Jumaat, 1 Oktober 2010

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah


Perjumpaan Peneroka-Peneroka di Jengka 6

Posted: 01 Oct 2010 01:59 AM PDT

Peneroka-Peneroka Felda diberapa rancangan di dalam kawasan Parlimen Maran akan mengadakan pertemuan dengan peguam-peguam PKR pada 3hb Oktober 2010 jam 10.00 pagi bertempat di Kedai Sdr Razali, bekas Pegawai MPOB di Felda Jengka 6.
Peguam-peguam yang akan hadir akan diketuai Sdr T. Kumar, Latheefah Koya dan beberapa orang lagi.
Ketua PKR Cabang Maran memberitahu bahawa seramai lebih 500 orang peneroka sekita kawasan Parlimen Maran telah pun menandatangani persetujuan untuk mengemukakan saman terhadap Felda berhubung isu perahan KPG yang dikatakan Felda membayar kurang dari KPG sebenar.
Turut serta didalam perjumpaan itu nanti adalah Sdr Rebin Birham, Ketua AMK Negeri Sembilan merangkap Anggota Exco AMK Pusat. Beliau adalah juga mempengerusikan jawatankuasa penyelidikan Biro Felda PKR Pusat.
Perjumpaan itu adalah terbuka kepada peneroka-peneroka yang berminat untuk menyertai kumpulan ini bagi memfailkan saman terhadap Felda.
Pada jam 2.00 petang pada 3hb Oktober itu juga rombongan peguam-peguam ini akan mengadakan perjumpaan dengan peneroka-peneroka Felda dari DUN Jengka, Pulau Tawar dan Kerdau di Felda Jengka 9, Majlis yang sepatutnya diadakan di Dewan JKKR Jengka 9 ini diubah kepada Pejabat PAS Cawangan Felda Jengka 9 kerana Ketua Kampong Felda Jengka 9 tidak membenarkan Dewan tersebut untuk digunakan.

Tiada ulasan: