Rabu, 29 September 2010

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Malaysia pun dah ada Bot Terbang, bukan Iran saja

Posted: 29 Sep 2010 06:31 AM PDT




Nampaknya bukan Iran saja yang ada bot terbang untuk Tentera Lautnya, Malaysia pun ada bot terbang, tapi lagi canggih iaitu hoverkraf terbang. Dibuat oleh syarikat anak Melayu dengan menggunakan enjin Proton Campro 1.8 CPS. Tapi kenapa kepakaran syarikat anak Melayu ini tidak mendapat perhatian kerajaan kita ya ? Kerajaan Filipina dah beli 3 hoverkraf terbang ini dari syarikat Melayu ni. Kerajaan Malaysia dah beli berapa ?

Gambar Hoverkraf Terbang di

*****************

Hoverkraf terbang buatan Malaysia curi perhatian ( Campro 1.8 CPS)

KUALA LUMPUR 22 April - Sebuah syarikat tempatan, Gig Technology Holdings Sdn. Bhd. berjaya mencuri perhatian pengunjung Pameran dan Persidangan Perkhidmatan Pertahanan Asia (DSA) 2008 melalui hoverkraf rekaannya yang mampu terbang setinggi dua meter dari permukaan air.

Lebih menarik, hoverkraf yang diberi nama Hover Plane itu menggunakan enjin Campro 1.8 CPS yang belum digunakan oleh kereta keluaran Proton.

Pengarah Urusan Gig Holdings, Zaharudin Mohd. Ali berkata, Hover Plane itu mampu mencapai kelajuan maksimum antara 70 hingga 80 knot sewaktu terbang.

"Kelajuan sedemikian amat penting untuk kegunaan agensi penguatkuasaan bagi memintas musuh ataupun penyeludup.

"Menjadi bonus ialah penyelenggaraannya yang tidak rumit kerana kami menggunakan enjin kereta, ini membolehkan para pengguna melakukan penyelenggaraan rutin di mana-mana sahaja tanpa perlu mendapatkan bantuan kami," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Zaharudin berkata, pada masa ini badan Hover Plane dibuat menggunakan karbon fiber namun generasi keduanya akan menggunakan bahan komposit agar ia lebih ringan.

Beliau berkata, kapasiti penumpang Hover Plane pula ialah empat orang dan ia akan ditingkatkan kepada enam orang pada masa akan datang.

"Pembelinya mempunyai dua pilihan navigasi sama ada menggunakan 'joy stick' ataupun stereng mengikut kesesuaian mereka," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau berkata, sehingga hari ini pihaknya telah berjaya menjual tiga buah Hover Plane kepada kerajaan Filipina.

Katanya, sambutan daripada agensi-agensi kerajaan dalam negara juga amat memberangsangkan apabila Polis Marin, Kastam dan Pasukan Khas Laut (Paskal), Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) telah menunjukkan minat.

"Mereka telah melihat dan menilai Hover Plane dan hasilnya juga amat positif, dalam masa terdekat mereka akan mencubanya.

"Bagi spesifikasi ketenteraan, kita akan membuat penambahbaikan dengan menggunakan badan serta cermin anti balistik dan kalis peluru untuk menjamin keselamatan," katanya.

http://saluran07.blogspot.com/2009/07/hoverkraf-terbang-buatan-malaysia-curi.html

Local craft steals show

KUALA LUMPUR: Malaysia's first locally-manufactured "flying hovercraft" was a crowd-puller at the 11th Defence Services Asia 2008 (DSA 2008) exhibition.

The hovercraft, fitted with Proton engines, is produced by GIG Technology Holdings Sdn Bhd at its plant in Kampung Baru Subang, Shah Alam.

GIG Technology executive director Megat D' Shahriman said the idea to build the hovercraft was conceived last April.

"Since the government had never purchased any hovercraft then, we thought it was the best time to produce one and it turned out that Malaysia became the first Asian country to manufacture the vehicle."

However, the "flying hovercraft" has not been officially launched as it is still on trial.
"But we are looking forward to launch it soon, maybe next year," Megat said at the exhibition.

He said the hovercraft could fly 2m above sea level and move at a speed of about 45 knots (60-70 kph) on water and during flying mode, the vehicle's speed is 75 knots (80-90 kph).

Megat said the company had already sold three units to the Philippines. "We will be looking at Jakarta, the Middle East and Africa to market our hovercraft."

Participating in the DSA 2008 and Langkawi International and Maritime Aerospace exhibition last year was part of the company's bigger marketing plans.

Megat said the hovercraft could be used for search and rescue operations, sea inspection routines, waterway patrols, anti-piracy operations and high-speed infiltration into hostile areas.

- Bernama -

http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?133107-DSA-2008-Malaysia

Maksiat di Felda N.Sembilan PARAH, Ayuh Gempur

Posted: 28 Sep 2010 06:21 PM PDT

Masalah seks bebas, zina, anak luar nikah semakin parah dan berleluasa di kawasan Felda di Negeri Sembilan. Ianya melibat golongan budak-budak hingga tua bangka. Dan yang sering keluar akhbar ialah Felda Jelai, di Gemas , Negeri Sembilan. Tidak bolehkah semua pihak dari kerajaan pusat, kerajaan negeri, majlis agama, parti politik, NGO dan orang ramai yang prihatin, gempur kawasan Felda ini untuk memulihkan masalah sosial yang begitu parah sekarang ?

Felda ni kawasan Melayu. Nak tunggu tanah di Felda Jelai naik ke langit , terbalik dan menghempap bumi baru nak sedar ?

Maksiat oleh orang Negeri Sembilan, yang menerima bahana ialah Melaka. Melaka pula yang kena tubuh Sekolah Pelajar Hamil, Negeri Sembilan diam membisu.

BIAR BANKRAP HARTA, JANGAN BANKRAP IMAN DAN AKIDAH !

*******************************
Pemuda 18 tahun merengkok dipenjara buang bayi
28/09/2010

MELAKA 28 Sept. - Seorang pemuda dihukum penjara dua tahun manakala kekasihnya, seorang remaja perempuan bawah umur dihantar ke Sekolah
Mohd. Zolhalmi Khamis, 18, dari FELDA JELAI, GEMAS, Negeri Sembilan dan kekasihnya mengaku salah bersama-sama membuang bayi tersebut pada pukul 5.10 pagi, 11 Ogos lepas di kawasan tersebut.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0928&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_16.htm

Sepasang Kekasih Mengaku Salah Buang Bayi Di Kawasan Kilang Di Melaka
MELAKA: Sepasang kekasih yang bekerja di sebuah kilang di sini mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini Isnin atas tuduhan membuang bayi perempuan di kawasan Kilang Daibochi di Ayer Keroh di sini pada pagi Rabu lepas.
MOHD ZOLHALMI KHAMIS, 18, DARI FELDA JELAI, GEMAS, NEGERI SEMBILAN DAN PASANGANNYA SEORANG REMAJA BERUSIA 17 TAHUN 10 BULAN, JUGA BERALAMAT YANG SAMA, dituduh bersama-sama membuang bayi itu kira-kira 1 pagi pada 11 Ogos lepas.
http://mstar.com.my/cerita.asp?sec=mstar_jenayah&file=/2010/8/16/mstar_jenayah/20100816211204

ADEGAN SEKS FELDA JELAI BERLAKU LAGI
5 Julai 2008

BERITA HARIAN (TAMPIN) : Selepas tiga individu, termasuk peneroka berusia 52 tahun dari gugusan Felda Jelai, dekat sini ditahan polis kerana terbabit dengan rakaman adegan seks menggunakan telefon bimbit bertajuk 'Budak Jolai', Mei lalu, tanah rancangan itu tercemar lagi apabila seorang remaja lelaki dan pasangannya yang baru berusia 14 tahun ditahan kerana aktiviti sama.
http://gerbanginformasi.wordpress.com/2008/07/05/adegan-seks-felda-jelai-berlaku-lagi/

Thursday, June 5, 2008
FELDA SIASAT KESAN VIDEO BUDAK JOLAI

TAMPIN: Pengurusan Felda diarah menjalankan siasatan bagi mengenal pasti sejauh mana keruntuhan akhlak masyarakat peneroka berikutan penyebaran rakaman aksi seks seorang peneroka berusia 52 tahun dari Felda Jelai, Gemas, dekat sini bersama pasangan yang berusia 21 tahun.
http://guntayk.blogspot.com/2008/06/felda-siasat-kesan-video-budak-jolai.html

Tuesday, May 18, 2010
Seks dalam kereta lepas tu lapor dirogol plak

GEMAS – Akibat berang, bapa menyerbu dan membelasah seorang lelaki berumur 26 tahun yang leka memadu kasih dengan anak perempuannya di dalam sebuah kenderaan di FELDA JELAI 2, di sini, awal pagi semalam.
http://makngohselamoh.blogspot.com/2010/05/seks-dalam-kereta-lepas-tu-lapor.html

Remaja terlena selepas seks dibelasah abang teman wanita

September 29, 2009
GEMAS (N.9) : Seorang remaja lelaki berusia 17 tahun yang terlena selepas dipercayai melakukan hubungan seks dengan pelajar perempuan berusia 14 tahun dalam bilik di rumah teman wanitanya itu, cedera dibelasah abang pasangannya.

Dalam kejadian jam 4 pagi di Gugusan FELDA JELAI, remaja lelaki itu dipukul selepas ditemui tidur lena dalam keadaan bogel dan berpelukan dengan pelajar itu.
http://khunshikang.wordpress.com/2009/09/29/remaja-terlena-selepas-seks-dibelasah-abang-teman-wanita/

GEMAS: Umurnya 52 tahun, tapi sanggup menjadi pelakon aksi seks bersama seorang gadis berusia 21 tahun menggunakan telefon bimbit dalam sebuah pondok dalam kebun getah di FELDA JELAI 3 dekat sini, dipercayai bulan lalu, untuk simpanan peribadi.
http://kojex.blogspot.com/2008/06/video-budak-jolai.html

Iran lancar Bot Terbang buatan sendiri

Posted: 28 Sep 2010 05:46 PM PDT


Iran sekali lagi menggemparkan dunia sains dan teknologi. Walaupun dikenakan pelbagai sekatan antarabangsa , Iran telah melancarkan Bot Terbang buatan sendiri yang dilengkapi dengan senjata mesingan, teropong malam dan kamera video untuk tugasan peninjau dan pengawasan angkatan laut Iran.

********************
September 28, 2010
Flying boats delivered to IRGCN

Gambar lengkap di http://uskowioniran.blogspot.com/2010/09/flying-boats-delivered-to-irgcn.html

Domestically manufactured flying boats delivered to IRGC Navy
Tehran Times Political Desk

TEHRAN - A new squadron of flying boats was delivered to the Naval Force of the Islamic Revolution Guards Corps on Tuesday.

Defense Minister Ahmad Vahidi said the boats of the Baver 2 squadron were designed by Iran's naval and aviation industry organizations and Malek Ashtar University.

The flying boats can carry out reconnaissance and surveillance missions on the sea, he noted.

Each boat is equipped with a machine gun, regular and night-vision binoculars, and video cameras that can transmit images, he explained.

Iran plans to manufacture the next generation of flying boats in the near future, Vahidi stated

Sumber : http://www.tehrantimes.com/index_View.asp?code=227577

Tiada ulasan: