himpunan Peneroka-Peneroka dan Generasi Muda Felda Kuala Krau yang akan diadakan di Felda Jenderak Selatan yang akan menghimpunkan peneroka-peneroka dan generasi kedua dari kawasan Parlimen Kuala Krau iaitu dari kawasan DUN Jenderak, DUN Jengka dan DUN Kerdau, satu kawasan yang diliputi oleh rancangan Felda yang sangat luas.

Kertas kerja yang akan dibentangkan akan memacu peneroka-peneroka disana kearah satu perjuangan yang besar yang mampu meletakkan mereka diatas landasan kesedaran yang tinggi bagi menghadapi apa juga rintangan dan masalah yang dihidangkan keatas mereka oleh Felda dan Kerajaan Barisan Nasional.

Sebenarnya, ini bukanlah satu permulaan untuk perjuangan mereka tetapi adalah satu peningkatan perjuangan dengan pemahaman-pemahaman baru.

Disamping itu, saya selaku Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal bagi Parti Keadilan Rakyat Negeri Pahang juga dengan kerjasama Jawatankuasa Biro tersebut di peringkat Negeri akan mengaturkan Himpunan-Himpunan yang sama untuk seluruh Cabang-Cabang PKR di seluruh Pahang.

Tindakan-tindakan susulan bagi menyahut cabaran yang dilimparkan oleh Presiden Parti diakhir Konvensyen di Kuala Kubu Bharu itu akan merebak ke seluruh rancangan Felda dan perkampongan Orang Asal di seluruh Pahang.

Dato Fauzi Abdul Rahman, selaku Pengerusi Majlis Pimpinan Parti Keadilan Rakyat Negeri Pahang sudahpun dimaklumkan tentang tindakan-tindakan susulan ini, dan Insya Allah, Parti Keadilan Rakyat Negeri Pahang akan mencapai tahap perjuangan yang besar diakhir tindakan susulan ini.

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

We provide all kinds of excessive property s that go about a find in a variety of styles, colors and sizes at wholesale price.All [url=http://www.g-marrybridal.com/cheap-prom-dresses/]prom dress[/url]
[url=http://www.g-marrybridal.com/mother-of-the-bride-dresses/]Mother of the Bride Gown[/url]
[url=http://www.g-marrybridal.com/wedding-dresses/]wedding dresses 2013[/url]
are cheap with clothes-horse styles associating apparels including draughtsman uniting dress, coast coalescence dresses, connubial gowns, bridesmaids dresses, prom outfits, flower skirt dresses & nourisher dresses.Even we can stock the services of open area customization and without coupled with size Shop affordable stunning wedding dresses at this very moment!lift hot shopping, array faultlessly for the tremendous wedding ceremony with the help of G-marry bridal.


http://www.g-marrybridal.com/

Tanpa Nama berkata...

best for you [URL=http://e--store.com/]lv online[/URL] , for special offer AFnWlVfl [URL=http://e--store.com/ ] http://e--store.com/ [/URL]

Tanpa Nama berkata...

purchase vQLGSvAl [URL=http://www.gucci-outlet2013.net/]fake gucci[/URL] , for special offer JNJWnUKV [URL=http://www.gucci-outlet2013.net/ ] http://www.gucci-outlet2013.net/ [/URL]

Tanpa Nama berkata...

best for you [URL=http://burberrytrenchcoat5.wordpress.com/]burberry outlet[/URL] and get big save MAWMVLJe [URL=http://burberrytrenchcoat5.wordpress.com/ ] http://burberrytrenchcoat5.wordpress.com/ [/URL]

Tanpa Nama berkata...

Hello. And Bye. Thank you very much.

Tanpa Nama berkata...

must check ysGhZoKq [URL=http://www.replica--designerhandbags.weebly.com/]designer outlet online[/URL] , for special offer ERLMsGJK [URL=http://www.replica--designerhandbags.weebly.com/ ] http://www.replica--designerhandbags.weebly.com/ [/URL]

Tanpa Nama berkata...

best for you ZzAOaHMS [URL=http://www.gucci-onlinestore.tumblr.com/]outlet gucci[/URL] , just clicks away YpwQDKpU [URL=http://www.gucci-onlinestore.tumblr.com/ ] http://www.gucci-onlinestore.tumblr.com/ [/URL]

Tanpa Nama berkata...

check this link, mtQdSUvH [URL=http://www.ugg--outlet-online.blogspot.com/]real ugg boots[/URL] for promotion code TqPqnoYO [URL=http://www.ugg--outlet-online.blogspot.com/ ] http://www.ugg--outlet-online.blogspot.com/ [/URL]