Rabu, 15 Disember 2010

Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah, Johor Darulta'zim

Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah, Johor Darulta'zim


KONTRAKTOR MELAYU PULAU PINANG TERUS TERBELA DIBAWAH PAKATAN RAKYAT

Posted: 15 Dec 2010 08:21 AM PST

Kontraktor Melayu mendapat 100 peratus nilai projek Jabatan Pengairan & Saliran (JPS) dan 98 peratus nilai projek Jabatan Kerja Raya negeri (JKR) di bawah peruntukan kerajaan Pulau Pinang.
Itulah pendedahan yang dibuat oleh Ketua Menteri Pulau Pinang sekaligus menafikan dakwaan Umno Pulau Pinang yang mengatakan jumlah kontraktor melayu yang mendapat projek2 kerajaan negeri menurun. Kenyataan beberapa pemimpin Umno yang mendakwa bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang pimpinan DAP mendikriminasikan kontraktor melayu sebenarnya segaja dibuat untuk memberi gambaran buruk kepada kerajaan negeri tersebut. Bahkan kenyataan tersebut mungkin diberikan setelah beberapa kontraktor2 belaan Umno gagal mendapatkan projek yang dibuat secara tender terbuka.
Kerjaan Negeri Pulau Pinang yang memperkenalkan urustadbir Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT) telah berjaya memartabatkan kontraktor Melayu dengan sistem tender terbuka dan ianya juga telah membuktikan bahawa kontraktor Melayu memang berdaya saing secara terbuka.
Yang tak mampu saing hanya kontraktor Umno yang lembik, dayus dan bodoh sehingga terpaksa bergantung kepada kabel politik Umno dan hidup sebagai kontraktor kroni yang telah menyebabkan banyak projek kerajaan bermasalah sebelum ini.

PENDEDAHAN : SIAPA DRs ZAID YUSOF

Posted: 15 Dec 2010 07:20 AM PST

Gambar ini menunjukan Drs. Zaid Yusof sedang berbual rancak dengan 2 individu.
Salah seorang dari 2 individu tersebut adalah Special Branch (SB) yang sememangnya dahagakan maklumat2 penting untuk mereka laporkan kepada ketua mereka dan seterusnya akan memberikan maklumat tersebut kepada pimpinan Umno.
Jika perbualan/pertemuan ini adalah pertemuan biasa, ianya tidak menjadi isu namun jika pertemuan ini ada menyentuh atau memberi maklumat2 sulit parti maka wajarlah Drs Zaid Yusof digelar "PETUALANG" atau "PENGKHIANAT" parti. Dan tidak keterlaluan jika beliau dilabelkan sebagai "Perisik Umno" kerana beliau diberitakan masih lagi menjawat jawatan di dalam organisasi Umno.
Jika sebelum ini Drs Zaid begitu lantang mengatakan bahawa Datuk Chua Jui Meng yang dilantik oleh Presiden sebagai Pengerusi MPN Johor sedangkan tindakan atau gerakerja yang dilakukan oleh datuk Chua jui Meng sedikit sebanyak telah mengusarkan pimpinan Umno/BN sehinggakan Dr. Puad Zakarshi mengatakan bahawa impian PKR Johor akan menawan negeri Johor adalah angan2 kosong namun kenyataan Dr. Puad Zakarshi sebenarnya ingin menyembunyikan kegusarannya apabila melihat kesepaduan PKR, PAS dan DAP Johor semakin akrab.
Kepada Drs. Zaid Yusof, jika anda tidak keluar dari parti kami (Parti Keadilan Rakyat) percayalah bahawa kami (AMK) akan megeluarkan kamu dari parti ini seperti ANJING KURAP. Parti ini tidak memerlukan petualang seperti kamu untuk mejadi pimpinan dalam parti ini...

PENDEDAHAN WIKILEAKS : NAJIB "TUNDUK" DENGAN DAKWAAN SINGAPURA... KENAPA???

Posted: 14 Dec 2010 09:07 PM PST

Beberapa hari yang lalu, akhbar/media arus perdana semalam amat bernafsu memaparkan berita yang dicedok dari Wikileaks kemudian diputarbelitkan. Wikileaks dalam pendedahannya menyatakan bahawa mantan Perdana Menteri Singapura, Lee Kwan Yew dikatakan mengeluarkan kenyataan yang berbunyi "pegawai perisikan Singapura dan menteri kanan Lee Kuan Yew telah memberitahu pejabat Agensi Perisikan Australia bagi Penilaian Nasional (ONA), bahawa "ketua pembangkang Anwar 'memang melakukan dakwaan perilaku yang sedang dihadapinya'. "
DS Anwar telah menyangkal dakwaan atau kenyataan tersebut dan mencabar Lee Kwan yew menjadi saksi dalam perbicaraan Kes Liwat yang melibatkan DS Anwar Ibrahim jika benar mantan Presiden Singapura itu mempunyai bukti.

Namun penafian lemah Najib berhubung dakwaan dari WikiLeaks yang mendakwa bahawa mengenai pembabitan Najib dalam siri pembunuhan wanita monggolia, Altantuya Sharibu menimbulkan tanda tanya. Bahkan Najib mengambil sikap endah tak endah apabila beliau dilabelkan oleh Kerajaan Republik Singapura sebagi ANTI CINA dan meramalkan bahawa akan adanya rusuhan kaum. Najib pula ketika diminta mengulas dakwaan tersebut memberitahu bahawa pendedahan tersebut tidak perlu diendahkan.

Persoalannya "Kenapa Najib bersikap demikian....?"

Tiada ulasan: