Khamis, 22 Julai 2010

Zulkifli Noordin

Zulkifli Noordin


RAMADHAN DI GAZA

Posted: 21 Jul 2010 11:47 PM PDT

Salam 2 all.

Alhamdulillah dan insyallah saya akan menyertai misi "Ramadhan di Ghozzah" bersama dengan badan Majlis Perunding Islam Malaysia" (MAPIM).

Insyallah kami akan bertolak pada hari Jumaat 25 Sya'ban/ 06 Ogos 2010 dan dijangka berada disana sehingga Rabu 08 Ramadhan 1431/ 18 Ogos 2010. Kemudian insyallah jika ada rezeki saya akan ke Baitul Maqdis pada hari Khamis 09 Ramadhan 1431 dan akan cuba mengerjakan solat Jumaat di Masjid Al Aqsa pada hari Jumaat 10 Ramadhan, sebelum kembali ke tanah air insyallah pada hari Sabtu 11 Ramadhan 1431 bersamaan 21 Ogos 2010.

Misi "Ramadhan di Ghozzah ini bertujuan untuk mengumpul maklumat dan membuat dokumentasi yang berkaitan untuk tujuan mengenal pasti bantuan dan keperluan umat Filistin khususnya di Ghozzah.

Selain itu kami juga akan menghulurkan bantuan makanan dan perubatan yang sewajarnya kepada mereka yang memerlukan disana. Dan yang lebih menarik, insyallah kami akan cuba berpuasa bersama mereka pada peringkat awal Ramadhan ini.

Apa yang menarik bagi misi ini ialah ianya akan disertai oleh 40 orang delegasi termasuk dari kalangan bukan Islam, diketuai oleh tokoh pejuang Cikgu Azmi (daripada Teras). Turut menyertai misi ini ialah seorang ulama' Sahibul Fadhilah Ustadz Abdul Ghani Shamsuddin (bekas Pengerusi Persatuan Ulama' Malaysia) dan rakan media termasuk saudara Mohd. Nizal Mohamad (bekas wartawan TV3).

Insyallah saya berdoa kepada ALLAH semoga misi ini berjaya. Saya dan rakan-rakan yang menyertai misi ini tahu akan bahaya yang sedang menanti kami, sebagaimana yang berlaku kepada misi Flotilla baru-baru ini. Namun itu adalah risiko yang kami bersedia ambil.

Pada saya, kalau ditakdirkan ALLAH apa-apa berlaku kepada kami, termasuk kemungkinan terkorban, kami berharap ALLAH akan mencatatkannya sebagai sebahagian daripada 'amal kami yang tidak seberapa.

Bagi mereka yang ingin memberi sumbangan kepada misi ini, sila tuliskan cek atas nama "MAPIM-Tabung Bantuan Gaza" atau membuat bayaran terus ke akaun MAPIM di Bank Islam Malaysia Berhad Akaun No. 0801301007582.

Saya juga ingin memaklumkan bahawa disebabkan misi ini, semua program tazkirah Ramadhan yang telah diatur termasuk kuliah Subuh, tazkirah Tarawih, kuliah zohor, tazkirah Jumaat, khutbah Jumaat dan program tazkirah dhuha kaum ibu di semua surau, masjid, pejabat dan lain-lain bagi bulan Ramadhan tahun ini terpaksa saya batalkan. Saya pohon maaf kepada semua sahabat yang telah menjemput saya bagi program-program tersebut (yang kebetulan telahpun penuh bagi sebulan Ramadhan 1431 ini). Saya telahpun menghubungi semua penganjur berkenaan dan makluman ini lebih kepada para jemaah supaya memakluminya.

Insyallah jika ada ruang dan keizinan, saya akan menyambung semula semua kuliah dan tazkirah bulanan sebagaimana yang dijadualkan mulai bulan Zul Qaedah 1431 ini (selepas musim perayaan 'Eidulfitr).

Semoga ALLAH memberikan kekuatan dan istiqomah kepada kita semua dan semoga kita diberi keizinan untuk melalui bulan Ramadhan 1431 ini dengan memperolehi ketaqwaan yang sebenarnya. Semoga ALLAH meredhai kita semua yang mempunyai sedikit keimanan ini dan mengampunkan kita atas segala salah dan silap selama ini. Yang baik datangnya daripada ALLAH, yang tidak adalah dari kelemahan saya sendiri.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
10 Sya'aban 1431
22 Julai 2010

Tiada ulasan: