Jumaat, 5 November 2010

Angkatan Muda Keadilan Bagan Datoh,Perak Darul Ridzuan

Angkatan Muda Keadilan Bagan Datoh,Perak Darul Ridzuan


Tahniah Barisan Najis...

Posted: 04 Nov 2010 09:28 AM PDT

Kalah dan menang adat pertandingan.

Di P185 Batu Sapi....

Ansari Abdullah [PKR] 3414 undi
Linda Tsen Thau Lin [BN] 9773 undi
Datuk Yong Teck Lee [PMS] 2031 undi

Majoriti: 6359 undi
Undi Rosak: 371 undi

Di N45 Galas....

Dr Zulkifli [PAS] 4134 undi
Abdul Aziz [BN] 5324 undi

Majoriti: 1190 undi

Dulu, kita menang di Galas. Kini, mereka menang pulak. Who knows, isyaAllah.... PRU13 nanti, Galas kita punya semula. Tak mustahil, kan?? Tak per.... Tak per... Galas jatuh pun, kerajaan Tok Guru Nik Aziz tak goyah sedikit pun. Apa-apa pun, usaha keras serta doa mesti diteruskan. Bak kata, Muhyiddin Yassin... bulan tak kan jatuh ke riba. Tetapi.... bulan boleh mengambang semula di Galas, insyaAllah.

Nun... di Batu Sapi pula, BN berjaya mempertahankan kemenangan mereka. Janda MP dulu yang tak berapa nak tahu berbahasa Malaysia, dipilih bagi menggantikan mendiang suaminya. Well... apa nak buat, terpaksa ler kita menerima ketentuan Allah SWT. After all... rakyat Batu Sapi, mahukan nyonya tersebut, apa yang kita boleh buat. Kita kena accept dan respek pilihan rakyat.

Kalau rakyat di Batu Sapi masih menaruh kepercayaan kepada BN untuk memperjuangkan nasib mereka., biarkan.... biarkan... Ini bermakna, Pakatan Rakyat kena mencuba lebih kuat lagi untuk convince Sabahans yang mereka lebih berupaya dan lebih baik daripada BN untuk mengubah nasib rakyat Sabah. Inilah cabaran bagi Pakatan Rakyat. Jangan mudah putus asa.

Lawan Tetap Lawan!! Lawan sampai menang!!

untuk pengundi umngok

Posted: 04 Nov 2010 09:27 AM PDT

Menyokong dan mengundi UMNO seolah-olah menghalalkan segala perbuatannya. Anda perlu tahu apa hukum menyokong orang yang menolak Islam sedangkan anda tahu perbuatan mereka.

anda perlu tahu...


1. UMNO kufur!!

Kufur ada 2 jenis. Kufur hakikat dan kufur nikmat.

Kufur Hakikat :

- Maksud : Ingkar atau menafikan rukun iman dan menolak syariat yang dibawa oleh
Rasulullah s.a.w

- Contoh :
* Tidak mengakui balasan diakhirat
* Menolak hukum yang terdapat dalam al-quran
* Menyatakan solat fardhu merugikan masa
* Menyatakan berpuasa ramadhan melemahkan ekonomi.

2.Umno tolak hukum Islam

Umno masih menolak firman Allah dengan perlaksanaan dasar secular(yg memisahkan politik dari agama)…..lihat di pertengahan ayat diatas bermaksud

Kami turunkan Al-quran untuk mengajarmu segala sesuatu(social, ekonomi, politik)
Cara "bersosial" diajar oleh islam….bukan mahram tidak boleh bergaul bebas
Cara menguruskan "ekonomi"....zakat harta, zakat fitrah bersedekah dan lain2 lagi
Cara "ibadah".....solat, puasa, zakat, haji dan lain2 cara ibadah
Cara ber-politik/memerintah….letak syariat(suruhan) allah pada undang2 tertinggi seperti rasul'h lakukan dalam "Piagam Madinah".


3. Adakah umno sama dengan yahudi…mari kita kaji pendapat ini…..
UMNO=YAHUDI

Al-Baqarah ayat 85
Kemudian kamu ini (wahai Bani Israil), kamu berbunuh-bunuhan sesama sendiri dan kamu usir satu puak dari kaum kamu keluar dari kampungnya; kamu pula saling bantu-membantu (dengan orang lain) untuk menentang mereka dengan melakukan dosa dan penganiayaan; padahal kalau mereka datang kepada kamu sebagai orang tawanan, kamu tebus mereka; sedang perbuatan mengusir mereka diharamkan juga atas kamu. Sesudah itu maka patutkah kamu hanya percaya kepada sebahagian (dari isi) Kitab Taurat dan mengingkari akan sebahagian yang lain? Maka tiadalah balasan bagi orang yang berbuat demikian itu dari antara kamu, selain dari kehinaan ketika hidup di dunia, dan pada hari kiamat akan ditolak mereka ke dalam azab seksa yang amat berat. Dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan.

Sekular/umno mengambil sebahagian Islam apa yang menepati kehendak nafsunya dan menolak perkara yang bertentangan dengan nafsunya...= yahudi beriman(patuh) dengan sebahagian kitab taurat dan kufur/tolak dengan sebahagian yang lain sebagaimana yang telah dilakukan oleh bani israel pada zaman dahulu…..

mereka umno melakukan
<>ibadah solat bagi menepati sebahagian syariah allah...
<>taat beriman kepada suruhan allah untuk melakukan ibadat seperti solat puasa, haji zakat dan lain ibadah…
<>tetapi dalam masa yg sama ingkar pada syariat allah yg lain seperti tidak menghukum penzina dng hukuman yg telah ditetapkan allah.
<>bukankah mendenda RM5000 dan hukuman penjara tidak dinyatakan dlm al-quran hukuman tersebut….
<>mengapa mereka umno sebagai org islam menerima pakai undang2 (penjara & denda)
<>sudah nyata melanggar perintah allah….

ini bermakna mereka beriman/patut pada sebahagian ayat al-quran---solat dan haji
dan pada masa yg sama menolak sebahagian ayat al-quran yg lain---hudud & qisas
sama seperti yahudi menolak sebahgian kitab taurat, dan beriman pada sebahagian yg lain

umno seperti:-
1.patuh pada suruhan allah untuk beribadat, maka mereka itu mendirikan solat puasa haji zakat
2.ingkar pada suruhan allah yg lain, seperti tidak menghukum penzina dng hukum allah (hudud)...

maka jadilah kamu sama seperti yahudi.....rujuk al baqarah- ayat 85
Labtech tak kater pun....tapi allah yang kater dalam firman nya di atas...kalo tak mau terima, jadi kafir lah kamu....lab tech tak rugi aper2....tak percaya boleh rujuk sendiri tafsir al-quran kat umah sendiri...

Adakah benar….
UMNO= KAFIR

Al-maidaah di akhir ayat 44
.......dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir.

Allah menyatakan dalam firman diatas barang sesiapa yg menolak hukuman allah, maka jadi kafir lah orang tersebut...kerajaan pusat umno(BN) menolak hukuman sebat ke atas penzina dan digantikan hukuman penjara dan denda RM5000…ini sudah jelas umno menolak hukum allah dan maka jadi kafirlah mereka yg menolak ketentuan allah….

Adakah benar…..
UMNO = MAHAZALIM

Al-maidah di akhir ayat 45
……dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.


4.UMNO dikira Murtad?

Murtad boleh terjadi melalui tiga cara . Salah satunya melalui perkataan.

Murtad boleh berlaku dengan perkataan atau ucapan dan kata-kata. Apabila ucapan dan kata-kata tersebut menolak hukum-hukum Islam dan prinsip-prinsip ajaran Islam yang diketahui oleh semua orang atau kata-kata yang menghina apa-apa ajaran Islam, hukum hakam Islam, menghina Nabi Muhammad S.A.W.


renung-renungkan..
fikir-fikirkan...

Galas.... Keputusan yang menghairankan

Posted: 04 Nov 2010 09:20 AM PDT

Kalau dilihat, undi PAS cuma berkurang sebanyak -265 sahaja. Namun, undi Barisan Nasional NAIK sebanyak 1571. Kenaikkan undi BN yang begitu mendadak ini juga kita lihat berlaku di Hulu Selangor.

Ia adalah keputusan yang SANGAT menghairankan. Maklumat lain yang diperolehi, kenaikan mendadak adalah juga disebabkan oleh kenaikan mendadak penduduk orang asli dari 4 pos mengundi. Tidak hairanlah SPR tidak mahu mengira undi orang asli di tempat pembuangan undi dan mahukan undi2 tersebut diangkut ke Dewan Gua Musang.

Kegagalan jentera PR adalah menghalang penipuan Barisan Nasional ini. Hikmah kekalahan ini adalah supaya PR seluruh Malaysia muhasabah dan memperdalamkan serta menguatkan jentera serta kerja keras memenangi undi bukan Melayu.

Kalau kita gagal menghalang penipuan UMNO, kita akan kalah pilihanraya. Jangan patah hati dengan kekalahan yang datang dari penipuan UMNO ini.

KU LImenang di Galas, bukan UMNGOK

Posted: 04 Nov 2010 09:19 AM PDT

Galas memang kubu Kuli dari muda sampai tua, anak raja ni menguasai semua tok-tok batin dan selama ni PAS tak pernah menang kecuali PRU2008. Tahniah Kuli, PAS tak putus asa, terus berjuang, kerajaan Kelantan tetap bawah Tok Guru.
GALAS ...APA IMPLIKASI???
umNO ternyata berjaya dalam konspirasi PRK di kedua dua tempat, Galas dan Batu Sapi. SPR yang secara konsisiten dilihat menyebelahi umNO dalam isu rasuah telah berjaya sedikit sebanyak membantu kemenangan umNO. umNO kembali merampas DUN yang pernah menjadi kubu kuat mereka.

Apa implikasi kemenangan uMNo dalam dua PRk tersebut? Kerajaan Kelantan langsung tak terusik. Ia berjalan seperti biasa. Cuma PAS kehilangan kerusi yang baru ingin dijinakkan oleh Almarhum ADUN PAS yang lalu Che Hashim. umNo pula mengembalikan DUN yang berada di bawah parlimen yang diwarisi secara tetap oleh Ku Li.

Keputusan Galas pastinya memberi impak besar kepada nama KULi. kemenangan di Galas sebenarnya adalah kemenangan Ku Li yang secara langsung memadamkan hasrat umNO baru menguasai Parlimen Gua Musang. jika umNO kalah di Galas, tentunya Ku Li orang pertama menanggung bahananya. Bahkan ia mungkin menjadi perintis menyingkirkan Ku Li sebagai ketua Bahagian Gua Musang dan seterusnya MP Gua Musang.

umNO ternyata gagal dalam ujian mereka terhadap Ku Li. Kemenangan ini langsung tak beerti kepada uMNO selaian mengecewakan mereka yang ingin menyingkirkan Ku LI mungkin termasuk Perda Menteri.

Walaubagaimana pun perubahan undi terutamanya dari kaum Cina sewajarnya dinilai oleh Pakatan rakyat secara jujur dan terbuka. Apakah boleh diharap undi Cina selamanya secara konsisten kerana sikappolitik mereka yang bijak dalam mencatur kepentingan mereka. Tempoh masa yang masih baru untuk memahamkan sebahagian masyarakat Cina dalam mengenali perjuangan Pakatan Rakyat khususnya PAS mungkin sebahagian faktornya kerana kedudukan Gua Musang yang jauh dari sumber maklumat terkini dan adil.

Tiada ulasan: