Selasa, 21 September 2010

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


MEMALUKAN !! DS ANWAR ATAU TAN SRI KHALID PUNYA KERJA INI ?

Posted: 21 Sep 2010 07:13 AM PDT



Saudara bayangkan, kalaulah yang anjur sambutan Rumah Terbuka Aidil Fitri seperti di atas tu adalah Kerajaan Selangor atau anjuran DS Anwar, agak-agaknya berapa tahun TV3 Suku atau Utusan Meloya dok ulang?

Agak-agaknya Harussani berbunyi tak? Tapi, nak buat macam mana kan.....kalau bapak minat yang macam tu, hairan apa anak jadi artis.....

Apa yang penting, INI BUKAN RUMAH TERBUKA PEMIMPIN UMNO, Silap banner kot kat belakang tu....Takkan pemimpin Umno macam tu, sedangkan MP DAP masuk surau pun dia suruh mandi wajib dan tutup aurat....Mustahillah anjuran Umno tu....Aku tak caya !!

Sumber: http://wfauzdin.blogspot.com/

Tukar Tiub Jual Mahal

Posted: 21 Sep 2010 06:56 AM PDT

Tukar Tiub Mahal

Ini tiada kaitan dengan blog tukar tiub. Bro Hishamuddin Rais..Ini kisah tukar tiub yang benar-benar mahal. Memang cekik darah betul penukar tiub ini. Saya sendiri masa zaman belajar dulu, kena charge RM 35 untuk tukar tiub motor tayar belakang.

Dahla baiki masa siang hari. Pukul 2.00 pagi lainlah cerita. Kejadian sama macam budak kat bawah. Dan bukan nak timbul isu perkauman, tapi rasa nak luahkan juga. Si penipu dan pencekik darah tu berbangsa India. Siap ugut nak pecahkan tayar saya dan panggil gangster bila saya minta diskaun..memang dahsyat betul jenayah yang dilakukan oleh mereka ini...dahla kalau lalu kat lebuhraya, penuh paku-paku atau skru kat tepi jalan. Nak kata kebetulan tak munasabah pula. Mungkin ditaburkan oleh geng tukar tiub ini..

Tukar tiub motor RM65

KUALA LUMPUR: Penunggang motosikal diingatkan agar berhati-hati dengan individu yang menawarkan perkhidmatan tukar tiub di lebuh raya kerana ada di antara mereka mengenakan caj yang terlalu tinggi melebihi caj biasa.

Kejadian ini didedahkan seorang pelajar institut pengajian tinggi awam (IPTA) yang 'bengang' apabila terpaksa membayar RM65 untuk perkhidmatan menukar tiub motosikal sedangkan harga biasa perkhidmatan itu RM10.

Mangsa yang dikenali sebagai Eddy, 24, berkata tayar motosikalnya bocor ketika dalam perjalanan menghantar rakannya ke tempat kerja di Bukit Jalil, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.50 pagi itu, mangsa yang menyedari tiub tayar belakang motosikal bocor, menolak kenderaan itu ke sebuah stesen minyak berhampiran.

Mangsa yang dalam keadaan bingung mencari kedai membaiki motosikal akhirnya menemui nombor telefon di batu dinding sekitar stesen minyak berkenaan yang menawarkan perkhidmatan menukar tiub sebelum menghubungi mereka.

Mangsa yang ketika itu bergegas untuk ke tempat praktikal di ibu kota tiada pilihan selain mendapatkan juga perkhidmatan berkenaan walaupun terpaksa menunggu hampir 90 minit.

Kira-kira jam 10.30 pagi, individu yang dihubungi tiba dan terus menukar tiub yang bocor itu tanpa memberitahu caj yang dikenakan.

Pada mulanya, mangsa mengagak bayaran menukar tiub berkenaan hanyalah RM20 memandangkan kejadian itu berlaku di lebuh raya tetapi terkejut apabila individu berkenaan meminta bayaran sebanyak RM65 tanpa alasan kukuh.

Mangsa yang cuba meminta diskaun berkali-kali ditolak individu terbabit dengan alasan harga berkenaan adalah 'harga standard' sedangkan tiub ditukar hanyalah tiub biasa berharga RM4.

Mangsa yang tidak berpuas hati dengan tindakan individu itu membuat laporan di Balai Polis Pantai, kira-kira jam 11 pagi semalam.

* Nasihat sisiapa yang naik motor, pakailah tubeless..pijak paku pun masih elok. Kalau tak nak, letaklah perkakas tukar tiub siap-siap kat dalam raga..

Sumber: http://tunhisyamuddin.blogspot.com/

Tiada ulasan: