Sabtu, 21 Ogos 2010

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


BAYAR RM 20 BOLEH JADI KETUA CABANG?

Posted: 21 Aug 2010 07:11 AM PDT

Lawan tetap lawan...

Pemilihan peringkat cabang...di Perak ni ada 24 cabang.
Ketua Cabang mana yang akan tewas dalam pemilihan nanti..?

Kalau ikut kata kawan-kawan...tak kurang daripada 10 cabang sudah ada yang nak bersaing bagi jawatan ketua cabang..cabang mana? yang tu nanti dulu..

Soalnya pesaing tu datang adakah dengan niat baik..? atau hanya untuk kepentingan peribadi..?

Kalau nak cerita tentang kepentingan peribadi..rasanya sikit sebanyak dah tentu ada kepentingan peribadi..kalau tidak masa-kan nak berlawan..

Cuma kali ni..undi akan datang dari bawah..satu ahli satu undi.

Pada 28hb ni..sapa yang nak berlawan perlulah menghantar borang percalonan..bayar RM 20 untuk bertanding di cabang..nak bayar RM 20 mungkin tak ada masalah...sapa pun boleh bayar..tapi tanggungjawab untuk membina cabang tu bagaimana pulak...? jangan macam cerita dulu kala...menang sorak kampung tergadai...malu kita !

PKR@KeADILan satu nama yang cukup gah..parti yang dipimpin Datuk Seri Anwar...Presidennya Datuk Seri Drs Wan Azizah...sapa tak kenal..sampai ke luar negara tau. Tapi di cabang, bagaimana pulak..?

Rasanya, kalau tak sanggup untuk terus agenda PKR di cabang..lebih baik undur diri secara terhormat..udah-udah le tu..cukup le..bukan apa, ada setengah ketua cabang tu dari tahun 1999 lagi dah jadi ketua cabang, jadi untuk pemilihan kali ni..kalau rasa tak mampu nak bawa parti, tak mampu nak berubah parti..undurlah.Bagi ruang dan peluang kepada orang baru, tenaga baru, anak muda yang boleh memimpin parti. Walaupun ini bukan mudah, tapi apa salahnya jika diberi kepercayaan kepada orang baru. Belum cuba belum tau..

Jangan hanya dalam kepala memikirkan Perak akan dapat kembali kepada pakatan rakyat..jadi mesti terus pertahankan ketua cabang walaupun tak mampu..walaupun memang tidak berdaya..jangan rosakkan parti kerana ada agenda peribadi. Cukuplah apa yang berlaku dulu..belajarlah daripada kesilapan diri kita sendiri..kalau tak kuat nak mempertahankan prinsip parti, lebih baik tak payah..nanti menyusahkan orang lain.Akhirnya hasrat ahli parti tidak mampu nak bawa..bawa hasrat diri sahaja..bukankah tidak elok, tidak baik kalau jadi begitu.

Dan, tidak semestinya ketua cabang akan jadi calon pada PRU ke 13 nanti..tidak semestinya.Kalau ada niat begitu..parti akan musnah, hancur kerana sikap ketua cabang itu sendiri. Sedarlah parti ini bukan milik peribadi..tapi milik semua orang.Hanya yang benar-benar ikhlas dan jujur saja yang boleh menerajui parti ini.

Sumber: http://perakkume.blogspot.com/

Tiada ulasan: