Isnin, 4 April 2011

AMK KEDAH

AMK KEDAH


KEADILAN umum bertanding 47 kerusi di Sarawak

Posted: 03 Apr 2011 11:16 PM PDT


SIBU: Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) akan bertanding di 47 buah kerusi Dewan Undangan Negeri bagi Pilihan Raya Negeri Sarawak kali ke 10, 16 April ini.

Perkara itu diumumkan pada majlis pengumuman calon dan penyerahan watikah bagi zon Sarawak Tengah dan utara yang diadakan di sebuah hotel di sini sebentar tadi.

Keadilandaily difahamkan sebanyak 4 kerusi lagi masih diperingkat rundingan oleh Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali di Kuching.

Ketua umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, KEADILAN bersama rakan Pakatan Rakyat dari Pas dan Dap akan memberikan saingan sengit kepada Barisan Nasional dalam pilihan raya tersebut.

"Kita akan bersungguh-sungguh berkempen dan memberikan penerangan kepada penduduk Sarawak untuk memberikan dokongan kepada Pakatan Rakyat.

"Pilihan Raya Sarawak kali ini merupakan sejarah kerana buat pertama kalinya Barisan Nasional diberikan tentangan paling sengit," kata anwar dalam ucapannya.

Hadir pada majlis tersebut ialah dua Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua dan Fuziah Salleh bersama-sama Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Sarawak, Baru Bian.

Program yang serupa turut diadakan bagi kawasan sarawak selatan yang dikendalikan Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali.

Berita lanjut menyusul

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=10555

Tiada ulasan: